2021-03-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jo, ju mer spark ju mindre bråk. Eller ju längre tid tar det tills det börjar.
Av erfarenhet vet jag att de gånger det har sprakat till tar hela historien fort slut.
Min egen analys är att när man upptäcker att den andre inte är vad man förväntar sig av spraket så blir det inte kul längre.
Citera
2021-03-07, 12:07
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Bra skrivit och jag tycker likadant, men när man träffar människor med åsikter förväntar de sig att man skall med det samma ha samma åsikt. Det är typiskt svenskt ingår man inte i gruppen så är du våra motståndare oavsett vad du tycker, tråkigt.

Inte bara tråkigt. Är det bara 15% av svenska befolkningen som har tillräckligt liknande åsikter som man själv får man ju en ganska begränsad umgängeskrets. Susanna vill nog ha en skogshuggare, men ska hon hitta en skogshuggare med minst 10hp genusvetenskap så har hon väl ungefär 3 att välja på. Ska han dessutom ha samma skämtsamma läggning som hon verkar ha i vardagen så finns det 1 kille i Sverige och den snubben lär redan vara tagen.

Mer on topic. Ibland blir det för löjligt, varför skulle hon försöka hjälpa till fälla flagstången? Han är ju 2m lång så ser ut att vara fysiskt i bra trim. Den rent krassa fysiska skillnaden mellan individer måste man ju acceptera. Klart som fan grävis ska göra det tunga arbetet, det är ju inte jobbigt för honom. En viss arbetsdelning utifrån egenskaper är ju bara att acceptera även om det är linje med de förhatliga könsnormerna. Varför göra liver svårare än det behöver var?
Citera
2021-03-07, 12:34
Medlem
RedXs avatar
Ja, fan vilken sits för Grävis. Här sitter han i hennes hus med tv-kamerorna rullande och hon visar sig vara extremt intolerant och dömande. Dessutom i politiskt korrekt riktning vilket gör att han får svårt att gå i svaromål utan att riskera att det hela klipps och vinklas ofördelaktigt för hans del. Vi har ju redan sett hur det vinklats hos kvällstidningarna (”karlarna vädrar sina 50-talsåsikter”...), och då blev han i princip påhoppad för ett helt harmlöst skämt (som precis lika gärna hade kunnat dras i ett samkönat förhållande).

Flaggstångsscenen var magisk, med det könsrollsbundna morföräldraparet, Grävis som fixade biffen till mormors förtjusning medan Susanna stod och rapade sina floskler i bakgrunden för att sedan bistå med 5% av bärhjälpen samtidigt som hon (oklart om detta var ironiskt) gastade om att det var hon som drog det tyngsta lasset.

Feminism är nog den mest destruktiva ideologin för ett förhållande, då den förmår dess förkämpar att analysera varenda vardagshändelse ur könsperspektivet. Ett enkelt ”älskling, kan du ta disken ikväll” ses antingen som en patriarkal härskarteknik eller en rebellisk motståndshandling - beroende på könet hos den som yttrar kommentaren. Enda lösningen som funkar är att mannen sköter alla traditionellt kvinnliga sysslor medan kvinnan sköter alla traditionellt manliga sysslor och så är man i slutändan precis lika bunden till sin (nya) könsroll som tidigare. Dessutom med lite mer träningsvärk och lite mindre kvar i plånboken om man råkar vara kvinnan i förhållandet.
Citera
2021-03-07, 12:56
Avslutad
En riktig rödstrumpa, Fy fan.
Han kan ju erbjuda sig ta disken om hon hugger ved. Skall fan följa skitprogrammet bara för att se hur länge det tar innan han packar väskan och drar
Citera
2021-03-07, 14:54
Bannlyst
Förstår inte. Vill ha ett Svensson-liv men går med i TV och blir rikskänd. Låter inte som ett Svensson-liv. Hade det inte varit enklare att dejta någon anonym tjej i Göteborg som redan pluggat färdigt?
Citera
2021-03-07, 15:05
Medlem
Reagerade på att Anton sa till läraren att hon var den första som fick se honom i mjukisbyxor... Indikerar att han aldrig tidigare varit såpass nära/haft en relation med någon innan?
Citera
2021-03-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Reagerade på att Anton sa till läraren att hon var den första som fick se honom i mjukisbyxor... Indikerar att han aldrig tidigare varit såpass nära/haft en relation med någon innan?

Ja verkligen, så jävla konstigt, han har väl förmodligen inga vänner. Alltså det är typ tragiskt.
Citera
2021-03-07, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Ja verkligen, så jävla konstigt, han har väl förmodligen inga vänner. Alltså det är typ tragiskt.

Han bodde med någon i en annan lägenhet i Alingsås i några år enligt Mrkoll.

https://ibb.co/jwvn90R
Senast redigerad av Brandmannen-vk 2021-03-07 kl. 15:41.
Citera
2021-03-07, 16:01
Medlem
NiccoJs avatar
Det slår mig nu, de som söker till programmet kvalar in i 2 olika fack.
1. De blyga eller oattraktiva, de träffar ingen eftersom ingen är intresserad eller tillfälle sällan bjuds. Dessa söker för att träffa någon passande överhuvudtaget.

2. De attraktiva som tröttnat på att pumpa med nya ytliga bekantskaper varje helg utan att det leder någonstans. De söker då de tror ”experterna” ska kunna sålla fram någon lämpligt objekt.
Citera
2021-03-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
En riktig rödstrumpa, Fy fan.
Han kan ju erbjuda sig ta disken om hon hugger ved. Skall fan följa skitprogrammet bara för att se hur länge det tar innan han packar väskan och drar
Jag har tänkt likadant men än roligare är om grävis sätter henne på plats då kommer hela feminist-Sverige sätta sitt kvällstea i halsen.
Citera
2021-03-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur man står i en rulltrappa, det är stora frågor som disputeras

Det där mindre fagra paret verkar vara klass-fixerade

Den oreanga mannen bjussar på skäggfläckar, no no

Nästa gång jag är i Stockholm ska jag stå till vänster på pin kiv. Är mycket väl medveten om hur man bör göra men det är ju så töntigt. Spara 10 sek på att rusa i rulltrappan? Att bo i Sthlm måste vara som att dö en smula.
Citera
2021-03-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Jag har tänkt likadant men än roligare är om grävis sätter henne på plats då kommer hela feminist-Sverige sätta sitt kvällstea i halsen.

Det går inte. Är kvinnan nåt att ha viker hon sig för verkligheten. Min fru var en riktig militant feminist på gymnasiet tydligen. Märks inte nu.

Min frus lillasyster är socionom och tycker det är förjävligt att vår dotters rum är rosa och vår sons rum är blått. Men hon förstår inte bättre. När hon får egna barn kommer hon fatta att färgen är helt ovidkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in