2021-03-06, 12:56
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Egentligen ett för dumt inlägg att kommentera, men, varför skulle inte DA kunnat vara där, pratade du med honom eller, ingen jävel vet väl vad han gjorde ?
Han har aldrig tidigare sprungit så långt. Han skrev att han skulle springa 5 mil. Så långt har han aldrig sprungit tidigare. Alltså, är det Deniz Arda har han tagit sig dit för att ta sitt liv, inte för att prestera löpning.
Citera
2021-03-06, 12:57
Medlem
Att ni bara orkar att svamla vidare utan substans. Tråden har helt tappat intressant innehåll.
Citera
2021-03-06, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Man kan köpa enkelbiljetter som börjar gälla senare, det brukar jag göra. De finns inte överallt men finns att köpa i Pressbyrån vid tex Medborgarplatsen, säkert vid Slussen också.
Dessutom så visade man inte biljett på bussen vid tiden han försvann. Tycker inte det är konstigt.

Rappytt är semantisk trollerimöstare. Han ville låta påskina att köp av lösbiljett var liktydigt med att DA hade köpt enkel resa på SL, och att han därmed aldrig kunde komma tillbaka hem. Samma öde skulle då vederfaras tusentals i tunnelbana och bussystem varje dag.
Citera
2021-03-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Rappytt är semantisk trollerimöstare. Han ville låta påskina att köp av lösbiljett var liktydigt med att DA hade köpt enkel resa på SL, och att han därmed aldrig kunde komma tillbaka hem. Samma öde skulle då vederfaras tusentals i tunnelbana och bussystem varje dag.
Jag köpte en "enkel" biljett idag senast. Den gäller en timme och jag använde den även i returen eftersom mitt ärende gick snabbt. Fast jag köpte min i mobilen.

En fråga: varifrån kommer uppgifter om att DA köpt en enkel biljett? Kan det i så fall vara så att han åkte till Tyresta för att väl där springa ett par mil hem? Detta istället för att springa TILL nationalparken och därefter FRÅN nationalparken? Det är långt som attan att springa dubbla sträckan.

Nå, bara lite funderingar eftersom jag inte vet var folk fått den där enkelbiljettsuppgiften från.
Citera
2021-03-06, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Då tar vi det igen.

Den döde är INTE militären Denniz Arda som råkat ut för en olycka
Arda har aldrig förr sprungit 5 mil. Och skulle inte göra det ett par dagar före en krävande övning.

Är det Arda man funnit är det ett självmord.

Klart det är DA. Vill du slå vad om en femhunka?

Ultramaratonteorin utan utrustning (inkl. mobil) var körd från start. Som du säger, "Är det Arda man funnit är det ett självmord": håller med 100%.
Citera
2021-03-06, 13:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Är beredd att hålla med dig. Om det vore Deniz hade vi vetat det nu. Det är någon annan, förmodligen någon som varit död mkt längre och är svår att identifiera. Deniz kan man ju känna igen på både kläder och telefon osv. Om han då inte blivit rånad på det mesta isf vilket känns otroligt.

Det är långt ifrån säkert att du har rätt. Om det är så som vissa tror att han har tagit livet av sig kommer tigandet att dra ut på tiden ytterligare. Det är ingen bra reklam för försvaret att deras toppmilitära personal umgås med självmordstankar.

En ytterligare orsak till tidsutdräkt är att mordutredningen som startats med anledning av liket måste vara noggrann och få ta sin tid. Här sker överväganden som tar största hänsyn till försvarsmaktens synpunkter.

Det är Denniz. Tro mej. Såg du kanske inte vilket pådrag det blev med bombgrupp och sexhjulingar? Det skulle man inte kostat på sig om det hade varit en rumänsk luffare. Det är Denniz. Om den saken kan vi vara bombsäkra.
Senast redigerad av Starback 2021-03-06 kl. 13:25.
Citera
2021-03-06, 13:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Ja visst. Den rättsmedicinska undersökningen handlar ju inte om vad som mest sannolikt har hänt, utan om att med största möjliga säkerhet ta reda på vad som faktiskt hände. Om man missar att någon dött av yttre åverkan, trots att det initialt tedde sig osannolikt, kan resultatet bli att mördare går fri och ger sig på andra.

Men nu är det ju inte rättsmedicinsk undersökning vi sysslar med här utan allmänna spekulationer utifrån knapphändiga uppgifter...

Ja det är ju en fråga om vad man roas av. Sen kan det faktiskt också leda till insikter som har bäring. Men rättsmedicin måste ju utgå från vad som verkligen låter sig demonstreras med fakta.

Efter att ha övervägt saken en gång till så kan jag ha en hypotes kring mobil o SL-kort o vad han gjorde där ute, vilket är spekulation men ändå en möjligen djupare insikt än tidigare. (Beroende på om det visar sig kunna va riktgt)

Så reflektera är sällan fel.
Citera
2021-03-06, 13:21
Medlem
CrilleKexs avatar
Är det någon som kollat upp polackens bakgrund? Kan han vara en elitsoldat från forna Warszawa-pakten utskickad för "att ta hand om" DA?
Senast redigerad av CrilleKex 2021-03-06 kl. 13:27.
Citera
2021-03-06, 13:24
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Det känns bra, han känner sig stark, livet leker och han halkar till och faller ned mot vassa stenar.
Det fanns en film ”127 timmar”. Filmen bygger på en sann historia om bergsbestigaren Aron Ralston som blev instängd under en sten medan han klättrade ensam i bergen. Mycket möjligt att liknande hände DA
https://youtu.be/OlhLOWTnVoQ

Citat:
Möjligen hade personen sinnesnärvaro att kasta av sig signalfärgade skor om någon skulle råka hitta honom eller leta, men offret avled nog ganska omgående.
Snarare kastade personen sina skor mot vilda djur.
Senast redigerad av loislois 2021-03-06 kl. 13:29.
Citera
2021-03-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är det någon som kollat upp polackens bakgrund? Kan han vara en elitsoldat frånforna Warszawa-pakten utskickad för "att ta hand om" DA?
Jag kan faktiskt dela med mig av att han varit soldat tidigare.
Citera
2021-03-06, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag köpte en "enkel" biljett idag senast. Den gäller en timme och jag använde den även i returen eftersom mitt ärende gick snabbt. Fast jag köpte min i mobilen.

En fråga: varifrån kommer uppgifter om att DA köpt en enkel biljett? Kan det i så fall vara så att han åkte till Tyresta för att väl där springa ett par mil hem? Detta istället för att springa TILL nationalparken och därefter FRÅN nationalparken? Det är långt som attan att springa dubbla sträckan.

Nå, bara lite funderingar eftersom jag inte vet var folk fått den där enkelbiljettsuppgiften från.

Det är sånt som tillväxer spontant av att andra uppgifter har lämnats.
Citera
2021-03-06, 13:38
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan faktiskt dela med mig av att han varit soldat tidigare.

Ok, du känner honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in