2021-03-06, 13:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Deniz kropp är inte fysiskt och visuellt som någon annans i det här landet där alla är feta och icke besitter muskler. Deniz längd, kroppsbyggnad, skostorlek etc hade varit tillräckligt för att identifiera. Samt skorna då de är identifierade. Eller dog han av en olycka och skorna försvann? Blev han mördad och av med skorna?

Kom igen nu.

Det är inte Deniz

/C

Jag har sett bilden på skorna och jag tycker bilden ser äkta ut. Har inte undersökt bilden i onlineverktyg för att se om den är redigerad. Min fråga är mest retoriskt hur en kropp ser ut efter flera månader utomhus. Visst, vintern konserverar men jag tror ändå kroppen blivit grovt åtgången av smådjur som gnagare, fåglar, mask och insekter.

Deniz längd var av svensk normallängd, likaså vikt, likaså skostorlek. Jag har svårt tro kroppen i dag se särskilt muskulös ut om det är Deniz, jag tror kroppen förlorat vätska och inte alls ser ut som Deniz. Det i sig kan oavsett inte identifiera någon. Jag är säker på att tandkort kommer identifiera kroppen.
Citera
2021-03-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ok, du känner honom?
Aldrig träffat människan, detta har han berättat för mig
Citera
2021-03-06, 13:56
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ok, du känner honom?
Nej. Allt Malmens skriver är skitsnack. Kolla historiken
Citera
2021-03-06, 14:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan faktiskt dela med mig av att han varit soldat tidigare.
Det var det jag trodde. Vet du om han har gjort många ensamuppdrag på främmande mark? Kan inte täcka mig att detta är det första.
Citera
2021-03-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Fast om vi säger att det nu är Deniz som det verkar så har kroppen legat där och ruttnat i runt 4 månader så du kan ju bara tänka själv hur mycket som var kvar av den kroppen. Inte direkt som att han hittade en nyligen död människa.

Hur kan personen avgöra det när de ända han sett är ett par byxben och skor?
Citera
2021-03-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det var det jag trodde. Vet du om han har gjort många ensamuppdrag på främmande mark? Kan inte täcka mig att detta är det första.
Tyvärr vet jag ingenting utöver att han är soldat, och att han hade flyt att inte hamna i samma skreva som liket.
Citera
2021-03-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är det någon som kollat upp polackens bakgrund? Kan han vara en elitsoldat från forna Warszawa-pakten utskickad för "att ta hand om" DA?
Som återvänder till liket efter tre månader för att larma om sitt fynd?

Okej
Citera
2021-03-06, 14:34
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:

Polen har allmän värnplikt så mao har minst 7/10 av alla män där gjort värnplikten och därmed kan titulera sig med militär erfarenhet.
Citera
2021-03-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är långt ifrån säkert att du har rätt. Om det är så som vissa tror att han har tagit livet av sig kommer tigandet att dra ut på tiden ytterligare. Det är ingen bra reklam för försvaret att deras toppmilitära personal umgås med självmordstankar.

En ytterligare orsak till tidsutdräkt är att mordutredningen som startats med anledning av liket måste vara noggrann och få ta sin tid. Här sker överväganden som tar största hänsyn till försvarsmaktens synpunkter.

Det är Denniz. Tro mej. Såg du kanske inte vilket pådrag det blev med bombgrupp och sexhjulingar? Det skulle man inte kostat på sig om det hade varit en rumänsk luffare. Det är Denniz. Om den saken kan vi vara bombsäkra.

Krupit ner i en skreva och tagit livet av sig där? Nja..
Citera
2021-03-06, 14:56
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Som återvänder till liket efter tre månader för att larma om sitt fynd?

Okej
Det bästa sättet att verka oskyldig är väl att göra just det? Han kan ju även samtidigt ha plockat undan vissa saker som han ev glömde när han utförde sitt uppdrag mot DA.
Citera
2021-03-06, 15:12
Medlem
Citat:

Det har väl nästan alla vuxna män, utom sista generationen svenskar
Citera
2021-03-06, 16:00
Medlem
Om det är Deniz, och han gjort av med sig, hur har han gjort då med tanke hur han hittats? Det verkar jättekonstigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in