Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
För närvarande är 47% av samtliga patienter som skrivs in på sjukhus i UK under 85 år, så det räcker tyvärr inte för att öppna upp samhället som du påstod. Tyvärr.
57% av alla dödsfall sker i åldersgrupper under 85+.
27% av alla dödsfall sker i åldersgrupper under 75 år
Lägg till detta ett förmodat antal patienter med permanenta lungskador (33-38% av samtliga som skrivs in på sjukhus) så framgår det som osannolikt att man skall rycka på axlarna för att se till att ett gäng intelligensbefriade djurgårdsluve-akademiker skall få gå på fotboll. Det kommer inte hända. Sorry.
Däremot är jag inte helt emot tanken på att
långsamt öppna upp med restriktioner under sommaren och sedan övervaka smittläget fram till hösten. Jag gissar att de som fattar besluten håller med mig i det avseendet. Gissningsvis kommer man även att vaccinera folk betydligt yngre än 18 år i UK. Den processen startar sannolikt sensommaren alternativt hösten.
I motsats till dig kommer jag inte dragandes med hörsägen och anekdoter från min bekantskapskrets utan länkar istället alltid till officiella källor. Att du även fortsättningsvis beter dig som en nolla i det sammanhanget är tragiskt.
Rapport:
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/articles/coronaviruscovid19weeklyinsights/latesthealthindicatorsinengland12february2021
Data:
https://www.ons.gov.uk/visualisations/dvc1193/fig5/wrapper/datadownload.xlsx
Precis som förväntat, känsloargument och härskartenik men annat kan man inte förvänta sig av en påverkansoperation...
När kommer den obestridliga faktan att personer UNDER 65 som är fullt friska och arbetsföra ensamma kommer överbelasta vården?
Vilket är en grundförutsättning för att hålla samhället stängt av medicinska skäl efter de i riskgrupp (över 65(75 egentligen)och övriga riskgrupper) har vaccinerats och därför inte längre belastar vården?
Nej, den faktan kommer inte av den enkla anledningen att den inte finns.
Orsaken att folk börjar ifrågasätta är inte att få blir smittade utan att tillräckligt många faktiskt BLIR smittade men helt utan några problem alls utöver som vid vilken förkylning som helst.
De arbetsplatser där majoriteten redan genomgått smittan och återvänt bryr sig inte överhuvudtaget om restriktionerna längre, de respekterar att utomstående vill hålla avstånd men har inga problem om de inte följer restriktionerna då de förutom redan varit infekterade vet vad allvarligt det är för gemene man.
Detta enkom av anledningen att de redan "stirrat döden" i vitögat och det var en kattunge, är man "allergisk mot katt" ska man kanske vaccinera sig...