2021-03-07, 10:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och enligt Tegnell. Viruset kommer att komma dit ändå, och sprida sig, som en naturkraft. Och deras befolkning kommer att "dö ikapp" den svenska. Det är bara en tidsfråga nu...
Som tur är har Nya Zeeland bara vaccinerat 0.19 doser per 100 invånare, det borgar för att befolkningen inte dör av giftsprutorna.

Hoppas nu bara att de struntar i fortsatt vaccinering så de klara anstormningen av infektioner mycket bättre.
Citera
2021-03-07, 10:27
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De skulle bara veta vad som väntar dem...

Virusfri vecka i Nya Zeeland

I Nya Zeelands största stad Auckland hävdes på söndagen en veckolång nedstängning, som infördes sedan ett fall av den covidvariant som först upptäcktes i Storbritannien konstaterats i slutet av februari.

Samtidigt som Aucklandborna strömmade ut på gatorna för att flanera rapporterade hälsomyndigheterna att inga nya fall av smittspridning inom landet konstaterats under de senaste sju dagarna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

enl. vissa här i tråden.

En veckas nedstängning och sen kan folk åter leva som vanligt. De har inte så bråttom med vaccinationen, knappt påbörjat än.
Citera
2021-03-07, 10:28
Medlem
234 210

Det är vad vi får nästa vecka i vaccinväg.

Lägst antal på 3 veckor. Men det är också bara vecka 11 kvar som vi får låga doser. Sen är det aldrig under 350.000 per vecka.
Citera
2021-03-07, 10:29
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
På vilket sätt menar du?
Att andra länder stängde skolorna men att Sverige chansade. Det hade kunnat gå hur som helst.
Citera
2021-03-07, 10:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag tycker inte virus i avloppsvatten är mått på någonting alls. Bara ytterligare något för de kommersiella medierna att gotta sig i.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Experterna som medierna talar med verkar dock tycka att det är ett bra mått.
Mängden virus i avloppsvatten ger en tydlig indikation på åt vilket håll smittspridningen åt på väg så i den meningen är det ett bra mått.

Virushalterna i avloppsvatten kan nog inte visa hur många som kommer att vara konstaterat covidsjuk om några veckor, så i den meningen är det inget bra mått.

Ta det för vad det är, något som visar om smittspridningen ökar eller minskar och ungefär hur kraftig ökning eller minskning det kan väntas bli.
Citera
2021-03-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ett citat ur samma studie du glömde nämna... En 85+ som överlever Covid-19 riskerar alltså skador på lungorna.
Brittiska konklusion: Alltså får max 2 personer dricka kaffe tillsammans utomhus i parker. Tänk om en rökare över 85 riskerade att få lungproblem!
Har "VI" gjort några fler banbrytande upptäckter ikväll?

Jag förstår inte varför regeringar i alla länder världen över inte förbjuder cigarettrökning på en gång - om man nu är så mån om att ingen ska få lugnskador och framför allt att ingen ska DÖ av lugnskador?

Förlåt. Jag glömde bort att det finns STORA PENGAR att tjäna på dessa lugnskador.

Och INGEN nämner att dessa rökpatienter tar "plats" av någon som skulle behöva den..
Citera
2021-03-07, 10:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Att andra länder stängde skolorna men att Sverige chansade. Det hade kunnat gå hur som helst.

Håller med.

Dock kan det vara så att det är just stängningen som kommer visa sig vara ett experiment.
Men det hade känts bättre i min mage om man gått på försiktighetsprincipen, men vi är ett år sena på den bollen..
Citera
2021-03-07, 10:38
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/personalen-orkar-inte-intensivvardsplatser-stanger

Nu stänger man alltså IVA platser för personalen orkar inte längre. Det va precis detta vi skulle undvika.

Fyhelvete för alla idioter som inte kan hålla sig hemma.

Citera
2021-03-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet vad valla är. Förstår inte varför du försvarar dig så benhårt, det kan mycket väl vara covid, det kan varken du eller jag avgöra hur insatt du än är i längdskidåkning. Personligen bryr jag mig inte, jag hoppas bara hon mår bra och inte får problem.

Men varför måste det vara just Corona? Kan det inte handla om ngt annat eller om något annat virus - om det nu måste bero på ett virus?
Citera
2021-03-07, 10:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men varför måste det vara just Corona? Kan det inte handla om ngt annat eller om något annat virus - om det nu måste bero på ett virus?

Det kan såklart vara något annat virus, men vi vet ju att corona kan ge långvariga effekter. Om inte annat borde vi ha tillämpat försiktighetsprincipen.
Citera
2021-03-07, 10:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
https://sverigesradio.se/artikel/personalen-orkar-inte-intensivvardsplatser-stanger

Nu stänger man alltså IVA platser för personalen orkar inte längre. Det va precis detta vi skulle undvika.

Fyhelvete för alla idioter som inte kan hålla sig hemma.

Det värsta är ju att det inte är idioterna som skiter i allt som drabbas, utan andra som är mer utsatta och personalen..
Citera
2021-03-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det värsta är ju att det inte är idioterna som skiter i allt som drabbas, utan andra som är mer utsatta och personalen..

Precis

Tappat helt tron på mänskligheten under detta. Förhoppningsvis är det en högljudd minoritet som för väsen av sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in