2021-03-08, 19:28
Medlem
Men herre gud!
Han kan faktiskt ha glömt telefonen hemma och sen sprungit i svår terräng för att träna. Sen sa han som hittade honom att han såg skor och byxben djupare ner i klippskrevan då han höll på att ramla ner i klippskrevan själv i den oländiga terrängen.

Om Han halkade och föll illa med ansiktet i stenar och dyl så kan det vara så att polisen inte kunde fastställa att det var han direkt.
Men kläderna stämde. Och DNA för att säkerställa ordentligt innan de bekräftar.

Det enda som gör att tankarna går åt annat håll är ordvalet "kvarlevor" för nedbrytning av kroppen kan ju inte ha satt igång så fort och i kylan.
Så där ligger ett frågetecken.

R.I.P
Citera
2021-03-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tja, vem vet... Underkropp, överkropp. Onödigt att fundera på hur det kan ha sett ut.

Det var inte syftet med mitt inlägg. Det var ett ifrågasättande av fotot som påstås föreställa ett ben som polisen skulle ha missat och lämnat kvar på platsen.
Citera
2021-03-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Stämmer jäkligt bra in i scenariot. Han ville inte bli hittad. Vi får vara glada att vår vän polacken inte kom drällande där precis när det small. Det hade just varit snyggt det. Och två kroppar att bärga.
Varför skulle han dokumentera platsen på sin dator om han inte ville bli hittad? Hur vet man att liket inte placerades där för att platsen kunde kopplas till honom, helt plötsligt fick alla en förklaring på ett av sveriges mest uppmärksammade fall just nu. Det var verkligen bekvämt om det finns en sanning här som man inte vill att folket ska ta del av. Men men, haverikommissionen för estonia jobbade nog inte heller för att få ett visst resultat, vare sig hur sanningen såg ut... Ska denna plats nu likt estonia täckas över med sten nu?
Citera
2021-03-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtybjorn
Stämmer tyvärr inte. Han har själv klättrat med där och sprängt sig själv. Jag har vattentäta källor på det samt en del andra detaljer som hittills aldrig nämnts i media. Såklart upp till var o en att tro eller misstro.

Visa de detaljerna då.
Som du påstår att du har.
Annars är det bara ett löjligt uttalande, som inte kan tas på allvar.
Citera
2021-03-08, 19:34
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Stämmer tyvärr inte. Han har själv klättrat med där och sprängt sig själv. Jag har vattentäta källor på det samt en del andra detaljer som hittills aldrig nämnts i media. Såklart upp till var o en att tro eller misstro.
är han sprängd. Menar du att han själv gjort det. Och du kan veta att han inte är sprängd av någon annan
Citera
2021-03-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ja lever man i en värld som säger "allt som står på internet är sant" likt dig själv funkar ju denna argumentation jävligt bra. För oss andra är du bara en anonym person som skriver något som inte kan bekräftas. Så fundera utifrån ditt eget perspektiv, hade du tagit det som automatiskt sant för att en anonym person säger något du inte kan bekräfta eller hade du insett att detta behöver inte stämma?

Citat:
Det här är verkligen så tydligt det kan bli.
Han mådde piss, lämnade telefonen hemma (självklart för att inte pejlas till området), kröp ner på ett ställe där han trodde att ingen skulle hitta honom och där sprängde han sig själv. Bombgruppen var där för att försäkra sig om att inget mer skulle sprängas när de skulle ta fram honom. Han ville inte bli hittad.
Är det för att det inte passar in i din historia som du inte nämner att han dokumenterat platsen på sin dator? Förklara gärna hur det passar in att han inte ville pejlas till området?

Citat:
Ursprungligen postat av Znholo08
Jag har fått bekräftat från pålitliga källor att det rör sig om ett genomtänkt och planerat självmord. Han sprängde sig själv i luften. Extremt tragiskt. Må han vila i frid. Alla tankar till hans familj, vänner och arbetskollegor.

aaajaj aj där trillade min bekräftelse in. Pålitligare källor än era och det visade sig att ni hade fel, synd.. Bättre lycka nästa gång
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-03-08 kl. 19:44.
Citera
2021-03-08, 19:41
Medlem
Tänker som jag tänkt hela tiden trots alla "teorier" här att det var en olycka. Vila i frid....
Citera
2021-03-08, 19:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Enligt Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark/

"Det enda som uppenbart saknades från lägenheten var Deniz träningsklocka, löparskor och en ryggsäck. Han hade varken med sig mobil, plånbok, SL-kort eller pass."

Nu, med tanke på en del snack här inne ang, sprängning och bombfolk så funderar jag på vad han hade i ryggsäcken? Proteinbar, vatten kan man ju ha på livremmen. Jag såg också en bild på en pannlampa?
Ska man springa på ett berg i mörker, 5 mil sidan om stigarna med en pannlampa? Verkar inte så himla genomtänkt av en elit soldat...

Obs, enbart spekulation från min sida.
Citera
2021-03-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Men herre gud!
Han kan faktiskt ha glömt telefonen hemma och sen sprungit i svår terräng för att träna. Sen sa han som hittade honom att han såg skor och byxben djupare ner i klippskrevan då han höll på att ramla ner i klippskrevan själv i den oländiga terrängen.

Om Han halkade och föll illa med ansiktet i stenar och dyl så kan det vara så att polisen inte kunde fastställa att det var han direkt.
Men kläderna stämde. Och DNA för att säkerställa ordentligt innan de bekräftar.

Det enda som gör att tankarna går åt annat håll är ordvalet "kvarlevor" för nedbrytning av kroppen kan ju inte ha satt igång så fort och i kylan.
Så där ligger ett frågetecken.

R.I.P
Kylan som varit har inte varit fördröjande för processen
Citera
2021-03-08, 19:45
Medlem
Har varit på massor av hajker med scouterna under 60-talet runt Stensjön och Långsjön. Kan bekräfta att terrängen runt sjöarna består av uppspruckna klippor med mindre stup och raviner ner mot stränderna. Att springa där i dåligt ljus är förenat med livsfara. Ett felsteg som resulterar i en kraftig stukning eller en bruten fotled kan leda att man störtar med huvudet före ner i en av alla dessa branter. Som sagt, vassa klippkanter som sticker upp överallt.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag är riktigt tagen av det som hänt. Jag har förvisso varit övertygad om självmord som det mest sannolika men inte på att det ska ta dagar att identifiera kroppen. Riktigt tragiskt och visar än en gång på att psykisk ohälsa kan finnas djupt där inne som är svårt att upptäcka. Ledsen just nu.
Citera
Medlem
"Polisen tog dna-prov från de funna kroppsdelarna för att fastställa personens identitet och nu har resultaten kommit. De visar att det var Deniz Ardas kropp som hittats."

Så vad säger ni - Hittades han i delar eller hel och intakt?
Kroppsdelar tänker jag plural , man har alltså inte funnit en hel och intakt kropp, snarare delar av kroppen.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forsvunne-deniz-kropp-som-hittades-i-tyresta
Senast redigerad av TheWickedWitch 2021-03-08 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in