2021-03-09, 13:28
Medlem
GalFisks avatar
Jag har fått ett utbetalningskort, men jag är kund i Swedbank och inte Nordea. Enligt Swedbank kan de inte längre (sen oktober 2020) hantera dessa. Nordea säger att man kan gå till ombud i butik (kostar 49 kr), till deras kontor (kostar min 50 kr), eller posta den till dem (men då måste man ha konto hos dem). Att ha ett konto hos dem kostar 36 kr/mån.
Finns det något sätt att komma undan utan att parasiterna ska ha sin del?
Citera
2021-03-09, 13:39
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Jag har fått ett utbetalningskort, men jag är kund i Swedbank och inte Nordea. Enligt Swedbank kan de inte längre (sen oktober 2020) hantera dessa. Nordea säger att man kan gå till ombud i butik (kostar 49 kr), till deras kontor (kostar min 50 kr), eller posta den till dem (men då måste man ha konto hos dem). Att ha ett konto hos dem kostar 36 kr/mån.

Möjligen om du tar kontakt med den som skickat pengarna och ber att de sänder pengarna till ditt konto. Då måste dock utbetalningsavin antingen löpa ut eller att den återsänds.
Citera
2021-03-09, 13:40
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Möjligen om du tar kontakt med den som skickat pengarna och ber att de sänder pengarna till ditt konto. Då måste dock utbetalningsavin antingen löpa ut eller att den återsänds.
Tack för svar. Just detta är tyvärr inte ett alternativ, då de försökte göra detta först men på nåt vänster misslyckades.
Citera
2021-03-09, 14:12
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Löser in olika utbetalningskort titt som tätt på Swedbank. Eftersom de som bank inte hanterar kontanter blir beloppen insatta på kontot men tack och lov avgiftsfritt.
Citera
2021-03-09, 14:16
Medlem
Citat:
Tycker detta låter konstigt. Fick, vid ett tillfälle, en utbetalning från manpower med en sådan där talong. Jag gick till swedbank och fick beloppet inbetalt på kontot ögonblickligen. Har även skickat in postgiro talonger direkt till postgirot. Vet inte om det gäller längre.
Varför kan de inte betala direkt till ditt konto? Handlar det om en arbetsplats som inte har koll på pengar och banker eller vad är det frågan om?
Citera
2021-03-09, 16:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Att ha ett konto hos dem kostar 36 kr/mån.
Vad jag vet så kostar det bara om du väljer att ha deras betaltjänster så som kort och möjligheten att betala räkningar ...Har själv haft ett konto vid sidan om hos S|E|B utan avgift som jag bara kunde göra överföringar från.
Citera
2021-03-09, 16:22
Medlem
Verkar som det gäller momsutbetalning. Bankerna godkänner inte att skatteverket betalar ut till den som har företaget. (penningtvättslagen tror jag)

Det enda man kan göra i ett sånt fall är att det lilla bolaget skaffar ett konto, så uppger man det till skatteverket.

Jag har det så varje år.....kollat med min revisor också, men det går ej.
Citera
2021-03-09, 19:25
Medlem
GalFisks avatar
Det är en återbetalning från ett totalt inkompetent mobilbolag (Hallon, lång historia). De kunde inte förklara varför banköverföringen misslyckades.

Swedbank slutade ta emot utbetalningskort från andra banker i oktober.
Jag ska se om det finns ett kostnadsfritt sätt att öppna konto. Det jag såg på hemsidan handlade om att öppna ett med bank-ID, men det kontot var inte avgiftsfritt.
Citera
2021-03-10, 07:09
Medlem
Citat:
Jag ska se om det finns ett kostnadsfritt sätt att öppna konto. Det jag såg på hemsidan handlade om att öppna ett med bank-ID, men det kontot var inte avgiftsfritt.

Vad dka du göra srn när du öppnat kontot? Att överföra pengarna ftån Nordea kostar antagligen också pengar.

Kräv att Hallon kompenserar dig för avgiften genom att höja beloppet motsvarande avgiften istället.
Citera
2022-09-29, 13:32
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Det är en återbetalning från ett totalt inkompetent mobilbolag (Hallon, lång historia). De kunde inte förklara varför banköverföringen misslyckades.

Swedbank slutade ta emot utbetalningskort från andra banker i oktober.

Hur har det gått?

Jag får också ofta avier och är ej kund i Nordea.

Jävla påfund de här…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in