2021-03-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Är det sant att det är allvetaren (grov sarkasm) Lois som anmälde Pippi Långstrump böckerna som rasistiska?
Var nån här som skrev det.
Ja det gjorde han det finns lite gamla bilder på honom med när han var smalare
Medlem
Judith kommer nog köra ADHD kortet i sovrum 2 snart. Var länge sen hon sa det senast så abstinensen börjar bli påtaglig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Är det sant att det är allvetaren (grov sarkasm) Lois som anmälde Pippi Långstrump böckerna som rasistiska?
Var nån här som skrev det.

Ja googla på hans namn så finns det en artikel om det
2021-03-07, 16:51
Medlem
Mouchinos avatar
Steff när hon är lite på pickalurken och som gladast.

https://cdn.estore.nu/33721-thickbox_default/my-little-pony-sjunger-och-pratar---twilight-sparkle.jpg
Medlem
wolfiess avatar
Haha Judith minns inte att hon dragit ner Emelies kjol
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
Ja det gjorde han det finns lite gamla bilder på honom med när han var smalare
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fng.se%2Fsites%2Fdefaul t%2Ffiles%2Fgbg_mingel_portdusoleilLuis.jpg&imgref url=https%3A%2F%2Fng.se%2Fartiklar%2Fport-du-soleil&tbnid=9jaAYnY6xnTHGM&vet=12ahUKEwjdhvWcxJ7v AhVPtyoKHSSYCTYQMygJegQIARB7..i&docid=9e9sdbGCcPdZ 7M&w=544&h=362&q=luis%20lindberg&ved=2ahUKEwjdhvWc xJ7vAhVPtyoKHSSYCTYQMygJegQIARB7
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Hej!

Jag har följt tråden sedan BB starten. Följer mest BB för tycker det är intressant hur människor fungerar i olika grupperingar/utmaningar som tvingar dessa att gå utanför deras egna "comfort zone"

Tänkte göra en liten sammanställning av vad mina intryck är såhär långt om de olika personligheterna inne i huset. Det är dock för kort tid för att ha redan utsett en vinnare och kommer en förklaring på detta när jag skriver mina kommentarer om de olika personerna i huset.

Simon: En riktigt rolig typ som kan vara väldigt frispråkig. Det är en människa som pratar innan han tänker. Det jag verkligen uppskattar med honom är att han har ändå en stor självinsikt och har verkligen bevisat att han kan kompromissa med andra människor. Tycker faktiskt att han verkar ha väldigt stor empati och vill allas bästa så länge inte någon går över hans gräns

Nardos: En tjej som jag verkligen aldrig skulle ha umgåtts med från de första veckorna. En tjej med ett hårt skal och därav i början behövde visa med ord och utbrott att man inte skulle "jävlas" med henne. Dock när detta skal krackelera efter veckan med Simon tycker jag faktiskt hon verkar vara en riktigt gullig tjej. Dock skulle jag aldrig klara av att diskutera något med henne då hon har ett bekymmer att ta in vad andra säger samt att det hon säger skulle kunna sammanfattas med betydligt färre meningar än vad hon behöver använda sig av. Hon driver på sin egna åsikt hela vägen in i kaklet. Men jag tycker hon börjar passa mer och mer in i gänget och är en färgklick. Hon har nog insett att man inte behöver vara en bitch, för då kommer ingen att acceptera henne. Är hon som hon är nu, så kommer hon ha större chans för acceptans i livet. Hon verkar faktiskt vara en rätt snäll tjej.

Joel: Ingen jag skulle ha umgåtts med. Alldeles för feminin för min del och har svårt med sådant i övrigt. Det betyder inte att det är fel på honom, utan personligheten passar inte med min helt enkelt. Men han verkar vara en snäll och omtänksamma och efter han konfronterade Emelie under flower power festen igår då hon sa emot sig själv, tycker jag är kurage. Tycker dessutom att han skötte det rätt snyggt.

Emelie: Märks så tydligt att hon är ett bortskämt ensambarn. Tyckte faktiskt hon var rätt snygg i början men hennes personlighet har helt förstört detta nu. Mer grå och egoistisk människa är svårt att hitta. Alla ska förstå henne men hon förstår ingen alls. Inte alls konsekvent i sitt uttryckande. En nedlåtande, humorlös och fruktansvärt tråkig människa enligt mitt tycke. Hon märker rätt tydligt att hon har svårt att få acceptans i huset, men hon är nog van att andra dansar efter hennes pipa. Hon kan dock ha sina glimtar, men de är så få så det är inte värt att ens kommentera henne vidare. Hon får gärna åka ut. Snackar mest skit om andra, har aldrig hört henne säga något bra om någon.

Luis: Jag gillar faktiskt honom. En genomsnäll människa och tycker faktiskt lite synd om henne då han har bevisligen problem med sin övervikt/andning. Han har rätt roliga teorier i olika sammanhang och det är svårt att inte tycka bra om honom. Ännu mer king under alkoholens rus då han vågar släppa loss lite.

Tanja: Detta är ingen förhållande tjej. Alldeles för sprallig men dock en rejäl färgklick. Hon är med i det mesta och är den nog som skrattar mest i hård konkurrens med Steffi. Dock tycker jag inte hon skulle ens vara med, hon var känd sedan innan och förstår inte varför ens hon får vara med. Hon har sina fans som de andra inte har, och av den anledning kommer jag rösta på henne för att få ut henne senare. Mitt intryck är att hon är en tjej fortfarande som kommer ha svårt med ett vanligt svensson jobb med rutiner osv osv. Men en rolig tjej för övrigt. Riktigt duktig på yoga må jag säga. Som Simon lite klumpigt uttryckte det "influencerröster" men Simon hade helt rätt. Bedrövlig produktion att ge Tanja sådan fördel i tävlingen som hon har.

Judith: Har faktiskt inga större problem med henne. Visst kan jag tycka att hon kan vara påträngande och sådant beteende kan ju vara rätt störande. Men tycker hon verkar vara en riktig tävlingsmänniska i grund och botten. Hon är rätt enkel, social och öppen. En känslomänniska och har ett behov att uttrycka dom. Inte för att få medlidande tror jag, mest för att hon vill att människor ska veta vem hon är.

Tess: Jag har nog inte sett varför hon fått allt den negativa kritik hon fått här. Visst kan hon förmedla sina åsikter om Emelie lite osmidigt. Men tycker hon verkar vara en rätt samlad tjej. Sen tycker jag hon är väldigt attraktiv på utsidan men hennes personlighet är faktiskt rätt grå. Men hon har börjat släppa efter lite igår på flower power festen. Hon kanske kommer bjuda på lite mer sånt med tiden. Annars har hon varit rätt sluten med vem hon är. Sen tycker jag det är rätt imponerande när hon gick en vecka med Luis med hans långsamma tempo och flåsande. Men har inget direkt ont till henne. Får intrycket att hon kan ha lekt med rätt många killars känslor genom åren.

Adrian: Har inget emot den killen egentligen. Han verkar vara en rätt ödmjuk sportkille som ör rätt bekväm mest bekväm med sig själv här inne. Jag tror han är bisexuell at least så att säga. Han skulle kunna ta för sig mer och öppna sig mer som person.

Steffi: En rätt livlig tjej. Hon är nog en osäker tjej i grund och botten och därav är väldigt inställsam tjej som vill bli omtyckt av alla. Men hon är en glad tjej som har nära till skratt. Jag gillar henne faktiskt rätt skarpt men hon har lite Nardos syndromet att dra ut på vad hon känner och tycker. Det hon söger i en halvtimme skulle kunna sammanfattas på fem minuter. Hon säger lite saker innan hon tönker också, men kan vara lite charmigt emellanåt precis som med Simon. Hoppas hon aldrig hamnar med en destruktiv kille för tror hennes personlighetstyp kan få henne att fara illa. Men som sagt, hoppas hon blir kvar länge.

Katti: Gillar henne ärligt talat. Hon tar på sig mammarollen emellanåt men hon är nog rätt ung i sinnet. Tyckte så jäkla synd om henne när Pedram fick sitt psykbryt under tiden de var ihopkopplade. Syndes tydligt att hon kände igen beteendet sen tidigare erfarenheter i livet. Hade bara velat ge henne en stor kram då. Hon får faktiskt vara kvar ett tag till enligt mitt tycke.

Pedram: Nu kanske jag kommer uttrycka mig dumt och oförsiktigt. Men det är ett klockrent psykfall som har noll insikt. Sitter och föreläser om respekt m.m när han själv sätter Kattis i sådana utsatt position med sitt utbrott. Märker på också att hans plan för att få Tess är att göra henne svartsjuk. Därav så trodde han att Tess gjorde likadant när hon kommenterade att hon önskade tystnad när hon sov. Då fick Pedram intrycket av att hon enbart sa så för att av svartsjuka, enbart för han är sådan som person själv. Skulle faktiskt vilja se Tess börja strula rejält med någon, för han kommer inte kunna ta det. Har sjukt svårt att kunna behärska sig och har enorma personliga problem. En riktig nolla som behöver hävda sig hela tiden. Nej fy fan, han kommer aldrig få min röst för att få stanna i huset. Ut med fanskapet rent ut sagt. Sprider sällan glädje. Tror han är snyggast, vackrast och bäst. Har svårt att ta ett nej. Kan ibland få en sådan sjuk psyckoblick så man skulle ärligt bara vilja slå han på käften och säga åt han att sätta sig ner.

Hoppas jag fick med alla nu. Ska bli intressant och se hur länge jag själv kommer ha detta intryck. Skulle säkert själv kunnat korta ner dessa kommentarer. Lite Nardos och Steffi syndrom på mig själv. Dock fler fester och publicering av rösterna vi avlägger skulle önskas av BB produktionen.

Cred för en längre personlig analys. Väldigt intressant att läsa även om jag är inte är med på en del av beskrivningen. Jag har också under resans gång omvärderat Nardos till positivare, detsamma gäller Pedram men till väldigt negativ hållning.
2021-03-07, 16:52
Medlem
Judith förnekar att hon drog ner Emelies kjol igår... "låter ju som att jag är någon våldtäktsperson"
Jadu Judith....
Senast redigerad av Nuggeten 2021-03-07 kl. 16:54.
2021-03-07, 16:52
Medlem
Judith minns hela kvällen detaljerat och berättade om den för alla men Emelies kjol minns hon absolut inte. "Jag är inte en våldtäktskvinna" haha okej.
2021-03-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Du är inte ensam även jag har lagt märke till att hans konversationer består av att han ställer frågor om personen han pratar med. Ex denna morgon frågade han Joel om vilken teknik Joel använder när han sjunger, hur han kontrollerar det, om han använder magen, och vilken teknik som är svårast.

Så är det verkligen. Problemet tror jag är att de andra där inne typ inte ställer motfrågor, alla är alldeles för upptagna med att prata om och ”visa upp” sig själva. Sen verkar han dessutom inte vara en person som tar för sig speciellt mycket och då blir det den här intervjukänslan, haha..
Kan nästan bli frustrerad över det ibland. Ta till exempel när han kommunicerar med Emelie, speciellt nu när man vet att åtminstone hon har ett intresse. Hennes bitterhet (som han ändå verkar kunna se igenom och tycka är rätt underhållande) kan ta över det hela och samtalet flyter egentligen aldrig på. Han ställer någon fråga, hon svarar något negativt med sin sura ton, han ler och ja, sen tar det typ stopp. Oh well. Ska bli riktigt intressant att se hur allt utvecklar sig framöver.
2021-03-07, 16:53
Medlem
lillaflippens avatar
Hur kommer det sig att dom aldrig verkar ha tillräckligt med mat? Tycker det ofta gnälls när dom ska äta om hur maten ska delas upp sinsemellan varandra mm. Just nu delade dom väl en gorbys/Billys i 5 bitar för att alla var fortfarande hungriga. Har dom inte mat så det räcker eller är dom sämst på att laga tillräckligt med mat när dom ska laga maten?
Frukost brukar det också vara ont om.
Är det nåt koncept BB kör på att dom inte ska kunna äta sig mätta?
2021-03-07, 16:55
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Judith minns hela kvällen detaljerat och berättade om den för alla men Emelies kjol minns hon absolut inte. "Jag är inte en våldtäktskvinna" haha okej.
Tror du hon är det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in