Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Skönt att de vill ha bort JÖK. Men seriöst hur fan tänker de med "borgelig regering utan SD"? När de med stor sannolikhet dels har väldigt stor risk att åka ur riksdagen om ett och ett halvt år, dels är mycket mindre parti än SD och dels inte kan skapa en borgerlig regering även om de skulle ha typ 7%
En borgerlig regering måste vara med SD i nuläget. M-väljarna har i majoritet små problem med det och hade Ulf räckt ut handen redan 2018, ja då hade det sett väldigt annorlunda ut och antagligen bättre för L.
Nä helt korkat tänkt av L och jävla larv med "utan SD" Det är 2021 nu, inte 2006. Trodde de lärt sig något, men icke.
Hon är samtidigt noga med att poängtera att L kommer att prata med alla och att det är odemokratiskt att inte prata med andra folkvalda.
Hon garderar sig alltså åt båda hållen.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
7K har säkert planerat hur de ska lura väljarna ännu en gång. Partiledardebatterna är ju bara ett pinsamt skådespel när man väl fått upp ögonen för det. Frågan är om SD är med på planen eller ej. Jag gillade dem mer tidigare. Nu har jag mina tvivel.
Om man tänker lite på det så är det faktiskt rätt genialiskt. Sätt upp en kontrollerad opposition och samla upp alla missnöjda bland folket där för att ge dom sken av att det finns ett hopp, att det finns ett motstånd.
Som det ser ut nu så spelar det dock inte så stor roll om SD är med på det eller inte, resultatet blir ändå detsamma, så länge hela politiken ändå bara handlar om att hålla alla rasister borta från inflytande i politiken.
Det är lite lustigt egentligen, man påstår att Sverige är ett demokratiskt land där makten utgår från folket och politiken ska spegla folkets vilja.
Om en stor del av det svenska folket är rasister så borde alltså Sverige föra en rasistisk politik. Om det svenska folket röstar på ett rasistiskt parti så ska det också spegla sig i politiken, annars innebär ju den svenska typen av demokrati bara att folket får rösta om och hur dom vill men att det ändå är etablisemanget som bestämmer hur det ska vara.