2021-03-09, 19:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, men eftersom bombgruppen verkar ha varit där samtidigt som övrig polis så är det något som inte stämmer. Antingen visste de direkt att det var DA eller så fanns ev explosivt saker kvar alternativt uppenbara rester av en explosion som behövde utredas.

Men som jag har förstått det så var polis på plats ett tag innan bombgruppen. De verkar således ha identifierat kroppen och bombgruppen inkallas. De blir nästan alltid inkallade när det handlar om militära saker.
Citera
2021-03-09, 19:35
Medlem
Vi kan träffas där på lördag och kolla och reka runt i området
Hur många hänger på
Citera
2021-03-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
När det är självmord brukar väl media oftast lägga till extra kryptiska artiklar under själva nyheten, typ ”mår du dåligt” ”Självmord är inte svaret” mm. Så man liksom ändå fattar....

Om det var en olycka så tycker jag att folket förtjänar att få veta...och även Deniz själv förtjänar att få en korrekt beskrivning av han som person. Känns etiskt fel att han ska få en självmordsstämpel över sig som deprimerad nu om han absolut inte var det och han faktiskt bara halkade och slog sig i huvudet så han dog. Blir nästan som att förtala en död.

Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.

Baserat på de vansinniga teorierna som skrivits i den här tråden av folk med alldeles för mycket fantasi känns det väl inte som att polisens yttrande spelar någon roll. Ingenting överhuvudtaget pekar på självmord eller dylikt, om inte det räcker som bevis nog kommer nog inte konstapelns yttrande om att det var en olycka få vissa på andra tankar.
Citera
2021-03-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men som jag har förstått det så var polis på plats ett tag innan bombgruppen. De verkar således ha identifierat kroppen och bombgruppen inkallas. De blir nästan alltid inkallade när det handlar om militära saker.
Så kan det säkert vara och det har jag ingen aning om, men isåfall så bör DA varit i hyfsat gott identifierbart skick. Men jag har ändå svårt att tro att de kallar in en bombgrupp om det är så att DA fallit och säg brutit nacken. Dessutom stämmer det du säger inte med att polisen ropade in bombgruppen som taxi eftersom det uppenbarligen var på plats enligt dig. En del hävdar ju att bombgruppen kom som taxi direkt.
Citera
2021-03-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ja, men eftersom bombgruppen verkar ha varit där samtidigt som övrig polis så är det något som inte stämmer. Antingen visste de direkt att det var DA eller så fanns ev explosivt saker kvar.

Poliserna visste att det fanns minst en död person där och att personen kan vara militären som saknas. Poliser alltså var inte där att leta efter någon eller något. Vanliga kriminalpoliser måste ju skyddas för de har inte skyddsdräkter, inte mycker verktyg heller, och därför är mer regel än undantag att bombgruppen går först ock kollar läget. Det är ju riskabelt att vara en polis.
Citera
2021-03-09, 19:40
Medlem
Han har tydligen fotat området .han kanske tyckte det var vackert där..deniz pappa säger att han älskade livet
Citera
2021-03-09, 19:42
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Vi kan träffas där på lördag och kolla och reka runt i området
Hur många hänger på

Äh. Det verkar onödigt. Vi skulle känna oss som Malens1 allesammans om vi gick dit och skrotade. Mysteriet är ju löst. End of story.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Så kan det säkert vara och det har jag ingen aning om, men isåfall så bör DA varit i hyfsat gott identifierbart skick. Men jag har ändå svårt att tro att de kallar in en bombgrupp om det är så att DA fallit och säg brutit nacken. Dessutom stämmer det du säger inte med att polisen ropade in bombgruppen som taxi eftersom det uppenbarligen var på plats enligt dig. En del hävdar ju att bombgruppen kom som taxi direkt.

De kallas i princip alltid in om det handlar om militära saker. Polisen får inte utreda militära ärenden.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Vet du varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ja (om det nu är så), men eftersom bombgruppen verkar ha varit där samtidigt som övrig polis så är det något som inte stämmer. Antingen visste de direkt att det var DA eller så fanns ev explosivt saker kvar alternativt uppenbara rester av en explosion som behövde utredas.
Stod någonstans om att när de såg personliga tillhörigheter,så förstod dem vem det var. Expressen/Aftonbladet
Citera
2021-03-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Poliserna visste att det fanns minst en död person där och att personen kan vara militären som saknas. Poliser alltså var inte där att leta efter någon eller något. Vanliga kriminalpoliser måste ju skyddas för de har inte skyddsdräkter, inte mycker verktyg heller, och därför är mer regel än undantag att bombgruppen går först ock kollar läget. Det är ju riskabelt att vara en polis.
Bombgruppen går INTE först vid första bästa dödsfall i naturen. Jag menar att de i såfall måste ha haft en väldigt stor tilltro till att det var DA och att det dessutom fanns anledning att anta att det fanns explosionsfara runt kroppen alternativt en tidigare expplosions om behövde utredas.
Citera
2021-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Om du syftar på mig så är det inte det jag säger. Jag säger att det är en högst trolig förklaring till att de var där. Jag har aldrig påstått att de kom som taxi direkt. Polisen var väl redan på plats på måndagen? för att komma tillbaks på tisdagen när det hela rapporterades i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in