2021-03-07, 16:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fy fan alltså. Skandal och en mycket trist avslutning på VM!

Trist, absolut. Det är inte så här en VM-femmil ska avgöras. Men ingen skandal. Problemet är regelverket och hur det tidigare har tolkats. Det här är bara den naturliga följden av det. Många förutspådde efter tidigare incidenter att nåt sånt här skulle hända, och det gjorde det.

... men det hade vi sluppit med intervallstart. Just sayin'
Citera
Medlem
Denna typ av upploppsincidenter har det varit många denna säsong. Jag kan inte komma ihåg att det varit så många liknande "trängningar" tidigare (jag kan ha fel).

Jag tycker att Fredriksson var aningen ute och cyklade i sina analyser när han flera gånger sa något i stil med att "tidigare har inte juryn tyckt att detta är fel..."

Då har juryn tidigare ansett att den som är först in på upploppet har rätt att välja spår, så enligt denna tolkning så har Bolshunov rätt att välja spår... Han drabbades nu av att det blev för trångt.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han kan ge det till Bollen
rättmätig vinnare

Haha, så kan man också tänka ,men landsmän som landsmän...
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag hoppas att Iversen är en riktig man och ger Guldet till Klaebo, Wassberg hade gjort så mot Mieto...

Du tror att medaljen i sig betyder något? I historieböckerna så vann Klæbo inte och det är det enda som betyder något.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Märkligt beslut.. Kläbo vinner ju oavsett ju.
Citera
2021-03-07, 16:37
Medlem
Scalpings avatar
Bra där Pops att förklara reglerna för hjärndöda Fredriksson
Citera
2021-03-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Haha, ryssarna gråter till sig en diskning. Manligt.
Du talar för döva öron. Ryssar är romantiserade något enormt här på FB.
Citera
2021-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar att det inte går att se konsekvens med Lahti i en situation som det inte har dömts för. det är inte jämförbart.

Vad jag tror så döms Klæbo för att ha spolierat Bolsjunovs chanser på ett som strider mot reglerna. Jag tycker å min sida att reglerna är felaktiga med denna konstiga regel om först in på upploppet ska få välja spår in absurdum.

Med den regel som finns förstår jag i och för sig hur juryn resonerar. De måste ju följa den regel de satt upp.

Nej, den du svarar har helt rätt.

Määki stängde Bolsjunov men friades.
Bolsjunov trängde Kläbo men friades. Kläbo fick inte gå i det spåret då enligt reglerna.

Som sagt, reglerna är korkade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Iversen som klev på en finne (Niskanen?) och fällde bägge på VM i Lahti. Tror det var sprintstafetten

Hittade det 😂😂😂😂

https://www.youtube.com/watch?v=g2KMIZ6EgrQ
Citera
Medlem
Trist avsluttning på en flott 5 mil,men grei oppløsning. Det måtte nesten bli disk på Klæbo, og det er sjelden han setter seg i slike situasjoner.

I følge regelverket er det klokkeklart at Klæbo er ansvarlig for at passering skjer uten uhell.
I den passeringsprosessen regnes Klæbo som «the overtaking skier» helt til bakenden av hans ski er foran Bolshunovs skitupp.

Man kan absolutt diskutere hvorvidt det var usportslig av Bolshunov eller at Klæbo ville vunnet en fair spurt uansett. Men regelverket er egentlig veldig klart. Når Klæbo kommer bakfra har han ikke lov til å gå så nærme Bolshunov at de kommer i kontakt og russeren knekker staven.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Regeln är idiotisk. Om jag ligger 1 cm före åkare nummer två och plötsligt byter till nummer tvås spår och prejar denne så är det alltså åkare två som ska diskas.
Citera
2021-03-07, 16:39
Medlem
Haha kul för Iversen. Den besten får sig ett guld till slut😁 Riktigt humoristisk typ det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in