Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Tanken är nog en önskan om att väljarna skall rösta för en borgerlig majoritet.
Eller hur?
51 % till Alliansen? De fick 40 % i förra valet och planen är att öka 11 %?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonbacken
Det är fullt uppror på nätet nu. Kollar man kommentarer på Liberalernas facebooksida, twitterkonton från LUF-medlemmar, o.s.v. ser man hur arga och besvikna många liberaler är. Även om Sabuni kanske får ett ökat stöd bland borgerliga väljare, kan detta leda till avhopp bland gräsrötter och det lär skada partiet och göra att man får svårt att motivera kampanjarbetarna 2022. Liberaler ska ju alltid vara så himla fina och moraliskt fläckfria, minsta lilla steg åt SD gör dem livrädda.
Ta en kopp kaffe eller en öl och kolla sociala medier, riktigt underhållande.

De är lustiga, men samtidigt lite lyteskomik över det, som att skratta åt utvecklingsstörda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Som jag skrev i en annan tråd, jag tror att det finns en grupp "flytande" högerväljare som är redo att avge sina röster när de ser ett trovärdigt regeringsalternativ på högersidan.
Samma grupp flytande högerväljare tror jag har insett att SD har en nyckelroll som "kungamakare", utan SD inget regeringsalternativ på högersidan.
Tja, vilket regeringsalternativ kvarstår för oss som med ljus och lykta söker efter ett trovärdigt sådant på högersidan?
Denna grupp kommer rösta på det borgerliga parti som är mest SD-positiva, och om inget av dem verkar SD-positiva så röstar de på SD. De har hoppat mellan SD, M och KD i OU och är cirka 7 % av väljarkåren minst.