2021-03-09, 18:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag har hört att arda Sprängde sig i luften?
Stämmer det?

Finns inget som tyder på det.
Citera
2021-03-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Visst är det bara jag, Sockerbomb och Gaudiamus som bevisligen varit på plats?
Jag är rätt säker på att MrSu var där nån dag innan jag var där. Dock minns jag inte att han lagt ut några bilder.
Citera
2021-03-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Jag är rätt säker på att MrSu var där nån dag innan jag var där. Dock minns jag inte att han lagt ut några bilder.

Jag har en konversation med Sockerbomb i andra tråden nu. Bevisligen bara vi tre som varit där.
Du är välkommen. Citera föregående (nedramlok el sockerbomb)
Citera
2021-03-09, 18:24
Medlem
Asså varför hoppas man att han kommer tillbaka och att kroppen som hittades inte är hans? Nä DA har verkligen satt sig in hos allas hjärtan. Jag vill inte tro på självmord, en kille med dem meriterna kan inte tagit självmord. Han har antingen hamnat i en olycka ramlat ner eller så visste han för mycket information om något (mindre troligt). Han har dessutom varit på den platsen och fotat tidigare. En så meriterande och snygg kille, nä jag hoppades på 007 historia här.
Citera
2021-03-09, 18:25
Medlem
Vilken felrekrytering av försvarsmakten DA ändå är. Miljoner nerplöjda i hans utbildning sen så väljer han att riskmaximera sin fritid genom att springa i olämplig terräng och halka ihjäl sig. Jämför exempelvis hockeyspelare på toppnivå. Inte fan gör dom något på sin fritid som kan riskera säsongen eller karriären.
Alternativt att han medvetet tog sig av daga. Då borde han ha blivit bortsorterad redan vid psych eval.
Citera
2021-03-09, 18:34
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Det är internetspekulationer utan nån fakta som stöder det.
Enligt uppgift var bombtekniker på plats och det tog ändå 1vecka att få fram identitet?
Citera
2021-03-09, 18:37
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Varför inte?
Är det självmord är det inget media brukar rapportera om, och övriga morbida detaljer är inget allmänheten heller har rätt att ta del av. Hade det varit olycka skulle media kunna rapportera om det, men faktisk dödsorsak (tex krossad skalle/långsam död etc) skulle man inte gå ut med.
Citera
2021-03-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Enligt uppgift var bombtekniker på plats och det tog ändå 1vecka att få fram identitet?
Att bombgruppen var på plats kan enkelt förklaras. Det är troligt att de förfogar över 6hjulingen som användes till att ta sig till och från platsen. Polisen har bara 1 sådan. Tiden för DNA testet bevisar inget. Tiden det tog är fullt rimmlig.
Citera
2021-03-09, 18:40
Medlem
Blir ändå fundersam kring självmord och det största frågetecknet är varför har DA med sig klockan som mäter puls och steg? Är det verkligen vad någon som planerar sitt liv tar med sig? Varför skulle klockan vara relevant i sammanhanget? Nej något stämmer inte.
Citera
2021-03-09, 18:41
Medlem
Chevrons avatar
Vet man vad som hände med "lyxköttet"?
Tänkte om det ligger kvar i kylen eller om han åt det innan löpturen.

Ligger det kvar lutar vi ju åt olycka, om han åt det innan lutar det (eventuellt) mer åt suicid. Vem drar i sig en köttbit innan löpning?
Citera
2021-03-09, 18:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hursom, tillräckligt nära boende som skulle hört en explosion.

Jag tror han räknade rätt när han antog att ljudet skulle begränsas om han lät granaten brisera i en svacka och med hans egna mage som bombmatta. Effekten av sprängverkan stannade till stor del i det begränsade utrymmet och ljudnivån stannade till stor del också i svackan.

BTW Jag har fantiserat om att han snott konceptet från killarna med bombbälten.
Citera
2021-03-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hur menar du här tro? Hoppade polis och annan personal ner dit men klarade sig (som väl var)?

Bara måste få fråga.

En del poliser åkte till Tyresta by och promenerade på en led därifrån närhete till klippaan. och sedan avavek för atta komma till klippkanten. Det finns bilder bara de poliser uppe på klippan. Poliser spärrade av ett stort område där uppe, men Expressen hade lyckats ta sig upp på ravinnens motsatta kilppa. De tkan man se in en videosnutt. Det går nämligen en smal stig till den östra sidan av ravinen. Det var ett farligt uppdrag för jouranlisten. Inte en enda bild från botten i ravinen, för dit fick ingen komma. Andra poliser stannade i ravinen där fyndet hittades. De gick dit från Åvavägen på en stig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in