2021-03-08, 00:10
Medlem
hej allihopa, jag är en kille på 25 år som har för ungefär 2 månader sedan börjat med LARO behandling och får suboxone utdelat några gånger i veckan, ville byta medicin eftersom det är naloxon i suboxone som gav mig illamående och huvudvärk, min läkare har föreslagit buvidal som är enbart buprenorfin fast i injektion som görs en gång i veckan. men vad jag hört av den är det inte många som gillar den. jag och läkaren ska nu imorgon (måndag) prata om injektionen som han har föreslagit, men efter massa sökande så tycker inte jag injektionen verkar så roligt då jag vill kunna känna den där "lilla" boosten på morgonen när man tar medicinen. jag vill helst försöka få honom att skicka mig till en metadon klinik där jag kan få metadon istället men annars vill jag få subutex åtminstånde istället, vill verkligen inte få injektion, för injektion gör bara dem där på mottagningen, så inga möjligheter att missbruka den finns inte tyvär. subutex kan jag iaf spara ihop några doser och sen köra hårt några kvällar genom att krossa och snorta. märkte att suboxone inte gav nå större effekt av att snortas... så frågan är, vad ska jag säga för att få byta till metadon? alternativt subutex? typ att jag fortfarande känner sug och det inte dämpar tillräckligt? eller att jag vill kunna känna mig lite skev? kom gärna med förslag och hur ni har gjort. alla svar uppskattas och tack på förhand!
Citera
2021-03-08, 00:14
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Trodde man gick på laro för att sluta så jag tycker det är bättre att du försöker med det istället
Citera
2021-03-08, 00:15
Medlem
Säg att du vill testa metadon för att bup inte dämpar ditt sug nog mycket och att du tror att budivalen kommer hjälpa ännu mindre då du inte får känslan nnär du får i dig det på morgonen.
Citera
2021-03-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Trodde man gick på laro för att sluta så jag tycker det är bättre att du försöker med det istället
Bara dom som vill sluta missbruka helt kommer göra det, han slipper iaf sitta i herointräsket.

Men kan tycka det är lite tråkigt så dom tar upp platser för vissa som vill sluta på riktigt.
Citera
2021-03-08, 00:26
Medlem
LiquidSwordss avatar
Rekommenderar dig inte att börja med metadon iaf. Det tar ett halvt decennie att sluta med (överdriver inte ens). För mig tog det år att sluta med H och återigen ett par år att sluta med subben. Det spelar ingen roll hur mycket du sparar och tar på en gång eller om du snortar eller tar under tungan, efter 2-3v blir du bara frisk oavsett.
Citera
2021-03-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Rekommenderar dig inte att börja med metadon iaf. Det tar ett halvt decennie att sluta med (överdriver inte ens). För mig tog det år att sluta med H och återigen ett par år att sluta med subben. Det spelar ingen roll hur mycket du sparar och tar på en gång eller om du snortar eller tar under tungan, efter 2-3v blir du bara frisk oavsett.

själv har jag varit heroinist i 3 år tidigare och slutade med Horse på en vecka avgiftning på st:görans beroendemottagning avd:52

tror det kan vara lite personligt hur lång tid de tar att sluta
Citera
2021-03-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler

det är det jag inte kan... och därför går på detta program, för någon som inte varit mycket insatt heroinknarkare är det jävligt lätt att säga...
Citera
2021-03-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Säg att du vill testa metadon för att bup inte dämpar ditt sug nog mycket och att du tror att budivalen kommer hjälpa ännu mindre då du inte får känslan nnär du får i dig det på morgonen.

tack för ett rakt svar
Citera
2021-03-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords

fråga: tar man metadon varje dag på klinik eller får man med sig hem efter ett tag?
typ först varanann dag och sen varje vecka? eller får man alltid ta metadonen på plats?

Edit: Föv så gillar jag känslan att känna mig lite dålig och sen när man känner sig frist efter man fått sin dos, den känslan att allt släpper och blir lugnt är de bästa. känner inte det på suboxone
Senast redigerad av chrilleman63 2021-03-08 kl. 02:07.
Citera
2021-03-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
fråga: tar man metadon varje dag på klinik eller får man med sig hem efter ett tag?
typ först varanann dag och sen varje vecka? eller får man alltid ta metadonen på plats?

Edit: Föv så gillar jag känslan att känna mig lite dålig och sen när man känner sig frist efter man fått sin dos, den känslan att allt släpper och blir lugnt är de bästa. känner inte det på suboxone

Du får det varje morgon på plats, under uppsyn...
Citera
2021-03-08, 02:58
Medlem
Metadon är ju som att släcka en eld med bensin.

Synd att du tar upp en värdefull (svindyr(!)) Laro-plats för de som vill sluta när du bara vill fortsätta med ditt opiatpundande.
Citera
2021-03-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamschrute
Du får det varje morgon på plats, under uppsyn...
Man får väl ta hem också? Har polare som får hem det men kanske beror på olika mottagningar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in