2021-03-07, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Visst är det feghet och brist på moral som detta är exempel på. Det kan mycket väl jämföras med de som var medlöpare till nazisterna i de ockuperade länderna. Men de fick ju sitt karma så småningom. Så kan det bli här också.
Jepp. När ordningen återställdes så gick det inte så bra, varken för Vidkun Quisling eller tysketøserna.
Citera
2021-03-07, 09:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Han är kvar i Sverige efter fem års vistelse här utan varken PUT eller asyl. Bidrag har han däremot fått. Visst behövs andra regler.
Samt att han fått stanna för att "gå klart" gymnasiet, trots att han inte ens kan alfabetet.
Citera
2021-03-07, 09:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Från Vetlanda-Posten idag. ”Jag tycker mest synd om pojken och att vi inte har kunnat ta hand om honom”. Citat från en kvinna på stan där pojken försökte döda sju män. Han verkade fullt kapabel att selektera bara män som offer. Knappast störd eller i någon dimma av sinnesförvirring eller drogpåverkad. Han varv helt medveten om vad han höll på med. Lås in!
Om någon intervjuad person sagt "Detta är sossarnas & centerns fel" så hade det antagligen inte ens publicerats.
Citera
2021-03-07, 09:47
Medlem
Citat:
Den 22-årige afghanen Tamim Sultani "kärleksbombas" av användare på Facebook efter sitt dåd i Vetlanda i veckan. Det rapporterar Nyheter Idag.
"Det är precis lika synd om pojken. Sverige är ett rasistiskt skitland", skriver en användare.

https://www.friatider.se/svenskars-rasism-far-skulden-afghanens-dad

Citat:
En vän till Tamim Sultani, som häktats för dådet i Vetlanda, uppger för Dagens Nyheter att den 22-årige afghanen var upprörd över att han inte fick hjälp med att resa hem till sitt hemland.

https://www.friatider.se/22-aringen-ville-aka-hem-till-afghanistan-men-fick-inte
Citera
2021-03-07, 09:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Lamotte är en ljugande tiggande individ som vinklar sina reportage....
Det har npgra gånger bevisats han har flera fake konton som skriver sk. Hatbrev till dej själv bara för att alla skall tycka synd om honom......
En falsk människa med förmodligen borderline ljuger för allt o alla
DU ljuger helt enkelt.

I det här fallet vore det extremt dumt att ljuga om vad ett av offren har sagt. För allt detta kommer att bli offentlig när förundersökningen blir klar. Det var sannolikt detta "Allahu akbar" som initialt fick polisen att säga att det kunde röra sig om terror. Innan dom fick kontraorder från Stockholm & ändrade sig.
Citera
2021-03-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Så länge det inte finns namn på de vittnen
som hört afghanen skrika Allah Akbar så
kommer det finnas tvivel.
Om han är lögnare eller ej vet jag inte, känner inte honom. Men det är konstigt att de är anonyma vittnen

Ja exakt det va absolut inget terrorattentat utstå en vansinnesdåd utfört av en pundare
Citera
2021-03-07, 09:51
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/svenskars-rasism-far-skulden-afghanens-dad

https://www.friatider.se/22-aringen-ville-aka-hem-till-afghanistan-men-fick-inte

Och här kan tilläggas att kärleksbombningen till Vetlanda-Tamim framför allt kommer från svenska kvinnor som vurmar för Charmiga Sydländska Män. Se upp för dessa kvinnor https://www.youtube.com/watch?v=wrsWVMJICc0&t=763s (2 min långt).
Citera
2021-03-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
DU ljuger helt enkelt.

I det här fallet vore det extremt dumt att ljuga om vad ett av offren har sagt. För allt detta kommer att bli offentlig när förundersökningen blir klar. Det var sannolikt detta "Allahu akbar" som initialt fick polisen att säga att det kunde röra sig om terror. Innan dom fick kontraorder från Stockholm & ändrade sig.

Vadå kontraorder😀😀
Du lever i den värden att du tror det skulle funka??
Det finnes inga sådana vittnen
Citera
2021-03-07, 09:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vadå kontraorder😀😀
Det var inget vittne, det var ett offer. Men som jag tidigare skrev, detta kommer att framgå av förundersökningsprotokollet.
Citera
2021-03-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var inget vittne, det var ett offer. Men som jag tidigare skrev, detta kommer att framgå av förundersökningsprotokollet.

Han kan ju ha rabblat vad som helst i sitt tillstånd
Och offret får för sig nånting bara
Citera
2021-03-07, 10:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han kan ju ha rabblat vad som helst i sitt tillstånd
Och offret får för sig nånting bara
Varför är just detta så viktigt för er? Jag tror ni gör ett strategiskt misstag. Att förklara bort detta med att han blivit radikaliserad hade nog faktiskt fungerat bättre. Speciellt då detta då vore ett ganska unikt fall bland dessa Afghaner från Iran.

Om fokus istället hamnar på att han var en analfabetisk pundare som överhuvudtaget inte skulle ha befunnit sig här, ens enligt makthavarnas egna bisarra gymnasieregler, så börjar kanske folk fundera på hur många av de andra Afghanerna dom är exakt likadana.

Nu brukar jag inte ge tips & råd till motståndare & avlönade shills. Men i det här fallet har ni redan gått för långt med detta, så det blir svårt att vända. Men jag är helt ärligt övertygad om att ni gör ett strategiskt misstag. Vilket ligger väl i linje med den systemiska oduglighet som präglar hela den svenska statsförvaltningen.
Citera
2021-03-07, 10:26
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Vadå kontraorder😀😀
Varför är du så intresserad av ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in