2021-03-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Alltså ingen annat än dina känslor.

Du har ingen aning om vad som rörde sig i hans huvud och vilket eventuellt lidande han hade psykiskt.

Jodå. Jag vet med 100%ig säkerhet att man inte kommer dit han kom för att sedan kunna må så pass dåligt att man begår självmord, det är inte ett val, han skulle kunna bli av med båda armarna, båda benen och alla tänder utan att ens tänka tanken på att begå självmord. Du begriper som sagt inte, för att du har aldrig ens varit i närheten utav mental styrka.
Citera
2021-03-08, 20:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
En person med det jobbet har tillgång till både det ena och det andra. Han kan mycket väl redan länge sedan försett sig med lite-bra-attt-ha-grejer.

OM han nu tagit livet av sig kan det finnas ett gäng orsaker till det.

Allt ifrån en mental kollaps till att ha sålt sitt land. Jag vill inte spekulera mer men jag tippar att det pågår en ganska febril aktivitet hos försvaret till dess att man förhoppningsvis kan undanröja misstankar om det man inte vill ska ha hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Tyckte fantasierna om hemliga uppdrag och hela den smörjan var förkastligt, begriper heller inte den här granat-i-munnen-teorin men tvivlar på att de har så bra koll på sina lager. Militärligan stal väl ett ton vapen och sprängämnen som det tog ett år att upptäcka..

Militärligan på 90-talet? Kanske Försvarsmakten har ändrat på en och annan regel. Men hur som helst är Deniz hittad. Om polisen misstänkte självmord via sprängning är det mest sannolika att det hade pratats om ett misstänkt vapenbrott vid det här laget
Citera
2021-03-08, 20:55
Medlem
Luktar murder by Mossad.
Citera
2021-03-08, 20:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Sorry för hårt tonläge. Jag finner det bara så otroligt att det ska ha skett på annat vis än att DA själv tagit ett beslut om sitt liv. Alla omständigheter blir så otroligt mycket lättare att förklara med att DA begick självmord än alla andra tänkbara scenarion. Olycka rimmar jävligt illa med att bombgruppen skulle dit. Mord verkar också oerhört osannolikt, inte bara för att Polisen avskrivit misstanke om brott utan även det med bombgruppen.
Helt lugnt, så klart. Du har säkert rätt. Är det något jag inte vill så är det att klamra mig tjurskalligt fast vid någon skruvad teori.

Man ska ha klart för sig att det inte behöver märkas att någon umgås med planer på att avsluta sitt liv. Har polisen dessutom uppgett att det saknas brottsmisstanke återstår bara två alternativ.
Citera
2021-03-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det hade jag faktiskt redan gjort innan jag bedömde att det var lönt att svara

Måste säga att jag beundrar ditt tålamod och din tolerans för den här tråden är bland det mest deprimerande jag sett när det gäller förmåga till sannolikhetslära, logiskt tänkande, källkritik och väldigt mycket mer. Har inte ens förmått läsa utan att pulsen börjat gå upp.
Du får stå för hoppet.

Skrev PM. Men du var visst för ny.
Citera
2021-03-08, 20:59
Medlem
Den som hittade kroppen höll på att falla ner för branten.
Det troligaste är därför att Arda förlolyckades
Citera
2021-03-08, 20:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Sverige är typ världens mest homovänligaste land. Att skämmas för sin homosexualitet här så pass att man hoppar ner i en grotta och spränger sig känns inte det minsta rätt.

Att det skulle vara ett självmordsmotiv tycker också jag låter helt otroligt. Ingenting av det skulle påverka hans framtid eller karriär. Om hans familj var extrema homohatare så tar man bara avstånd från dem och lever sitt liv hur enkelt som helst i Sverige.

Psykisk ohälsa märks inte alltid utanpå. Jag tror att han var en person med extremt höga krav på sig själv. Det är inte alls okänt att omgivningen blir totalt överraskade av ett självmord. Ingen kan veta vad som rör sig i en annan människas hjärna.
Citera
2021-03-08, 21:00
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så nu går du ifrån att han inte ville bli hittad till att han har berättat att han ska till Tyresta. Det svänger fort i dina olika teorier men du verkar ha noll intresse i att binda dom samman. Jag kan förstå varför för då ser det du pratar om helt osannolikt ut.

Jag har aldrig lagt mej i vad han har berättat. Jag förklarade bara för bea varför han tog livet av sig i stället för att göra som han sagt. Och varför han i såna fall sade det. Jag sade det inte men den jag förklarade för, den som sade det hur det egentligen var.
Citera
2021-03-08, 21:01
Medlem
Fan va tröttsamma ni är som spammar om att han sprängt huvudet med en handgranat, speciellt med så lite bevis som att bombgruppen tillkallats...

Troligtvis så har han halkat så illa att han inte kunde komma ur skrevan. Vila i frid!
Citera
2021-03-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag har aldrig lagt mej i vad han har berättat. Jag förklarade bara för bea varför han tog livet av sig i stället för att göra som han sagt. Och varför han i såna fall sade det. Jag sade det inte men den jag förklarade för, den som sade det hur det egentligen var.
Du säger ena sekunden att han inte ville bli hittad, nästa att han inte ville bli hittad så fort för att sen förklara att han ville bli hittad. Allt om samma persons försvinnande bara att frågorna är ställda på olika sätt. Ser du inte det själv?
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du är verkligen inte särskilt intelligent va?

Han var inte en NORMAL självmordskandidat i det avseendet. Han hade genom sitt jobb lätt tillgång till sprängämnen. Ingen skulle sakna 100 gram eller nån meter pentylstubin. Eller en handgranat. Han hade ju ett sådant jobb att det var han som hade förtroendet att räkna in sakerna att det stämde. Han var inte en vanlig Abdullah som gör lumpen.

Det är tydligt att du är en mycket intelligent person. Kan inte tänka mig att någon kan mäta sig med dig, så varför du ställer en sådan uppenbar fråga vet jag inte. Men ingen skulle sakna lite sprängmedel säger du? Vid det här laget skulle nog polisen ha berättat om sina misstankar till Försvarsmakten.

När en äldre man i Sundsvall hade avlidit hittade hans fru två jaktvapen i källaren och kontaktade polisen. Då upptäcktes att mannen hade saknat licens för vapnen. Och trots att han var död upprättade polisen ett ärende om vapenbrott.

– Det ska inte kunna hända, ett sånt här ärende ska läggas ner när den misstänkte är avliden. För det är inte kvinnan som står som misstänkt, hon visste ju inget. Det är mannen som står som misstänkt. Jag vet inte hur det blivit så här, säger jourhavande förundersökningsledare hos polisen till Sundsvalls Tidning.

https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/avliden-jagare-misstanks-for-vapenbrott-20190304/
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattenssanning
Exakt, håller med dej fullt! Svårare än så är det inte..

Många vill ju inte att anhöriga ska hitta dem så det brukar göra det utomhus eller på annan plats än hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in