Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Bekräfta gärna via officiella källor att alla misstankar om mord är avblåsta. Eller blev du lurad av hur det vinklades i media? AAAAH förlåt, ännu en "jag känner en högt uppsatt utredare inom polisen men kan inte gå in på det mer än så"
De har ju officiellt släppt alla misstankar om brott?
Citat:
Ursprungligen postat av
nortonlight
Otroligt konstigt hela saken. Varför ska man spränga bort huvudet för? OM man vill försvinna, hitta ett lik, spräng bort skallen. Töm dig själv på blod och täck kroppen med. Voilà du har en lösning. Media släpper saken, åklagare släpper saken, allt är frid och fröjd. Hitta en rättsläkare som kan intyga att det är arda man hittat så är det bra sen. Varför? Det är den stora frågan.
Om man bara vill dö en jägares död så varför inte spränga sig med lite sprängdeg/pentylstubin som en riktig jägare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Gosse. För egen del utesluter jag ingenting. Varför skulle jag göra det? Jag var inte där när det hände (tänka sig, va).
Kan säga att jag inte tillskrev bombgruppens närvaro någon större betydelse när nyheten om fyndet i skogen kom för en knapp vecka sedan. Jag trodde på olycka. Därefter har jag funderat fram och tillbaka, fram och tillbaka, men jag har aldrig lyckats bilda mig en klar uppfattning om hur det här kan ha gått till. Fan, så sent som i natt och i morse trodde jag på mord för att det där som en annan användare fann i en skreva i går ser kapat ut, med en skarp snittyta.
Och så fick vi reda på i dag att det är Deniz man funnit, och att man inte misstänker brott. Skulle det då vara en olycka? Jag ser det som mindre troligt i nuläget. Så har jag fullbordat min vandring från olycka via —> mord till —> möjligt självmord. Vilken metod den döde valt vet jag dock inte, men dag utesluter inte att du har helt rätt. Det vore logiskt om så vore.
Eller... så ÄR det mord. Ett maskerat.
Sorry för hårt tonläge. Jag finner det bara så otroligt att det ska ha skett på annat vis än att DA själv tagit ett beslut om sitt liv. Alla omständigheter blir så otroligt mycket lättare att förklara med att DA begick självmord än alla andra tänkbara scenarion. Olycka rimmar jävligt illa med att bombgruppen skulle dit. Mord verkar också oerhört osannolikt, inte bara för att Polisen avskrivit misstanke om brott utan även det med bombgruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
RadhusRoland
Självmord säger du.
Kan det inte varit en olycka då?
Säg att han halkade, blev skadad och sökte skydd i skrevan?
Är det orealistiskt?
Ja, det är orealistiskt att en elitsoldat skulle "söka skydd" i en skreva efter att ha blivit lindrigt skadad i en olycka. Deniz var nog en sådan människa som skulle kunna krypa ett par mil för att rädda livhanken, om det hängde på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Right-humanist
Klokt tänkt. Jag går i god för din vänstra kula.
Tack för ditt stöd.