2021-03-09, 11:40
Medlem
Vem är denna företagare?

https://unt.se/nyheter/artikel/lokal-foretagarprofil-atalad--riskerar-fangelse/r17pv8kr
Citera
2021-03-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starcom
Vem är denna företagare?

https://unt.se/nyheter/artikel/lokal-foretagarprofil-atalad--riskerar-fangelse/r17pv8kr
Låst länk.
Citera
2021-03-09, 12:01
Medlem
Som är innanför en betalvägg? Dålig trådstart. Lär bli papperskorgad...
Citera
2021-03-09, 13:32
Medlem
bergsturks avatar
"En känd företagarprofil i Uppsala har åtalats för penningtvättsbrott. Han anklagas för att ha tvättat pengar åt en yrkeskriminell"

Det är troligtvis någon i denna härva:
(FB) 80-tal i knarkhärva i Uppsala: ”Attentat planerades”, december 2020

Så min gissning blir då Fr€drik Ann€ll B€rg€r.
Citera
2021-03-09, 16:38
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhem
Sammanlagt handlar det, enligt åtalet, om ett belopp på omkring 130 000 kronor, som 29-åringen delvis ska ha betalt tillbaka.

"Jag har ingen insyn i hans verksamhet och jag har ingen business med honom. Så att jag vet inte var de pengarna kommer ifrån. Jag har ingen möjlighet och kontrollera det heller", fortsätter företagarprofilen i det första förhöret.

Ja, absolut så lånar man ut 130 000 till en livsstilskriminell som man inte har business med. Japp. Jag gör sånt varenda dag.

På denna "företagarprofil" finns nog rätt mycket mer fuffens att hitta.
Citera
2021-03-09, 17:20
Medlem
Enligt hans LinkedIn ska han vara utbildad Jurist, tydligen så verkar kraven på att komma in där inte vara så höga längre.
Citera
2021-03-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starcom
Vem är denna företagare?

Covid 19 har slagit hårt mot restaurangbranschen antar jag, enda sättet att få saker att gå runt är nog att ta emot pengar från brottslig verksamhet
Citera
2021-03-09, 23:09
Medlem
Fredrik Annell Berger det gäller. Äcklig kokain torsk som gillar att knulla småtjejer. Verkar som att vita kokaintorskar till och med har skydd på flashback där man inte outar deras namn.
Citera
2021-03-19, 18:23
Medlem
Kalleskevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash123
Fredrik Annell Berger det gäller. Äcklig kokain torsk som gillar att knulla småtjejer. Verkar som att vita kokaintorskar till och med har skydd på flashback där man inte outar deras namn.

Ändå kan han fortsätta driva sina 3 företag som en vanlig Svensson?? Varenda jäkla leverantör, utställare och gäst på hans mässor bör veta att de finansierar gängkriminella.

Expo stories AB
Exekutiva befattningar
Annell Berger, Fredrik Leif (f 1984)
Styrelseledamot, Verkställande direktör
Aktiva uppdrag: 3 stycken
Tidigare uppdrag: 9 stycken
Citera
2025-06-08, 06:50
Avslutad
Gammalt nu… Men fuck va han blåst mig!

Gäller konsert.
Senast redigerad av Mohammadolph 2025-06-08 kl. 06:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in