2021-03-07, 14:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Rätt skall vara rätt.
Jag har tidigare skrivit att hr Binninge har en skatteskuld på 214.574:- och en skuld till brottsofferfonden på 111.000:-
Jag ringde Kronkalle i fredags för att kolla om skulden till brottsofferfonden härrör från våldtäktsmålet 2005 och det gör den.

Däremot har jag tidigare felaktigt angett hans totala skuldsaldo som skatteskuld.
Rätt siffror är:
80.633:- Skatteskuld från 2016.
22.363:- Skatteskuld från 2016.
111.000: Brottsofferfonden, skuldunderlag är en dom från december 2005
600:- Skuld till privatperson.

Skuldsaldo: 214.596:- (22:- högre än jag angav första gången, antagligen lite uppl ränta :-))
Varför båda skatteskulderna är fr ett och samma år vet jag inte. Kan ju kanske vara två olika skattetvister.
2 konkurser kanske han har ju lika många konkurser som M-gård har testameten 🙄
2021-03-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tolkar avverkningen på tomten som bevis för att hon är en markspekulant?

Jag gör en samlad bedömning av vad som framkommit om Ebba Busch beträffande hur hon hanterar denna sak.

Hennes envishet i kombination med att mäklare inte anlitas officiellt, det låga priset, gör att detta liknar inte ett husköp mellan två privatpersoner. Det är en affärsmässig hantering av en åldring man ser hos markentreprenörer och andra klippare i affärslivet.
2021-03-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
rensat bort allt bråte på tomten. kanske lite röjning av sly och uppvuxet också av tomten (har ju bara sett bilder ej i verkligheten men av bilderna att döma, sedan sålt som det är.

Det är saker som antingen hans släktingar kan göra själv, då kostar det inte så mkt mer än tid, annars får man ju betala ngn för det. det är inte flera hundra tusen som ni vill påstå.
Sälja det som det är. Det var väl det Esbjörn gjorde förutom att rensa upp på tomten då? För Matz har inte visat så stort intresse för att hjälpa till. Det kändes väl enklare att dra av på priset och låta köparen sköta det.
2021-03-07, 14:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
rensat bort allt bråte på tomten. kanske lite röjning av sly och uppvuxet också av tomten (har ju bara sett bilder ej i verkligheten men av bilderna att döma, sedan sålt som det är.

Det är saker som antingen hans släktingar kan göra själv, det är inte speciellt svårt att gå med röjsåg, de klarar de flesta som är vid någorlunda god valör, då kostar det inte så mkt mer än tid, annars får man ju betala ngn för det. det är inte flera hundra tusen som ni vill påstå.

Vad jag kan se av bilder på fastigheten så är det inte bara lite sly som ska röjas och gräs som ska klippas. Den är ju även övervuxen med fullstora träd, flera av dem mycket nära huset. Detta kräver förstås sakkunskap. Jag tror inte att försäkringsbolaget skulle acceptera att en lekman fäller träd om det skulle ramla på huset vid fällning. Att ta ned dessa träd med tanke på hur de är placerade och mängden av dem skulle jag tro inte blir en billig historia.
2021-03-07, 14:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo det är beklagligt, och det är kanske upp till var och en att tänka sig för innan man skriver ut ett namn.
Dock är det tidens anda och samma sak skulle kunna hända oss alla. Om tillexempel ond bråd död skulle slå ner i din släkt skulle du bli uthängda och granskad här.

Matz, Esbjörn, Binninge, Ebba och Theo är ju kända via MSM, med både namn och bild. Att nämna dessa kan inte vara någon fara.

Då är det två personer kvar, som inte varit namngivna där, men de är helt klart involverade i det här och inte några som befinner sig i perferin.

Sedan har vi de sakkunniga, som jag inte vet om de blivit uthängda i MSM.
2021-03-07, 14:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta är ett så ovanligt fastighetsköp, att jag som andra personer inte kunde hänga med i början av diskussioner, och då baseras våra slutsatser på fel information.

Nu är det självklart att mitt i allt elände är det tur för Esbjörn att Ebba Busch är en slarva maja med allt för mycket självförtroende, när hon inte anlitar mäklare. Det bidde ingen lagfart. Ebba Busch kan själv. Men inte när det finns tvingande formkrav i lag, som inte kan snackas bort. Hon föll på detaljerna när hon med berått mod fuskar i det hon definitivt inte kan. Med konsekvens att hon hamnar i en tingsrätt om hon vill segra mot en åldring.

Jag tycker det är tragikomiskt då hon kommer undan med att anklaga regeringen för att låta folk dö med berått mod, utan att ha kunskaper om folkrätt, där en anklagelse av det slaget ska utredas i Haag.

Jag tror Ebba Busch hade någon strategi där hon skulle ha olika steg, där bytet hamnar i en fälla. Hon är jaktintresserad, och brukar lösrykt tillämpa ord och begrepp, och andra kunskaper utanför sitt rätta sammanhang.

Det var olika avvägningar från Ebba Busch där ett oskyldigt möte i hemmet, med en tänd kandelaber i en trygg miljö för Esbjörn, var ett bättre alternativ än banken där situationens allvar skulle göra Esbjörn svår att övertyga, med ytterligare egenheter från honom som ett hinder på vägen till allt hon önskat sig. Nu var det dags för Ebba Busch att visa handlingskraft för det hade ödslats nog med tid på en gammal egensinnig gubbe. Min erfarenhet är att gamla gubbar är generellt sett envisa, och inte så enkla eller roliga att ha med att göra.

Med den rådgivning Ebba Busch haft, vänskapen med en mäklare tror jag att det fanns en plan, som sket sig. En strategi som kom till när det visade sig att Ebjörn var velig, inte gick att lita på, och när man kunde inte vara säker på om han verkligen ville sälja eller inte.

Ebba kompis med en mäklare? Theo har uttalat att han har träffat Ebba och vet vem hon är, men de umgås inte och är inte vänner. Så vem är mäklaren som du påstår Ebba har en vänskap med?
2021-03-07, 14:50
Medlem
DeValeras avatar
Lite fakta om trädfällning, faktorer som påverkar och kostnader.

http://www.arboristexperten.se/tradfallning-vad-kostar-det/

Med tanke på att trädet står nära huset finns det risk för att några av dessa måste kapas bit för bit, vilket får kostnaden att dra iväg.
2021-03-07, 14:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om Esbjörns kontraktsbrott är juridiskt riktigt så finns det väl inget hot med att låta tingsrätten ge honom rätt? Det borde väl snarare vara en möjlighet? Att man skriver ett brev att man inte har något annat val än att gå till domstol är inget hot. Det är en upplysning om vad nästa steg i processen kommer att bli.

Du är omedveten om ords innebörd.
Tidigare döpte om dom förtalsgrundade påståendena ( om Binninges brottslighet) med att Ebba bara "upplyste" att Binninge dömts för brott. När Ebba hotar så är det inte alls ett hot utan "upplysning" igen.

Slutsatsen är att du fultolkar i en barnslig avsikt att tvätta Ebba ren från den stinkande skiten hon kladdat ner sig i.
2021-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
nu finns det svart på vitt i värderingen att lägger man totalt 2,5-3 miljoner, och det är kostnader inkl röjning och iordningställande av tomten,VA (vatten och avlopp), renovering av huset etc så får man en fastighet i mycket gott skick och då är fastigheten värd runt 7,2-8,8 miljoner. (8 miljoner +-10% i risk/vinstkalkyl)

Det skribenten menade var nog bara att man röjde tomten på befintliga saker och gjorde en lättar "styling" så har man troligen 6 mille om det läggs ut på den öppna markaden, inte la ner hundratusentals upp till miljoner kronor.

Intressant att du uppfattar mig rätt men att Ebbas trollungar har läs och skrivsvårigheter likt sin morsa.

Vi vet alla att de som köper ett hus vill renovera och sätta sin egen prägel med inspiration från allt de läser och influeras av. Det folk vill ha är ett hus som de kan renovera, och de renoverar fast det inte ens är nödvändigt. Folk tapetserar om när det nya tapeter, folk byter ut helt nya kök och badrum.

Jag menade precis så som du förstod mig. Det ska inte mycket till för att göra huset färdig för visning.
2021-03-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Mrkoll är opålitligt.
Mrkoll (och Merinfo) uppger att jag delar lägenhet med 2 andra personer. Den ena har flyttat in i lägenheten 13 år före mig och den andra 2 år efter mig.

Skattemyndigheten anser dock att endast jag bor i lägenheten.
Hoppas du har kollat med Skatteverket. Jag hade ett helt gäng i ett hus jag köpte och det tig mig ett år att "vräka" dom trots att dom aldrig ens varit i Sverige Skatteverket och ratsit och mrkoll trodde alla att dom bodde med mig. Så kan ju vara fallet med Esb också.
2021-03-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gör en samlad bedömning av vad som framkommit om Ebba Busch beträffande hur hon hanterar denna sak.

Hennes envishet i kombination med att mäklare inte anlitas officiellt, det låga priset, gör att detta liknar inte ett husköp mellan två privatpersoner. Det är en affärsmässig hantering av en åldring man ser hos markentreprenörer och andra klippare i affärslivet.
Du tror inte att hon vill bo i huset?
2021-03-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad jag kan se av bilder på fastigheten så är det inte bara lite sly som ska röjas och gräs som ska klippas. Den är ju även övervuxen med fullstora träd, flera av dem mycket nära huset. Detta kräver förstås sakkunskap. Jag tror inte att försäkringsbolaget skulle acceptera att en lekman fäller träd om det skulle ramla på huset vid fällning. Att ta ned dessa träd med tanke på hur de är placerade och mängden av dem skulle jag tro inte blir en billig historia.
har du någonsin tagit ned träd?
Jag har nyligen tagit ner 4 jättestora träd i klass med dem jag har sett på bilderna här, som stod väldigt väldigt nära huset, för det fick vi betala det delikata priset 12.000 kr inkl moms av en mkt skicklig aborist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in