2021-03-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Vad tycker ni om Kjellmania-podden då? Jag gissar att den är extremt ”cringe” och borde stoppats av någon . Eller?

Hon verkar vara en riktigt jobbig och märklig människa (som egenvilja) men skulle kunna tänka mig att lyssna för att se hur hon är. Lyssnade bara på nåt fylleavanitt med henne och Martin
Citera
2021-03-04, 18:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Vad tycker ni om Kjellmania-podden då? Jag gissar att den är extremt ”cringe” och borde stoppats av någon . Eller?

Har iaf skämts när de välvilligt ”spelar med” och beskriver den där hemsidan som helt gaaalen. Jag kan uppskatta god antihumor och crazyhumor när den väl dyker upp men det finns mästare som gjort det där bra mycket bättre . Jag kan titta på spermaharen eller nånting tim&eric-relaterat typ underbara Poundhouse om jag vill ha bra sk ”sjuk humor”.
Är det en podd nu också?

Jo jag skäms också. Gästerna kan inte göra annat än att hålla med Martin om hur rolig sidan är när det är hans tjej som har gjort den. Annars hade de garanterat drivit med hur tråkigt konceptet är.
Citera
2021-03-04, 20:43
Medlem
developer81s avatar
Kommer ni ihåg "Alla Mina Kamrater" när David Druid berättade hur man kan få någon att lämna sin lägenhet genom att stänga ner bredbandet, eller när Martin redigerade avsnitt med fryst torsk under sin smutsiga MacBook Pro? Eller "AMK" när Martin gnällde på Nisse och David när de var någon minut sen?

På den tiden kunde man brista ut i skratt och folk runt omkring trodde man var tokig!

AMK idag och det här klippuppspelandet och efterföljande krystade samtal och fejkskratt är något helt annat... Förstår att saker utvecklas men personligen tycker jag det har gått åt helt fel håll.

Vad jag kan se av de två senaste sidorna verkar ändå bidragen för AMK gå uppåt och då kan jag bara lyfta på hatten och gratulera Martin (AMK) för att ha anpassat sig till den nya publiken/tiden.
Citera
2021-03-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av developer81
Kommer ni ihåg "Alla Mina Kamrater" när David Druid berättade hur man kan få någon att lämna sin lägenhet genom att stänga ner bredbandet, eller när Martin redigerade avsnitt med fryst torsk under sin smutsiga MacBook Pro? Eller "AMK" när Martin gnällde på Nisse och David när de var någon minut sen?

På den tiden kunde man brista ut i skratt och folk runt omkring trodde man var tokig!

AMK idag och det här klippuppspelandet och efterföljande krystade samtal och fejkskratt är något helt annat... Förstår att saker utvecklas men personligen tycker jag det har gått åt helt fel håll.

Vad jag kan se av de två senaste sidorna verkar ändå bidragen för AMK gå uppåt och då kan jag bara lyfta på hatten och gratulera Martin (AMK) för att ha anpassat sig till den nya publiken/tiden.

Jag kommer ihåg det som det vore igår, jag jobbade som brevbärare under den tiden och hade all tid i världen att lyssna på podd. Jag var nära att kissa på mig av garv i diverse trapphus.....

Bra tider.....
Citera
2021-03-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag kommer ihåg det som det vore igår, jag jobbade som brevbärare under den tiden och hade all tid i världen att lyssna på podd. Jag var nära att kissa på mig av garv i diverse trapphus.....

Bra tider.....

Nu för tiden önskar du folk självmord, låtsas att du får tjejer på Hinder, skryter om att du har pengar
Citera
2021-03-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Nu för tiden önskar du folk självmord, låtsas att du får tjejer på Hinder, skryter om att du har pengar

On point! Du har genomskådat mig (((
Citera
2021-03-05, 09:25
Medlem
Jahopp. Första patreon-veckan klar och även om det är lite tidigt med utvärdering så kan vi konstatera att det var samma gamla vanliga gäster och upplägg + Tind. Lite mer titta på klipp.

En känsla jag fått är att det här med redaktör kanske inte är jättebra för Soneby personligen. Han har nog tidigare tjänat på att vara den som är lite mera inläst (tar upp ämnet) än att vara en av dom som behöver få grejer presenterade/förklarade i sändning.

Och som ni varit inne på tidigare, shit vad Soneby och co drivit med sambons "projekt" om det varit någon annan. Knappast permitterad btw, snarare sjukskriven (utbränd?).
Citera
2021-03-06, 10:35
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av developer81

Minns när det var komiker som K, Johanna Wagrell och Sandra Ilar inne regelbundet, när man skrattade åt härliga riff och youtube var något som inte tog upp 50% av avsnittet. Tog bort AMK ur poddspelaren nu, och jag har lyssnat sen Druid-tiden. Det är inte roligt längre och det finns andra poddar att lyssna på. RIP in peace.
Citera
2021-03-06, 13:21
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Jahopp. Första patreon-veckan klar och även om det är lite tidigt med utvärdering så kan vi konstatera att det var samma gamla vanliga gäster och upplägg + Tind. Lite mer titta på klipp.

En känsla jag fått är att det här med redaktör kanske inte är jättebra för Soneby personligen. Han har nog tidigare tjänat på att vara den som är lite mera inläst (tar upp ämnet) än att vara en av dom som behöver få grejer presenterade/förklarade i sändning.

Och som ni varit inne på tidigare, shit vad Soneby och co drivit med sambons "projekt" om det varit någon annan. Knappast permitterad btw, snarare sjukskriven (utbränd?).

Det har känts lite svajigt och forcerat när de går igenom nyhetslänkarna assnabbt. Har för mig att när Rasmus Hammarlund skickade nyhetslänkar inför varje program så tog de en nyhet då och då. Eller minns jag fel?

Får väl hoppas det nya konceptet sätter sig bättre framöver.

Här om dagen så sa Simon G att det känns som en person som spelar galen mer än är galen på riktigt när de pratade om kjellmania. Kan ha vart i slutet av programmet, lyssnade live. Och det tycker jag stämmer in bra på kjellmania.
Citera
2021-03-06, 17:01
Medlem
Fast att man i AMK har tittat på youtubeklipp har kritiserats av många sen dag ett, det är ingenting som har ändrats: vissa gillar't, andra inte. I mina öron är det inget problem att man har klippfest ibland, speciellt inte om man spånar vidare på det.
Problemet idag är väl att det alltmera sällan är tillräckligt begåvade komiker för att spinna vidare på det.

Kjellmania-podden är inget problem. Gillar tanken på att man - lite som underproduktion.se - har ett stall av extrapoddar man kan lyssna på - eller skita i.

Det finns två huvudproblem med AMK idag: 1) urvalet komiker som kommer till studion och 2) avsaknaden av personlig förhållning till lyssnare från Sonebys sida.

Vad gäller urvalet: alltför många som inte har så mycket på g är regulars. Om man hade låtit en komiker som K fakturera 10k per månad för att dyka upp en gång i veckan - och ha en fem-sex andra komiker som får fakturera något mindre för liknande deal hade mycket varit löst. Det hade dragit andra. Det hade säkrat en bra produkt.

Vad gäller den personliga hållningen: inte att förväxla med privat: glömmer aldrig hur vidrigt det var när ljudtekniker E och nån annan kvinna som höll i fredagspodden ville ha in Martins dåvarande sambo för att göra en intervju om hur han är privat, och folk tyckte det var en bra idé..., tack och lov förverkligades den aldrig, så har den gått lite förlorad.

Kanske blir redaktörsgrejen en kanongrej. Alltför många olyckskorpar här i tråden, många verkar drivna av ett blint hat mot Soneby, så deras åsikter kan man högaktningsfullt skita fullständigt i. Jn
Citera
2021-03-06, 17:13
Medlem
Jag minns dom gammla tiderna . Detta är ju ett jävla meningslöst brus av inget. Visst, händer några roliga saker dyker upp men överhuvudtaget trist. Jag ger upp denna podd igen som jag gjort 109 gånger. Och jag har väldigt svårt för Sobeby numera. En liten tönt som fräser och skriker åt allt. Men en örfil utdelat hade han sprungit iväg som ett litet luder.
Citera
2021-03-06, 17:18
Medlem
Järpenhag är fan den mest tragiska människa jag hört i poddar. Gå och knarka ihjäl dig i ett dike.
Ursäkta för två poster på en gång . Men jag hatar honom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in