2021-03-09, 17:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
https://www.bris.se/om-bris/press-och-opinion/pressmeddelanden/bris-arsrapport-2020-slapps--sa-paverkade-pandemin-barn-under-aret/

BRIS årsrapport 2020, ingen munter läsning.

16% ökning av samtal från barn om ångest, nedstämdhet och deppresion. Om ökad psykisk misshandel. Om ökad fysisk misshandel. Då ska man komma ihåg att det började i Mars och fortsätter såklart 2021...

Hur viftar lockdown och skolstängningsförespråkarna bort detta?

"Jävla gnälliga ungar håll er hemma så inte JAG eller förlåt pensionärerna blir smittade" gissar jag på.

Tyvärr är detta bara början på sådana här rapporter och man kan tänka dig hur ännu mycket värre det är i länder som verkligen stängt ner.

Jag säger det igen, vi har stukat till en hel generation med detta och jag hoppas innerligt att vi kan rätta till deras psykiska och fysiska situation och deras brist på kunskap och social träning. Ni viftar som vanligt bort detta men för mig är ETT barns liv och hälsa värt mer än tjugo 90-åringar.

Det är mer ett plastrelaterat problem, än ett covidproblem. Ungarna är sönderförgiftade.

"Många av de som betraktar unga män som betydligt mer feminina än tidigare generationer brukar skylla på feminism och nya kulturella ideal. Men forskning visar att utvecklingen också kan ha en klinisk förklaring. Närmare bestämt utsätts västerländska män för hormonstörande kemikalier i en utsträckning som aldrig tidigare har varit aktuell."

https://www.friatider.se/vasterlandska-man-utan-sperma-2045-hotar-var-overlevnad
Citera
2021-03-09, 18:03
Medlem
okok1s avatar
Om nu vaccinet verkligen fungerar och skyddar de svaga och dödligheten går ner till nästan noll och IVA fall försvinner. Kommer vi bli tvingade att ändå ta vaccinet för att resa eller för att gå på fotboll i framtiden? För det är ju vad de pratar om hela tiden: vaccinpass, vaccinintyg. Ingenting kommer återgå till det normala etc.

Och jag förstår fortfarande inte varför hela världen ska vaccineras när det bara är 0.4% som drabbas hårt.
Citera
2021-03-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Att de spelade utan publik förra säsongen är ju ett argument för att de INTE klarar det nu under våren.

Det blev visst en kullerbytta när du tänkte.

Är du för eller emot publik under Corona?
Citera
2021-03-09, 18:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Ganska stor skillnad på lokalerna i fråga, dvs en fotbollsarena och en krog. Det vore löjligt att ha samma begränsning på båda ställena bara för att siffran i absoluta tal ska hållas konstant. Dessutom gör ju promillenivån hos kroggästerna sitt för smittspridning.

Slutligen har inget beslut tagits gällande hur strikta restriktionerna ska vara i mitten på april, varken på krogar eller på fotbollsarenor.

Jag skrev om utomhuskonserter, inte om konserter på krogen.
Citera
2021-03-09, 18:14
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag skrev om utomhuskonserter, inte om konserter på krogen.
Du citerade och höll med ett inlägg som hävdade att det var inkonsekvent att släppa in människor på fotbollsmatcher samtidigt som krogarna måste stänga 20.30. Är det förresten någon som sagt att det inte kommer kunna vara någon publik på utomhuskonserter?
Citera
2021-03-09, 18:20
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om nu vaccinet verkligen fungerar och skyddar de svaga och dödligheten går ner till nästan noll och IVA fall försvinner. Kommer vi bli tvingade att ändå ta vaccinet för att resa eller för att gå på fotboll i framtiden? För det är ju vad de pratar om hela tiden: vaccinpass, vaccinintyg. Ingenting kommer återgå till det normala etc.

Och jag förstår fortfarande inte varför hela världen ska vaccineras när det bara är 0.4% som drabbas hårt.

Har du hört talas om något som kallas pengar?
Citera
2021-03-09, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Du citerade och höll med ett inlägg som hävdade att det var inkonsekvent att släppa in människor på fotbollsmatcher samtidigt som krogarna måste stänga 20.30. Är det förresten någon som sagt att det inte kommer kunna vara någon publik på utomhuskonserter?

Nej, det var jag själv som skrev om inkonsekvens:

"Ja det känns inte konsekvent. Om man tillåter publik på fotbollsläktaren så borde regeringen med samma logik öppna upp för utomhuskonserter. Sen om det är en bra idé eller inte under pågående pandemi är väl diskutabelt.".
Citera
2021-03-09, 18:29
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och vad skulle han se där? Människor som får intensivvård? Dvs precis som varje år den här tiden på året?

Idiot.

” Det finns totalt 645 disponibla intensivvårdsplatser med respirator. Av dessa är 519 platser belagda varav 240 patienter med covid-19. 46% av landets IVA-patienter är nu covid-19-patienter. Den nationella lediga IVA-kapaciteten är 20%.”
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital
Citera
2021-03-09, 18:56
Medlem
Aftonbladet 2020 :

Rubrik :

”Munskydd kan vara farligt”

Rubrik under :

”Här tar Trump av sig munskyddet”

2020 :

*Munskydd kan vara farligt*

2021 :

Klisterlapp på SL busshållplats :

”Glöm inte munskyddet”
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-03-09 kl. 19:20.
Citera
2021-03-09, 19:01
Medlem
TeenageFanclubs avatar
När det gäller publik på fotboll så kommer de inte tillåta full beläggning direkt. Utan kommer ske genom en trappa, om smittspridningen går neråt får de släppa in fler. Det kommer vara rigoröst med avstånd och det kommer nog inte tillåtas ståpublik. Varför man stängde läktarna hela förra säsongen hade med att det inte fanns någon pandemilagatiftning. Om det går att anordna utomhuskonserter med avstånd och reglerad publik så kommer det säkert tillåtas. Skillnaden är att man knappast går runt ekonomiskt på det. Fotboll får en stor del av sina inkomster från tvavtal som gör att elitverksamheten kan fortsätta utan publik.
Citera
2021-03-09, 19:04
Bannlyst
Från att äta ute nästan varje dag till att inte äta mer än äcklig skit mat i 1 år nu blev jag sugen på pizza.

Vågar man köra och hämta en pizza ? Eller kommer jag med min otur med största sannolikhet få både Corona aids och hepatit c och rabies om jag beställer en hämt pizza?

Tänker på graderna så då borde ju viruset dö?
Citera
2021-03-09, 19:07
Medlem
Swan65s avatar
Lockdowns och utegångsförbud leder som vi redan visste till mera våld i hemmet men att det skulle vara så här illa visste jag inte.. men merwinna et company tycker säkert att det är bra om de mobbade får stryk hemma istället för i skolan.

https://afp.omni.se/covid-worsening-already-alarming-rate-of-violence-against-women-who/a/nAmJeL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in