Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Knappast A-människa och inte alls till 100% planerat eftersom han glömde skriva en liten notis om vad han skulle göra så att alla människor som slösat bort både tid o pengar på att leta efter honom hade sluppit det och istället kunnat vara verksamma med produktiva ting.
Det ingår inte i A-människans plan att avslöja sig som ofullkomlig och självmordsbenägen för sin omgivning. Tvärt om så är denna typ av person någon som till varje pris vill dölja alla defekter och dåligheter. Kanske ligger själva orsaken till självmordet i detta. Istället för att prata med anhöriga eller psykolog så tog han permanent lunchrast. Då kan man knappast räkna med något tårdrypande avskedsbrev där han gråter ut om hur han egentligen mått. Det finns inte på kartan hos den typen av människor, tror jag då alltså.
Jag kan tänka mig att en del livströtta i hans kategori som har möjlighet "tar livet av sig" genom att helt enkelt ta allt större risker i strid tills de dör en soldats död. Men Deniz var inte förlagd i långtbortistan så han skapade sitt eget slagfält där han blev sprängd icke desto mindre. En idé på en IED som tog hans väl och ve.
Skulle ge en del för att få veta vad som försiggick i hans inre innan självmordet. Var skon klämde.