2021-03-07, 09:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu har jag läst alla de länkar du så vänligen postade och enligt mig så bekräftar de snarare än dementerat att det är en förvirrad gammal farbror vi talar om.

Han missar att det slår om från grönt till rött, troligtvis för att han är för långsam. Vilket resulterar i att han krockar med en cyklist. Tingsrätten bedömer det som oaktsamhet. Vilket i sin tur stärker frågan om hans funktionsnedsättningar. Lite pinsamt att cyklisten känner sig kränkt av Esbjörn, tur att tingsrätten inte hörsammar det.

I polisanmälan om träden ger Esbjörn ett förvirrat intryck. Han har svårt att minnas tider, han tror att han skrivet på avtal eller fått brev. Men han hittar dom inte. Väldigt typisk för låt oss säga en dement person.

Han säger vidare samma sak som han sagt från början. Hon tjatade och tjatade och till slut gav jag med mig.

Det är synd att all väsentlig information är överstruket i sista dokumentet. Svårt att säga vad som kom fram.

Från första intervjun i Expressen.

Citat:
”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet"
2021-03-07, 09:36
Medlem
Citat:
Jo, man kunde formulera det på ett annat sätt, det känns ju dock mer som en detalj fråga. Varför skulle det vara så viktig. Kanske Esbjörn presenterade det så, hon hade ju kört dit honom. Väldigt mycket skönare att säga än att jag är helt ensam i världen.

Ja, men BK är en professionell utredare, han är legitimerad psykolog och ska redovisa på ett professionellt sätt, oavsett vilka känslor som den som undersöks har.

Han har skyldighet att ställa de frågor som är nödvändiga för utredningen till uppgiftslämnarna och ska redovisa fakta inte känslor.
2021-03-07, 09:37
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du hittade den tråden!

Jag hade redan 2015 synpunkter på folk som lurar av äldre människor hus genom dubiösa avtal. Äldre ensamstående personer lever farligt, då deras ägodelar är frestelser.

Ja, men i det här fallet så är det Majkgård o co som är ute efter Esbjörns tillgångar. Det är hon som bevisligen har lurat till sig en fastighet av några barnlösa män i området. Varför tror du hon låter Esbjörn bo på sin kursgård? Såvitt är känt betalar han inget för det. Ebba har gett ett marknadsmässigt pris för kåken.

Att påstå att Ebba skulle snurrat upp Esbjörn vid ett fåtal träffar, jmf med att han bott hos Majkgård i 10 år. Hon har haft lite längre tid på sig att bearbeta honom.

Nu försökte han bryta sig fri från sina förtryckare och sälja skiten. Men Majkgård såg till att trycka ner honom igen. Och dessa vidriga asgamar förlitar ni er på.
2021-03-07, 09:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väldigt viktigt att Esbjörns hyresvärd som har ärvt två fastigheter av män som Esbjörn presenteras som hans närstående i psykologutredningen som kommer att avgöra den ena delen av tvisten. Om Ebba utnyttjade hans lättsinne. Det lättsinnet kan inte bedömas utifrån vittnesmål från en som kan ha egna intressen av att kontraktet ogiltigförklaras. Ser man inte detta så är man blind.
Kan hon inte fått husen i gåva av män som inte hade någon släkt? Hon tog hand att m dom och de valde henne före arvsfonden?

Och det borde ju oxå ligga i Ebbas intresse att påvisa att Esbjörn inte är dement. Hon vill väll inte ha lurat till sig ett hus från en dement farbror, det skulle väll svida illa i hennes kristna hjärta.

Edit, jag tror inte tanten på kursgården enbart har haft goda motiv och turligt ärvt två farbröder. Men jag tror inte Ebbas motiv varit rakt igenom ädla. Och kan Ebba vara en Kristi brud som gör detta av godhet, så kan man inte utesluta att kursgårds kvinnan är det oxå.
2021-03-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Min källa är mig själv men hittade detta då du ej vill kolla själv

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=1&t=6470

Rolig och passande gran: https://i.pinimg.com/originals/94/b2/be/94b2bebdc777d2b80f53ced45ccc849d.jpg

Den granen hade man sparat! Tack för rolig bild som definitivt passar i denna tråd!!!

Som du skriver i slutavverkning markerar man de som ska vara kvar.

I gallring: Märkning innebär att ett träd, som skall avverkas, markeras.

Jag tolkar det som att Ebba o co vill gallra bland Esbjörns träd.

Men jag lämnar det öppet om det blir en slutavverkning som många nya ägare med nyinköpt motorsåg gör innan de ser värdet med fullvuxna träd på tomten.
2021-03-07, 09:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vilka restriktioner har brutits som gjorde att Esbjörn blev smittad? Vilka restriktioner har brutits över huvud taget?
Hon har umgåtts med en gammal farbror. Både inomhus och utomhus.
Fast hon med tårar i ögonen kritiserat regeringen för att med berott mod utsatt de gamla för dödsmitta. Gamla människor blir precis som alla andra människor smittade av kontakt.
Att Ebba hänger i ett litet kök och på en liten pigkammare tillsammans med en gammal farbror är utan tvekan att med berott mod utsätta honom för dödlig smitta.
2021-03-07, 09:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag tror att priset inte var vilket som helst, var det inte ganska exakt 3.9 miljoner?

Jag har för mig att det finns dom som har värderat det i 5,5-6 miljoner men ej kunnat presentera källan en av dessa är Binninge som pissar på EBs tomt.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=16
2021-03-07, 09:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag tror att priset inte var vilket som helst, var det inte ganska exakt 3.9 miljoner?
Prisas. Att tjata på någon att få köpa huset och sen få det till halva reapriset. Obehagel.
2021-03-07, 09:48
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Ja, men BK är en professionell utredare, han är legitimerad psykolog och ska redovisa på ett professionellt sätt, oavsett vilka känslor som den som undersöks har.

Han har skyldighet att ställa de frågor som är nödvändiga för utredningen till uppgiftslämnarna och ska redovisa fakta inte känslor.
Fast han är oxå skyldig på de ställa frågorna redovisa svaren som Esbjörn ger. Om man rättare till felaktiga svar som en person ger vid en demens utredning, skulle den ju definitivt ge ett felaktigt resultat.
2021-03-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ja, men i det här fallet så är det Majkgård o co som är ute efter Esbjörns tillgångar. .
Men herregud detta är ju era trådsanningar. Det finns inga som helst bevis för era spekulationer. Vad ska en 80 årig dam med Esbjörns tillgångarna till? För jag har för mig att hennes angenäma ålder om 80 år kommit upp i tråden tidigare.
2021-03-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Källa på det, tack!

Det är precis tvärtom, man märker träden som ska tas bort.

Ligger i sakens natur att det inte står en massa träd kvar som är märkta.

Du svarade på ett inlägg där det menas att granen inte såg rolig ut. Jag undrar hur roliga granar ser ut.
Roliga granar har jag sett men aldrig i naturen.

Ja, jag har sett skogvaktaren hur går och markerar tusentals träd i skogen "dessa skall tas ned".

Men å andra sidan att rensa i trädgården, det är nog upp till företaget som utför arbetet hur de väljer att markera. Och vad är detta - "trädgård" eller "skogsdunge"?
2021-03-07, 09:54
Medlem
Citat:
Kan hon inte fått husen i gåva av män som inte hade någon släkt? Hon tog hand att m dom och de valde henne före arvsfonden?

Och det borde ju oxå ligga i Ebbas intresse att påvisa att Esbjörn inte är dement. Hon vill väll inte ha lurat till sig ett hus från en dement farbror, det skulle väll svida illa i hennes kristna hjärta.

Edit, jag tror inte tanten på kursgården enbart har haft goda motiv och turligt ärvt två farbröder. Men jag tror inte Ebbas motiv varit rakt igenom ädla. Och kan Ebba vara en Kristi brud som gör detta av godhet, så kan man inte utesluta att kursgårds kvinnan är det oxå.

Problemet är att Esbjörn har sålt fastigheten så den riskerade inte att gå till allmänna arvsfonden. Så enda sättet för Majkgård att stoppa affären är genom utpressning och en förtalskampanj mot Ebba Busch i media. Det var också vad som planerades på Pernroth Lüllmaas Facebook.

Att Majkgård dessutom ges utrymme att påverka psykologutredningen är skandal. Barry Karlsson lät sig luras att ta in henne som anhörig i utredningen. Men då beställdes ju utredningen av samma Pernroth Lüllmaa som var med och planerade utpressningen på sin egen Facebooksida.

Det finns underlag för polisanmälan i detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in