2021-03-07, 19:16
Medlem
I friidrott är synen helt annorlunda. Bara för man leder på upploppet får man inte springa sick sack för att stänga motståndare.
Då blir man själv diskad.
Tycker jag är sundare.
Citera
2021-03-07, 19:19
Medlem
Skrattretande slut på ett trött corona-mästerskap. Masstarter är trams. Sprint är trams. Lagsprint är dubbeltrams. Norge mördar allt. Kanske tittar på NRK nästa år med ljudet av för att se på söta Ebba, annars finns det inte mycket kvar att gilla med den här sporten. Aldrig att jag skulle betala för att se skiten.
Senast redigerad av Totentanz 2021-03-07 kl. 19:22.
Citera
2021-03-07, 19:26
Medlem
fliermans avatar
Skidskytte har vunnit mig över för länge sen. Trist för Johannes, han hade vunnit vilken äg han än gått. Ryska sterioder har jag ingen medkänsla för.
Citera
2021-03-07, 19:29
Medlem
Spännande avslut.

Enkelt att lösa:
Iversen byter med Bolshunov. Kläbo byter med Krüger. Krüger blir diskad (tyvärr, bytt är bytt).
Citera
2021-03-07, 19:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Precis som väntat agerar Mignerey och motiverar sitt beslut på samma sätt som alla tidigare incidenter i år.
Konsekvent följer dem reglerna alltså. Bra, då kan vi få slut på prat om att FIS går Norges ärenden.

Tycker att du har väl höga tankar om FIS om du anser att deras agerande var väntat. Snarare har det väl varit ett problem under en längre tid att FIS ofta har agerat inkonsekvent, och fått befogad kritik för detta. Vem vet, kritiken kanske har fått effekt?

Pratet om att FIS går Norges ärenden kommer dock inte att upphöra, för det är ju så kul när de norska bergatrollen går bananas för minsta lilla provokation. Det är stor men ofrivillig humor när de norska vakthundarna går till attack mot allt och alla som andas kritik mot de röd-vit-blåa skidhjältarna. Maken till enögdhet och korkad nationalism har väl sällan skådats.
Citera
2021-03-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Skrattretande slut på ett trött corona-mästerskap. Masstarter är trams. Sprint är trams. Lagsprint är dubbeltrams. Norge mördar allt. Kanske tittar på NRK nästa år med ljudet av för att se på söta Ebba, annars finns det inte mycket kvar att gilla med den här sporten. Aldrig att jag skulle betala för att se skiten.

Blir svårt. NRK har också tappat sina rättigheter.
Citera
2021-03-07, 19:38
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Skidskytte har vunnit mig över för länge sen. Trist för Johannes, han hade vunnit vilken äg han än gått. Ryska sterioder har jag ingen medkänsla för.

Skidskytte är en fantastisk sport där man ser variation på pallen hela tiden, precis som det ska vara. Det är också oftast spännande ända in i mål. När man tittar på damlängdåkningen vet man på förhand vem som tar guldet, jättekul sport, inte.
Citera
2021-03-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
1) han missar väldigt mycket av det sker i loppen. Oerhört irriterande när hans kommenterande inte stämmer överens med vad som händer på skärmen. Exempelvis igår när man kan se Hennig släppa men han sitter och spekulerar i fall (väldigt många såna missar vilket gör att jag tycker han är en allmänt kass kommentator)

Hård är ännu värre när det gäller det här, tycker jag. Det enda han verkar ha koll på är den förbannade poängtouren i TDS, som ingen i hela världen bryr sig om förutom Hård och Pellegrino.
Citera
2021-03-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Enligt reglerna är det säkert ett korrekt beslut.
Moraliskt anser jag Kläbo vsra vinnaren.
Bolsjonov stänger medvetet Kläbo som är snabbare och på väg förbi.

Det kan väl aldrig vara moraliskt att en fuskare som bryter mot reglerna vinner. Bolsjonov är först in på upploppet och har all rätt att välja spår. Kläbo som är bakom får helt enkelt ta ett annat spår. Nu tränger Kläbo sig in och stör ryssen. Solklar diskning.
Citera
2021-03-07, 19:53
Medlem
Bavaros avatar
Allt är trams med dessa masstarter, det ska vara enskild start, man/kvinna mot klockan, de egna tankarna när mjölksyran kommer och väderförhållanden, då skulle många sållas bort som nu är i topp, nu kan man lägga sig o hänga på med vad allt det innebär med skydd för vind mm. Då skulle man slippa detta larv som skedde idag.
Citera
2021-03-07, 19:56
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Allt är trams med dessa masstarter, det ska vara enskild start, man/kvinna mot klockan, de egna tankarna när mjölksyran kommer och väderförhållanden, då skulle många sållas bort som nu är i topp, nu kan man lägga sig o hänga på med vad allt det innebär med skydd för vind mm. Då skulle man slippa detta larv som skedde idag.

Usportslighet demonstrert.
Russeren går rett til venstre - til og med utenfor sporet for å blokkere for Klæbo med skøyteskjær nesten helt opp på tribunen.
https://www.youtube.com/watch?v=fWE16zFxCtE

Obs! Var ikke en kommentar til Bavaro. Det ble bare med.
Senast redigerad av Fabulator 2021-03-07 kl. 19:58.
Citera
2021-03-07, 19:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Usportslighet demonstrert.
Russeren går rett til venstre - til og med utenfor sporet for å blokkere for Klæbo med skøyteskjær nesten helt opp på tribunen.
https://www.youtube.com/watch?v=fWE16zFxCtE

Obs! Var ikke en kommentar til Bavaro. Det ble bare med.
Reglerna, som de ser ut, ger honom fri rätt att välja spår. Det gäller i hela skidvärlden... utom Norge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in