2021-03-09, 17:48
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Flerfaldig?
Inom flera olika grenatr, kust, fjäll och ett par till
Citera
2021-03-09, 17:49
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag gick från tyresta till närmsta åvaväg sen gick jag till bommen och förbi vildsvinsåteln sen vägen till fyndplatsen från bommen var det kanske 10-15 min inte så farligt! kroppen mår ju bra av motion!
Nä du har ej varit där. Sluta ljuga hela tiden.
Citera
2021-03-09, 17:50
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Har du bara en kroppsdel? Bara torso då eller? För huvudet måste vara väck. Om du tar ett prov på en intakt kropp och på en arm och ett ben så har du tagit prov på två kroppsdelar.
Så går ju inte en forensisk undersökning till. Tar man t ex dna-prov från flera kroppsdelar är det för att delarna är separerade från varandra.
Citera
2021-03-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
https://www.bildtagg.se/bild/39d3i9idfuwecs457jktsyzj
Ett gott arbete kontrolleras många utgångsvinklar,bla fall,höjd,troligt,uteslutet, alternativ
Citera
2021-03-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Nä du har ej varit där. Sluta ljuga hela tiden.
Tyvärr gubben, jag har varit där. första gången tog jag den dummaste vägen från brandområdet och hittade inte alls för att det var så förbannat många berg, andra gången gick jag åvavägen till bommen sen förbi vildsvinsåteln och vidare till fyndplatsen, det var ingen rolig väg att gå på. och marken var uppkörd av snutarna som var där innan
Citera
2021-03-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Jaha oki,om man fortsätter mot Åva en bit så kan man gå upp till vänster mer på..
Ja motion skadar inte
Du menar när man kan svänga både vänster och höger (mörby) ville ta det säkra före det osäkra och entra via bommen så jag inte gjorde samma tabbe som gången innan pga att gpsen inte ville sättas på, hittar väldigt bra i tyresta och speciellt åva ^^ letade i slutet av nov i tyresta med och utan missing people, sjukt att vi alla missade just detta ställe, om han nu inte mördats och blivit dumpad där i skrevan/grottan.
Citera
2021-03-09, 17:59
Medlem
Citat:
Tyvärr gubben, jag har varit där. första gången tog jag den dummaste vägen från brandområdet och hittade inte alls för att det var så förbannat många berg, andra gången gick jag åvavägen till bommen sen förbi vildsvinsåteln och vidare till fyndplatsen, det var ingen rolig väg att gå på. och marken var uppkörd av snutarna som var där innan
Nästa gång vet du vilken väg du inte skall välja.
Varifrån utgick du när du gick via brandområdet?
Citera
2021-03-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Nästa gång vet du vilken väg du inte skall välja.
Varifrån utgick du när du gick via brandområdet?
Då gick jag någon bökig väg om du kör på åvavägen så korsningen där man kan svänga höger till mörby där uppe gick jag sen efter ett tag hamnade jag i brandområdet sen gick jag sydöst men rätt bökig väg och kunde inte identifiera bland alla jävla berg som fanns där så gav upp!
Citera
2021-03-09, 18:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Närmaste byggnader finns ca 3 kilometers avstånd. Mellan fyndplatsen och Åva gård i dalen finns ett berg. Några andra byggnader vid Åvavägen finns nog ingen aktivitet under vinterhalvåret.

AD sprang ju lederna i Tyresta Nationalapark, alltså där på bergsplatån. Man hittade honom nere i ravinen vid en brant bergsklippa i Tyresta Naturreservat. Man kan inte komma ner i ravinen utan att hoppa eller trilla ner, och då dör man. Man hittade inte honom heller i en grotta utan mellan stenbumlingar nedanför bergsklippan. Det är uteslutet att han skulle ha krypit i en grotta och sprängt sig.
Polacken säger att han var nära nog själv att trilla ner i ravinen. Han såg uppifrån AD:s färgstarka skor, sedan byxor... så inte var AD i en grotta, utan mellan stenen.
Hur menar du här tro? Hoppade polis och annan personal ner dit men klarade sig (som väl var)?

Bara måste få fråga.
Citera
2021-03-09, 18:15
Medlem
Citat:
Då gick jag någon bökig väg om du kör på åvavägen så korsningen där man kan svänga höger till mörby där uppe gick jag sen efter ett tag hamnade jag i brandområdet sen gick jag sydöst men rätt bökig väg och kunde inte identifiera bland alla jävla berg som fanns där så gav upp!
Mellan Norrby Torp och Stensjödal.Om du tittar på t ex hitta.se väljer friluftskarta så ser du utprickade stigen.
Den rekommenderar även Google Maps när man anger kordinaterna
Citera
2021-03-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag har hört att arda Sprängde sig i luften?
Stämmer det?
Det är internetspekulationer utan nån fakta som stöder det.
Citera
2021-03-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag har hört att arda Sprängde sig i luften?
Stämmer det?
Förmodligen, polisens bombtekniker var på platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in