2021-03-10, 05:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det finns inga andra virus som ens är nära covid. Som sagt 300 gånger dödligare än ett influensavirus och farligare virus som typ HIV, riskerar jag inte att få. Finns inget så är så här smittsamt och så här dödligt.

Varför jag är rädd att dö om jag inte lever? Det är värt att offra några år nu och "inte leva" så att säga, för att säkra att man kan leva 50+ år till efter. Det är en uppoffring jag gör för att jag vill leva sen och länge.

Jag vet att det inte finns några garantier att leva 50 år till men jag lever otroligt försiktigt, kör fan under hastighetsbegränsningen och gör aldrig något annat farligt och jag lever hälsosamt med kost m.m. Jag kan få cancer men har ingen cancer i familjen så hoppas jag klarar mig från det. Covid är det största hot jag haft mot mitt liv hittills.

Du måste vara världens i särklass mest rädda människa. Jag har stött på många panikslagna sängvätare till covidhysteriker i denna tråd och på andra ställen det senaste året, men ingen kommer ens i närheten av dig.

Inte ens de värsta stolpskotten i den här tråden ju tror att viruset är SÅ FRUKTANSVÄRT farligt som du har fått för dig att det är.

Mycket fascinerande (och obehagligt) att se hur pass hjärntvättad en människa faktiskt kan bli. Men mitt i allt elände får man väl vara glad att du är one of a kind.
Citera
2021-03-10, 06:14
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
300 000 000 doser av vaccin mot covid-19 har man givit och det är just en antivaxare som dig som har flera vänner som har drabbats av allvarliga biverkningar av vaccinet.

Din näsa måste vara väldigt lång.

Vår egen Pinocchio

Inte för att vara sån men det är väl samma sak som vissa i den här tråden där 100 av deras "närmaste" har fått det och 40 har dött samtidigt som dom alla har varit sjukt försiktiga och är top fysisk form.

Folk överdrivet hela tiden åt alla håll.
Citera
2021-03-10, 06:35
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
I de tre största regionerna där hälften av Sveriges invånare bor så har det planat ut igen. (Stockholm släpar lite och verkar plana ut denna vecka). Att det sen är kraftiga uppgångar i regioner som Norrbotten är mindre problematiskt. Det är inte speciellt tätbebyggt och precis som med Västerbotten har dom goda möjligheter att snabbt få stopp på smittspridningen.

Dom här uppblossade små macrocellerna befolkningsmässigt beror ju på att man saknar all form av flockimmunitet mot såväl just detta virus samt kusinerna.

Massvaccineringens täckning är det som kommer avgöra en total öppning av sommaren mot juli då folk vill röra sig igen.

Man tar även en kapacitetsberäkning angående sjukvårdens kapacitet och man
inte hinner o hantera viss sjukdommar- men det ser ljust ut generellt.

Fakta är ju att sjukinläggningar droppar mot juni - så man inser ju att restriktioner förmodligen är väck i juli
Senast redigerad av 448 2021-03-10 kl. 06:37.
Citera
2021-03-10, 06:48
Medlem
okok1s avatar
Tydligen finns det saker som talar för att viruset kommer från ett labb.

Joe Rogan podcast:

Jamie Metzl Questions the Origins of Covid 19
https://www.youtube.com/watch?v=XIXKJXsiBFc
Citera
2021-03-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Joe Rogan podcast:

Kolla avsnittet med Bret Weinstein. Självklart har de mixtrat med detta virus.
Citera
2021-03-10, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Ålder verkar dock vara en mycket större riskfaktor än övervikt. Se dessa resultat:
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2521-4/figures/3

Fast ålder i kombination med dåligt.leverne har säkert stor betydelse
Citera
2021-03-10, 07:08
Medlem
arbetets avatar
Brasilien mot nya rekord:

+1,954 döda

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/brazil/
Citera
2021-03-10, 07:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Behöver inte ringa någonstans, detta är sedan länge känt i de kretsarna, precis lika känt som att vi kommer få lära oss leva med sars cov2 hur gärna vi än skulle vilja slippa, det är bara inte förmedlat till allmänheten.

Det är politiska skäl till restriktioner som blir kvar efter riskgrupperna är vaccinerade, de medicinska upphör då.

Nej "de kretsarna" har haft fel hela tiden. De gör antaganden utifrån hur virus och influensor brukar bete sig. Hur omfattande oprövade massvaccinationer beter sig kan de inte heller riktigt veta. Allra viktigast vad gör antivaxxers, nonchalanta unga som går på spridningsfest. Vad får det för konsekvenser?
Citera
2021-03-10, 07:16
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Joe Rogan podcast:

Björn Olsen just nu på TV4.

”Det behövs inget labb”
”Djurmarknader i kina den perfekta stormen”
”Troligtvis hund som överfört till människan”
Citera
2021-03-10, 07:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
I de tre största regionerna där hälften av Sveriges invånare bor så har det planat ut igen. (Stockholm släpar lite och verkar plana ut denna vecka). Att det sen är kraftiga uppgångar i regioner som Norrbotten är mindre problematiskt. Det är inte speciellt tätbebyggt och precis som med Västerbotten har dom goda möjligheter att snabbt få stopp på smittspridningen.
Tar du upp Stockholm som exempel? Stockholm som också har haft en ökning senaste månaden motsvarande halv den minskning de hade sedan december. Men vis de står på en platå de senaste veckan (eller är det 5 dagar) och då är allt bra? De har hög smittspridning, det finns inget lågt med deras tal.

Självklart ska man vara hoppfull och inte måla fan på väggen om det inte är nödvändigt men att sticka huvudet i sanden är det även helt meningslöst.

Sverige är mer en bara storstäderna. Du skriver att det är mindre problematiskt om smittan är hög i glesbygden. Får man gissa att du inte bor där själv. Immuniteten är lägre där också och som alltid fattas regionala beslut efter storstädernas behov. Detta är inte bra med hög smitta i glesbygden. Det bor också mycket ensamma äldre män där ute, glesbygden är sårbar.

A förbjuda att man äter mer en en person i restauranger utan egen ingång hjälper föga glesbygden. Ett beslut baserat på kanske en handfull lunch restauranger i Stockholm. Du tänker att de bor isär och kan hålla avstånd men deras barn trängs även där i skolor ofta gamla slitna med dålig ventilering.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-03-10 kl. 08:01.
Citera
2021-03-10, 08:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Medelåldern för coviddöda är 84. Över 90% av coviddöda var redan svårt sjuka i andra sjukdomar.

Dags att sluta vara rädd för fjantviruset.
Ta reda på fakta ock återkom sedan med korrekta uppgifter.
Citera
2021-03-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Björn Olsen just nu på TV4.

”Det behövs inget labb”
”Djurmarknader i kina den perfekta stormen”
”Troligtvis hund som överfört till människan”

Så den stora frågan, hur blir man av med dessa djurmarknader och dylika smittogrytor?

Inte genom att lalla runt i munskydd och känna sig ansvarsfull iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in