2021-03-06, 16:12
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om det är Deniz, och han gjort av med sig, hur har han gjort då med tanke hur han hittats? Det verkar jättekonstigt...
OM det nu är han så har han garanterat fallit nedför branten, slagit i skallen och dött.
De som påstår saker som att det är för liten fallhöjd, att han var för erfaren osv har noll koll. En elitsoldat kan snubbla och slå ihjäl sig precis som alla andra, även på plan mark om man har otur.
Citera
2021-03-06, 16:20
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej. Allt Malmens skriver är skitsnack. Kolla historiken

Jag vet, jag var ironisk.
Citera
2021-03-06, 16:21
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Det blev ingen James Bondavslut? Det var som fan?...
Säg inte det, vi vet fortfarande inte om det är en främmande makt (Polen) som tagit livet av han.
Citera
2021-03-06, 16:25
Medlem
SeanAverys avatar
Vi har alltså gått från Björn till att Polen nu har haft ihjäl människan vi fortfarande inte har en aning om vem det är. I en halv vecka har det diskuterats vilket jävla nummer man ska ringa i sånna här situationer. Snälla släpp saker.

Ja det var lite märkligt att han valde att gå via webben men nu gjorde han det. Nej Polen har inte haft ihjäl personen dom hittat. Det är som man säger till ungarna "ni kollar för mycket på film"
Citera
2021-03-06, 16:28
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Men jag ser det lite annorlunda. Killen var från Polen, varit här endast en kort tid, kunde inte svenska, kunde bara dålig engelska. Han sökte hjälp att anmäla men det tog tid, det var helg Sverige är stängt.

Ja, han utgick från att svensk polis skulle vara lika redig och effektiv som den polska. Nu vet han att Sverige är en bananmonarki där saker liksom inte klaffar
Citera
2021-03-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
OM det nu är han så har han garanterat fallit nedför branten, slagit i skallen och dött.
De som påstår saker som att det är för liten fallhöjd, att han var för erfaren osv har noll koll. En elitsoldat kan snubbla och slå ihjäl sig precis som alla andra, även på plan mark om man har otur.

Ja. Det är till med lätt gjort att halka hemma och bryta höften utan att komma upp och nå hjälp.
Citera
2021-03-06, 16:41
Medlem
Finns det några nya FAKTA i fallet? Är inte intresserad av alla LSD höga alien abduction Jason Bourne teorier, tack!
Citera
2021-03-06, 16:43
Medlem
iptrixs avatar
Jag måste tydligen upprepa mitt upprop från snart en vecka sen ..

Om det inte finns nån anledning och inga bevis för en helt makalös hypotes, varför måste 100 pers ändå skriva var sin? Speciellt när många av dom går emot vad som redan sagts - hur många gånger dök det t.ex upp "grotta", eller att den digitala klockan hittats på plats, fastän militärmakten redan förklarat att den redan funnits i deras lokaler?

Det fyller bara tråden med foliehattar, och eventuella fakta försvinner i idiotflödet. Förra gången jag skrev det roade sig vissa med att kommentera att även jag kommenterat - men klarade inte att inse att jag inte lanserat fantastiska hypoteser utan sågat deras egna, via de fakta som redan framkommit.

Men det går inte att hålla på med det, när den siste idioten inte ens är född än. Så nu har vi polen som tydligen förklarat krig mot sverige som en av de senaste hypoteserna.

Inser ni inte att det här inte är ett fungerande informationsklimat?
Citera
2021-03-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Så den absolut första stenen han upptäcker är snorhal halkar han på och slår ihjäl sig? Eller också reagerar han tvärtemot alla normala människor som märker att det är snorhalt och då tar det väldigt försiktigt och undviker idioti som klipplöpning när man plötsligt springer med hälsan som insats.
Ska man nu springa fem mil så gör man det väl på en led? Det är jobbigt nog utan att hoppa runt som en gasell på hala klippblock.

Mr.Sweden har rätt. Tyvärr vägrar folk inse vartåt det lutar även när det som här tydligt pekar mot självmord.

Förhoppningsvis får vi svar en dag.

Så antagandet att en person utan några tecken på psykisk ohälsa plötsligt tar livet av sig är troligare än att samma person ändrat sina träningsplaner?
Att springa utanför led är väl väldigt okontroversiellt? Orientering är fortfarande en OS-gren även om det säkerligen är svårt att förstå för en och annan gamnacke. Deniz var militär och således en ganska van orienterare. Han hade dessutom en alldeles ny fin klocka med massa fiffiga finesser han säkert ville prova. Precis som alla andra kunde Deniz ha otur och halka.
Jag är inte övertygad om att det är Deniz, men ingen har ju lyckats presentera någon alternativ person. Det finns ju, vad vi vet, ingen annan person som misstänkts ha försvunnit i de här trakterna.
Att det skulle röra sig om en dumpad kropp är ju otroligt osannolikt, vilken grovt kriminell orienteringsklubb skulle ha släpat dit kroppen? Så om det inte är en dumpad kropp och igen annan har försvunnit där, vad är då mest troligt?
Citera
2021-03-06, 17:10
Medlem
Tror alla förstår att DNA-provet är klart sedan länge då det numera handlar om timmar och inte dagar. Så varför läggs locket på?
Citera
2021-03-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Tror alla förstår att DNA-provet är klart sedan länge då det numera handlar om timmar och inte dagar. Så varför läggs locket på?
Polisen har varit shady från start till där vi är idag. dna provet var nog klart redan på måndagen.
dom kollar väl dödsorsak m.m men senast måndag måste dom gått ut med det annars är det skandal
Citera
2021-03-06, 17:16
Bannlyst
Jag tänker att det finns anhöriga att kontakta innan informationen går ut till allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in