2021-03-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
han blir väl skjuten av en projektil inkommandes från höger. Det är ingen handgranat.
Det är en granat, har sett hela filmen när han har en kvinna som gisslan och en handgranat emot hennes hals. Där fanns även en utförlig text.
Citera
2021-03-07, 15:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Var det polska eller svenska batterier som hittades?

Vet inte om de finns i Polen, men Energizer är otroligt vanliga i Sverige i alla fall.
Citera
2021-03-07, 15:08
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Det är en granat, har sett hela filmen när han har en kvinna som gisslan och en handgranat emot hennes hals. Där fanns även en utförlig text.
Sorry, jag hade fel, du hade rätt. Kollade igen.
Citera
2021-03-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
https://m.imgur.com/gallery/Qmcqm7e
Det där kan verkligen inte vara sant!

Bilden måste vara fejk och jag tror tyvärr inte på din story.
Svenska poliser brukar vara väldigt bra med rutiner och att göra ett bra jobb.

Edit: frågan är om det är mänsklig kvarleva eller om det är någon som lagt dit något annat där i efterhand?
Senast redigerad av plexigear 2021-03-07 kl. 15:19.
Citera
2021-03-07, 15:17
Medlem
KuklinskiRs avatar
Det va värst vad ”upphittaren” tystnade?
Teknikerna skulle ALDRIG missa detta om det är sant!
Citera
2021-03-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Asså sluta bara. Kan inte moderator rensa sånthär. Om polisen samt upphittare bekräftar mänskliga kvarlevor osv.
Grisar med pannlampa och jumpaskor. Försvinn.

Precist!

Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Mycket? Man vet knappt om det är en människa ens. Och det försvinner folk hela tiden. Skulle säga 20/80 att det inte är han.

Det vet vi ju att det fannas kvarlevor av en människa. Bara du tror 4 poliser konkar halva vildsvinet i liksäcken därifrån och lämnar huvudet kvar för nyfikna trollfolk?
Citera
2021-03-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Delar av kropp. En gammal pannlampa. Ett fragment av matförpackning.
Nej jag är ingen expert. Jag tror polisen missade dom här bitarna.
De eventuella kroppsdelarna, flyttade ni på dem eller avspeglar bilderna den faktiska platsen ni hittade dem på? Har du nån bild på matförpackningen?
Citera
2021-03-07, 15:23
Avslutad
Jag har tidigare berättat i tråden om en granne/bekant som sprängde sig med dynamit. Han gjorde det utomhus, använde som jag minns det bilbatterier som strömkälla för att smälla dynamiten. Minns inte detaljerna, detta var för 30+ år sen, jag var bara tonåring. Anyways, det jag skulle komma till, var att jag var där dan efter. Nyfiken förstås, med kompisar. Han hade smällt på en skogsväg, stått utanför bilen. Polisen hade gjort sitt jobb, åkt därifrån. Och det fanns en del köttslamsor och klädrester kvar. Vet inte om de tänkt att naturen skulle ta hand om vissa saker.... Så jag är inte hyperförvånad om det är så att det finns saker kvar i Tyresta.
Citera
2021-03-07, 15:26
Medlem
Kaellkritiks avatar
Om man upptäcker en sådan sak utan att omedelbart kontaktar polisen bör man rimligen gränsa till brott mot griftefriden. Att ställa sig och fotografera och dessutom lägga ut bilderna på nätet är en ren skymf mot den som dött.

Jag har svårt att tro att polisen skulle lämna kvar något av kroppen på platsen då de gör gedigna undersökningar och dokumenterar allt. De arbetar även med en död kropp på ett värdigt och respektfullt sätt. Som sig bör.

Troll eller inte. Osmakligt å det grövsta. Har någon icke trollande person kontaktat polisen eller ska jag göra det?
Citera
2021-03-07, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Alla förstår nog att svaret på DNA-provet är klart och analyserat. Och det vore därför intressant att diskutera orsaken bakom mörkningen.

Ja, DNA på kvarlevorna är fastställt

Men ändå helt tyst kring ärendet.

Polisen vet men väljer att ligga lågt.

Varför?
Citera
2021-03-07, 15:30
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har tidigare berättat i tråden om en granne/bekant som sprängde sig med dynamit. Han gjorde det utomhus, använde som jag minns det bilbatterier som strömkälla för att smälla dynamiten. Minns inte detaljerna, detta var för 30+ år sen, jag var bara tonåring. Anyways, det jag skulle komma till, var att jag var där dan efter. Nyfiken förstås, med kompisar. Han hade smällt på en skogsväg, stått utanför bilen. Polisen hade gjort sitt jobb, åkt därifrån. Och det fanns en del köttslamsor och klädrester kvar. Vet inte om de tänkt att naturen skulle ta hand om vissa saker.... Så jag är inte hyperförvånad om det är så att det finns saker kvar i Tyresta.

Jag vet inte om din kompis sprängde sig i skogen utanför Kalix och det typ fanns en polis i hela Norrland att tillgå på den tiden, men om någon spränger sig på Sergels Torg så tror jag man är väldigt noga med städa ordentligt efteråt.

Samma historia med Tyresta, det är Sveriges mest besökta skog och man vet dessutom att folk skulle dit och kika på mordplatsen.
Citera
2021-03-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ja, DNA på kvarlevorna är fastställt

Men ändå helt tyst kring ärendet.

Polisen vet men väljer att ligga lågt.

Varför?

Fastställt enligt vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera