Citat:
Ursprungligen postat av
Zem1
Exakt allting tyder på att killen varit psyko en längre tid och sedan exploderat. Han kunde lika gärna kastat sig framför ett tåg eller vad som helst. Så om folk verkligen vill ha svar på VARFÖR. Så e det för att killen hade paranoida vanföreställningar etc. Han e inte den första på denna planet som fått spel pga det och inte längre den sista.
Vad jag försöker säga är att det är så efterblivet att blanda in Löfven, raser, invandring och sådant i just i detta fall. Med det sagt försöker jag varken föravara vare sig Löfven eller afghaner eller den förda politiken om det. Den diskussionen hör inte hit. Men säkert gör den det i 100 andra trådar om brott.
Jag tror att man skall vara väldigt försiktig med uppgifter från GM’s afghanska vänner, dom får såklart väldigt mycket stöd och hjälp i och hur dom ska uppträda efter händelsen.
Lamotte lever på Swish men dessa lever på svenska folkets välvilja. Dom är redan illa omtyckta osv..
Lamotte framstår som trovärdig i jämförelse.
Fö, han kan inte skadat sig så väldigt illa för en vecka sedan om han utan problem knivar halvt ihjäl 7 andra.
Sen finns det väl inget som tyder på att GM ville bli inlagd öht? Han ville antagligen inte.
Rätt smart dock, det kommer bli nära nog omöjligt att kontrollera dessa uttalande. Nästan så att man tror att det vore en Troian’sk hämnd för Lamotte uppgifter.
Det här har väldigt mycket med förd migrationspolitik att göra, jag förstår varför ni ansvariga vill skifta fokus dock.
Inte kul med allt blod på händerna va?