2021-03-06, 23:20
Medlem
Starbacks avatar
Jag letade nyss och dom har stängt ner tråden om Denniz. Jag tror att ett chackrande pågår bakom kulisserna om ifall allmänheten ska få veta och om hur mycket. Jag tror bestämt att dom visste att det var Dennis redan när de bärgade kroppen.

Ett formellt DNA-prov har också det ”goda” med sig för myndigheten att det förlänger tidsutdräkten ytterligare. Man kunde ha sagt vem de trodde att det var på en gång. DNA-provet fick prio-ordning och har säkerligen varit klart flera dar.

Värst är det om han som antytts litet här och var i trådarna om han har tagit livet av sej. Det kommer inte att se bra ut. Det dröjer och dröjer och dröjer. En sån här sak måste man landa strategiskt också. Här är timingen A och O. Helst ska det landa i skuggan av en större publikknipande händelse. Då gör detaljerna mindre väsen av sej.
Citera
2021-03-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag letade nyss och dom har stängt ner tråden om Denniz. Jag tror att ett chackrande pågår bakom kulisserna om ifall allmänheten ska få veta och om hur mycket. Jag tror bestämt att dom visste att det var Dennis redan när de bärgade kroppen.

Ett formellt DNA-prov har också det ”goda” med sig för myndigheten att det förlänger tidsutdräkten ytterligare. Man kunde ha sagt vem de trodde att det var på en gång. DNA-provet fick prio-ordning och har säkerligen varit klart flera dar.

Värst är det om han som antytts litet här och var i trådarna om han har tagit livet av sej. Det kommer inte att se bra ut. Det dröjer och dröjer och dröjer. En sån här sak måste man landa strategiskt också. Här är timingen A och O. Helst ska det landa i skuggan av en större publikknipande händelse. Då gör detaljerna mindre väsen av sej.

Men varför vill de dölja detta?

Är självmord ett så känsligt ämne eller?
Citera
2021-03-06, 23:24
Medlem
Citat:

Dom skulle tagit chansen efter det som hände i Vetlanda!

Nu får vi vänta tills mellofinalen innan något släpps ut lite i skymundan.
Citera
2021-03-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det vore bra om du kunde tänka som en person som bor i staden det gäller, ingen skulle lämna hemma sitt SL-kort. Man tankar det för enkelresor eller har månadskort. Det är så det fungerar vännen.

Utom han som väljer att springa 50 kilometer, och inte vill sätta sig i bussen eller tåget. Från Slussen till Hammarbybacken är druga 2 kilometer att gå eller springa, från Hammarbybacken tar man sedan Sörmlandsleden genom Nackaresevatet ända till Tyresta by, så blir det ca 25 kilometer Sedan samma väg tillbaka till Slussen blir det ca 50 kilometer. http://www.sormlandsleden.se/vandring/etappbeskrivningar-och-kartor/

Om det var DA så han har säkert sprungit i Nackareservatet tidigare. Man följer märkta leder och därför är det märkligt om han skulle ha avvikit från leden och råkat trilla ner i ravinen. Märkligt är det även att polacken råkade också gå utanför leden på samma ställe. Vad var det som lockade de göra så? Gick och kissa?
Citera
2021-03-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Men varför vill de dölja detta?

Är självmord ett så känsligt ämne eller?

Jag tror att han sprängt sig själv till småbitar pga alla detaljer som ändå framkommit och givetvis blir då frågan hur han lyckats ta sprängmedel från sin arbetsplats. Det blir en känslig situationen minst sagt på många punkter.
Senast redigerad av Firelinefireline 2021-03-06 kl. 23:40.
Citera
2021-03-06, 23:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Någon som kan säga vad den där D *age *= R pratar om i filmen för oss som inte vågar öppna?

Lite som att go down the Internet rabbit hole.
Konspirationsteoretiker deluxe.

Han vet vem som
mördade Palme. Polisen ligger bakom Ardas försvinnande. Det är ingen hejd på galenskaperna.

Borde finnas en varningstriangel på hans kanal.
Citera
2021-03-06, 23:50
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Du kan inte bekräfta ett skit, så håll käften. Du bidrar med absolut 0 värde.

Om någon dag eller två så kommer även du förstå
Citera
2021-03-06, 23:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Vilken ”tråd”?
Menar du Facebookgruppen?

Den är uppe och inget har förändrats de senaste dagarna

https://m.facebook.com/groups/1020344228469521/
Citera
2021-03-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Jag tror att han sprängt sig själv till småbitar pga alla detaljer som ändå framkommit och givetvis blir då frågan hur han lyckats ta sprängmedel från sin arbetsplats. Det blir en känslig situationen minst sagt på många punkter.
Jag vet givetvis inte exakt hur det fungerar idag men fram till 2008, när jag tillhörde FM, var kontrollen obefintlig vad gällde förbrukningsrapporter av exvis sprängdeg. I synnerhet om man var övningsledare. Du plockade ut x kg från förråd, efter övningen lämnade man in (nåja, SKULLE man lämna in) det överblivna och ”mellanskillnaden” hade man alltså förbrukat. Ingen kontroll på att man verkligen gjorde det förekom under mina nästan 20 år..
Citera
2021-03-06, 23:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline

Herregud du är verkligen ”spräng-k@t”! Ni lyckades du t.o.m få in ordet två ggr i en post ;-)

Hur många gånger har du upprepat detta idag?

Det finnns ju jättebra bilder -hög upplösning- från fyndplatsen idag och det syns inte det minsta spår av sprängning.
Citera
2021-03-07, 02:57
Medlem
Är det någon som sprungit den här "leden" de ryktas om är populär bland motionärer eller terränglöpare? Om det nu är DA (vilket jag inte tror är fallet) tror jag knappast han avvikit från spåret mer än kanske till närmsta buske för att kasta vatten. Av de bilder jag sett är detta mitt ute i ingenstans man funnit någons kvarlevor alltså ur/naturskog.

Ni får tänka att DA försvann någon gång/månaden innan december det är inga torra månader utan brukar i regel vara väldigt fuktigt och blött i skogen alltså ingenstans man medvetet är ute och vandrar med i löparskor.

I absolut värsta fall har det hunnit bli mörkt och han kanske inte såg spåret försökte gena till närmsta väg halka och slog ihjäl sig. Men detta är då väldigt väldigt långsökt eftersom han är en så meriterad militär och löpare samt det faktum att polisen själva behövde fordon eller liknande för att ta sig fram till platsen för att den var så pass svårtillgänglig talar för att det inte är någonstans man bara springer genom utan rejäla kängor. Sedan tror jag knappast DA hade riskerat att dra på sig några skador så nära inpå en övning. Så att få detta till att vara DA har jag mycket svårt att se, men vi får troligtvis besked inom ett par dagar eller veckor.
Citera
2021-03-07, 06:21
Medlem
Med risk för att bli bortmodererad, så förstår jag inte intresset för denna tråd.

En kille har försvunnit. Han är militär. Han återfinns inte.

Sen hittar man mänskliga kvarlevor som kan vara militären. Men kvarlevorna är inte identifierade.

Och...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in