2021-03-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Imorgon eller tisdag får vi nog svar.vem det är
har vi tur så får vi det redan idag, men om vi inte får reda på det under hela veckan så är det skandal och mörkande på högsta nivå!
Citera
2021-03-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Utom han som väljer att springa 50 kilometer, och inte vill sätta sig i bussen eller tåget. Från Slussen till Hammarbybacken är druga 2 kilometer att gå eller springa, från Hammarbybacken tar man sedan Sörmlandsleden genom Nackaresevatet ända till Tyresta by, så blir det ca 25 kilometer Sedan samma väg tillbaka till Slussen blir det ca 50 kilometer. http://www.sormlandsleden.se/vandring/etappbeskrivningar-och-kartor/

Om det var DA så han har säkert sprungit i Nackareservatet tidigare. Man följer märkta leder och därför är det märkligt om han skulle ha avvikit från leden och råkat trilla ner i ravinen. Märkligt är det även att polacken råkade också gå utanför leden på samma ställe. Vad var det som lockade de göra så? Gick och kissa?

Visst är det en slump, men jag tror att polacken fotograferade och råkade zooma in något han inte förväntat sig. Han behöver inte ha varit nära skrevan.
Citera
2021-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad är omöjligt?

Finns ingen tidstämpel på det beskurna sko-fotot

Polisen släppte avspärrningarna kl 15 i tisdags och lämnade platsen

Någon som är tillräckligt störd, fixerad vid fallet, och uppmärksamhetskåt kan ha fått tag på likadana skor och arreangerar bilder i grottan, fotograferar den och langar upp bilden här. Alternavt har tagit foto av klippskrevan/grottan och med hjälp av bildredigering klipp o klistrat dit skon, flera bilder på sulan finns online.

Jag säger inte att detta gjorts. Bara att ingenting är omöjligt

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är det mest troliga, speciellt när man ser vem postaren är.
På bilden syns skorna.
Den som hittade kvarlevorna såg först benen (kanske var det också fötterna, med skor).
Benen syns inte alls till på fotot så för mej är det typiskt fake.

Dessutom tvivlar jag på att upphittaren skulle ha delat ett foto med någon okänd person.

Han som hittade säger tydligt att han såg "först skor och byxor..." det kommer vi inte ifrån! Uppenbart att de låg/var ihopkopplade som det normalt är på oss, eller hur? På bilden bara en sko uppochner som att visa sulan med avsiktligen för oss. Som T34Panzer säger - ingenting är omöjligt (så här långt).

Citat:
Imorgon eller tisdag får vi nog svar.vem det är

Förhoppningsvis får vi höra någon förklaring ( - annars finns risken att demonstranternas plakat i Stockholm visar sanningen eller är befogade )
Citera
2021-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Jag har haft många teorier om vem det är...men vet en enstöring som bor i den skogen.och när han fick veta att MISSING People skulle härja runt där.så kanske han valde att försöka gömma sig i den lilla grottan .det är en svensk kille

Känner till att du har behov av att sprida lögner i trådar, vet inte varför men du är genomskådad. Måste svara dig så att inte andra börjar fästa någon vikt vid vad du skriver. Ta hand om dig nu. Det finns kanske uteliggare i området, men ingen som du känner till.
Citera
2021-03-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Problemet är väl bara att bilden kommer från en person som samtidigt påstår sig ha sett Deniz kidnappad i en brun Volvo, påstå att polisen ligger bakom försvinnandet och se hemliga paralleller till Pongo och de 101 dalmatinerna. Han har också googlat vilken skomodell det rör sig om och därför är den den sulan och ingen annan som syns på bilden. Att det är rätt sko är alltså på inget sätt ett bevis för att bilden är äkta.

Så gamla skor skulle han inte ha.
Citera
2021-03-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Men varför vill de dölja detta?

Är självmord ett så känsligt ämne eller?

Ja, för anhöriga och vänner känner då skuld av självklara skäl, vad har de missat? i DAs fall är det känt att han tjänstgjort utomlands? Vad upplevde han då? Under pandemin har många suttit hemma mycket, då kan tankar komma i kapp.
Senast redigerad av rappytt 2021-03-07 kl. 10:48.
Citera
2021-03-07, 10:45
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Utom han som väljer att springa 50 kilometer, och inte vill sätta sig i bussen eller tåget. Från Slussen till Hammarbybacken är druga 2 kilometer att gå eller springa, från Hammarbybacken tar man sedan Sörmlandsleden genom Nackaresevatet ända till Tyresta by, så blir det ca 25 kilometer Sedan samma väg tillbaka till Slussen blir det ca 50 kilometer. http://www.sormlandsleden.se/vandring/etappbeskrivningar-och-kartor/

Om det var DA så han har säkert sprungit i Nackareservatet tidigare. Man följer märkta leder och därför är det märkligt om han skulle ha avvikit från leden och råkat trilla ner i ravinen.
DA var kustjägare. Det ingår i kustjagarltbildnig att springa i terrängen. Här är grundläggande krav för jägartjänst:
Fysisk styrka och uthållighet examineras enligt kraven för jägartjänst:
Löpning 10km slät bana, maxtid 48min
Snabbmarsch 20km med fältuniform, stridsväst, automatkarbin, maxtid 2tim 20min.
Fälttest 2000m med stridsutrustning, maxtid 10min 15sek.

Men varför har DA inte tagit med mobilen på löpningen? Är det så att Försvaret förbjuder officerare använda mobilen pga säkerhetsrisk? Dåliga skor, ingen mobil...
Senast redigerad av loislois 2021-03-07 kl. 10:48.
Citera
2021-03-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Känner till att du har behov av att sprida lögner i trådar, vet inte varför men du är genomskådad. Måste svara dig så att inte andra börjar fästa någon vikt vid vad du skriver. Ta hand om dig nu. Det finns kanske uteliggare i området, men ingen som du känner till.
Det är fel.känner absolut inte personen som.bor där.men vet med säkerhet att det är en person som bor där ..och jag sprider inga lögner...tro mig.ha en jätte bra dag
Citera
2021-03-07, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Visst är det en slump, men jag tror att polacken fotograferade och råkade zooma in något han inte förväntat sig. Han behöver inte ha varit nära skrevan.
Jag tolkade det som att han som fann kvarlevorna bestämt sig för att gå mot närmaste väg då det började bli sent, och gick därför mot Åvavägen.
Citera
2021-03-07, 10:58
Bannlyst
Citat:
Det är fel.känner absolut inte personen som.bor där.men vet med säkerhet att det är en person som bor där ..och jag sprider inga lögner...tro mig.ha en jätte bra dag

Varför skulle det vara någon som bor i området? Vad grundar du det på?
Tror inte att någon är saknad här, vad jag vet.
Citera
2021-03-07, 10:59
Medlem
https://scontent.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/158349543_485379785937440_8022362282205932892_n.jp g?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=SwhETmHwp0IAX-nQDOj&_nc_ht=scontent.farn1-1.fna&oh=b91ea589e8269154f886314aa5d9e568&oe=606BB 154

Tolka det hur ni vill. för mig är det redan bekräftat att det är deniz arda
Citera
2021-03-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnietoy
Varför skulle det vara någon som bor i området? Vad grundar du det på?
Tror inte att någon är saknad här, vad jag vet.
Behöver inte vara så..men det skrivs så mycket om att det är deniz ..men som.jag skrev.vet att det är en enstöring som.bor där.känner honom ej....har hört detta av en säker källa...tragiskt är det ju hur som.helst.ha det så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in