2021-03-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag skulle mer tro att det handlar om en olycka, dvs. att han helt enkelt ramlat riktigt illa och blivit liggande där, kanske medvetslös direkt om han slagit i huvudet.

Frågan är väl om vi någonsin får ett svar på vad som verkligen hände. Att polisen säger att de inte misstänker något brott betyder ju inte att de vet exakt hur han avled.

Hur kan man utesluta brott i så fall? Någon kanske knuffade honom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttsoppa
Hur vet man att det var självmord??

Det vet man här på flashback självklart inte. Polis och anhöriga kanske har fått mer uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Självmord känns det som. Annars borde dom skrivit "olycka".
Självmord och gömde sin egna kropp i en liten skreva? Dragen av ett djur? Låter lite konstigt att han kravla ner i en håla för att ta självmord
Citat:
I november samlades cirka 350 personer i just Tyresta nationalpark för att söka efter Deniz. Enligt Aftonbladets uppgifter ska man bland annat ha sökt precis i närheten av den plats där han sedan hittades månader senare, men då han låg dold i en grottliknande skreva upptäcktes han inte under sökinsatsen.
Jag misstänker att det fetade kan vara en lögn. Borde inte en hund eller dylikt faktiskt hittat han där. Men jag kan ju också ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skulle mer tro att det handlar om en olycka, dvs. att han helt enkelt ramlat riktigt illa och blivit liggande där, kanske medvetslös direkt om han slagit i huvudet.

Frågan är väl om vi någonsin får ett svar på vad som verkligen hände. Att polisen säger att de inte misstänker något brott betyder ju inte att de vet exakt hur han avled.

Jag tror som du, men självklart vet ju patologen detta efter en vecka. Mina varmaste omtankar till anhöriga, missing people och alla som var involverade på ett eller annat sätt i att leta rätt på honom för att de respekterade och tyckte om den har var.
Citera
Medlem
Vila i frid Deniz.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Förhoppningsvis kommer det fram. Jag menar en utredare borde väl kunna klarlägga relativt enkelt om det rör sig om ett självmord eller olycka?
Eller ja, om en person tog livet av sig genom att hoppa ner i en skreva är det väl svårt att avgöra om det var en olycka eller suicid.

Gissningsvis beror mycket på i vilket skick en kropp är när det gäller huruvida man kan fastställa en dödsorsak och så vitt jag vet har vi ingen närmare koll på i vilket skick kroppen var den här gången, även om man förstås kan spekulera utifrån tid, väder, miljö, etc.

Sedan är en annan fråga om vi utomstående får någon mer information om det skulle vara så att det faktiskt rör sig om ett självmord. Har polisen faktiskt kommit fram till det så är det väl inte helt omöjligt att den informationen stannar hos de anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av Edgeslammer
Hur kan man utesluta brott i så fall? Någon kanske knuffade honom...

Utesluta kan man väl inte, men polisen säger väl heller inte att de "utesluter", utan bara att de "inte misstänker" något brott.
Citera
2021-03-08, 16:15
Medlem
Eftersom han som hittade kroppen höll på att trilla ner i samma skreva, så är det inte omöjligt att D trillat ner av misstag.

Hemskt om han överlevde fallet... 😞
Citera
2021-03-08, 16:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Självmord och gömde sin egna kropp i en liten skreva? Dragen av ett djur? Låter lite konstigt att han kravla ner i en håla för att ta självmord

Jag misstänker att det fetade kan vara en lögn. Borde inte en hund eller dylikt faktiskt hittat han där. Men jag kan ju också ha fel.

Hundarna var inte med på de stora sökningarna, de gick separat med sina förare. Och inte överallt.
Citera
2021-03-08, 16:16
Medlem
Tror inte ett skit på att det inte ligger nåt brott bakom, det finns fall där det är mord fast det ser ut som självmord, locket på kan jag tycka! svt skriver : Polisen misstänker i nuläget inget brott. vadå i nuläget?
Citera
2021-03-08, 16:17
Avslutad
Citat:

Enligt Ockhams rakkniv är det precis så det har gått till. Underskatta aldrig Ockhams rakkniv gott folk.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-03-08 kl. 16:41.
Citera
2021-03-08, 16:17
Medlem
Queenofqueenss avatar
Hur hamna han i denna håla då? Som någon skrev. Krypa ner där och ta självmord? Låter högst osannolikt.
Citera
2021-03-08, 16:18
Medlem
Finns inga misstankar om brott i NULÄGET , kanske dyker upp något lite senare då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in