Citat:
Ursprungligen postat av
cactaceae
Förlåt mig alla levande människor på förhand! Det jag ser här är rester av ett vildsvin! 😥
(Jo, och har inte brukat de skor och byxor som Orij hittade).
Tjuvjägare som dödat den, skurit ut en smarrig biff, grillat sin middag och lämnat resten att förmultna i naturen. Troligen äver poliser sett den och lämnat - de hade ju ett viktigare uppdrag där, eller?
Varför tror du att det är ett vildsvin?
Det finns inga åkrar kring fyndplatsen vad jag vet. Har dom skjutit ett vildsvin intill en klipphäll? Konstigt ställe att sitta och vaka på gris på, eller? Ännu konstigare att släpa upp ett vildsvin som väger minst 80kg uppför en klipphäll. Men ännu jävla konstigare är att tjuvjaga gris överhuvudtaget. Där finns inga pengar, och inte heller lär någon ha problem med vildsvin som befinner sig mitt inne i ett naturreservat.
Har dom flått ett vildsvin dom tjuvskjutit, menar du, för inte syns varken skinn eller päls som liknar ett vildsvins, på kvarlevorna.
Vanligtvis brukar man "skogsslakta" det man tjuvskjutit, för att senare ta med de fina köttdelarna (oflått) och bege sig därifrån så fort som möjligt. Då lämnar man bra mycket mer efter sig än någon enstaka skinnslamsa.
Konstig teori. Förklara dig gärna.
Själv tycker jag det ser ut som skinnslamsor med nedsmält klädestyg runtom.