2021-03-06, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Bitcoin har legat stabilt de senaste två veckorna. You know what to do.

Haha. Jo. Det kan nog fungera men det finns huven stor risk att det kraschar också.

Har köpt en del engelska aktier och value stocks nu. Och funderar på att ligga 50% cash nu ett tag ifall det blir en rejäl dipp. Pallar nog inte bitcoin psykiskt just nu. For bli tråkbolag typ Pepsi och IBM nu.
Citera
2021-03-06, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Haha. Jo. Det kan nog fungera men det finns huven stor risk att det kraschar också.

Har köpt en del engelska aktier och value stocks nu. Och funderar på att ligga 50% cash nu ett tag ifall det blir en rejäl dipp. Pallar nog inte bitcoin psykiskt just nu. For bli tråkbolag typ Pepsi och IBM nu.

Det har ju redan dippat. Det är nu du köper. Fast inte IBM och inte engelskt heller. Var vi inte överrens om att du skulle investera i Kina?
Citera
2021-03-06, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Det har ju redan dippat. Det är nu du köper. Fast inte IBM och inte engelskt heller. Var vi inte överrens om att du skulle investera i Kina?

Alltså, jag köpte in mig lite i Kina igen men återigen så rasade skiten 25k på ett par dagar. Det får nog bli tråkaktier ett tag till saker och ting lugnar ner sig.

Rent logiskt borde ju Kina vara ett säkert kort. Men marknaden styrs av fittskallar som följer flocken. Så när USA fiser så rasar Kina ännu värre verkar det som. Så jag har gett up Kina åtminstone för stunden.
Citera
2021-03-06, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Alltså, jag köpte in mig lite i Kina igen men återigen så rasade skiten 25k på ett par dagar. Det får nog bli tråkaktier ett tag till saker och ting lugnar ner sig.

Rent logiskt borde ju Kina vara ett säkert kort. Men marknaden styrs av fittskallar som följer flocken. Så när USA fiser så rasar Kina ännu värre verkar det som. Så jag har gett up Kina åtminstone för stunden.

Du får lugna dig lite. Köpa Kina nu och titta till det om ett halvår. Kommer gå utmärkt.

Sluta hoppa runt.
Citera
2021-03-06, 20:02
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Lång arbetsdag.. Du gör det bra. Inget kommer gratis..

Jo, det gäller tyvärr att vara med hela tiden. Särskilt nu när det under vissa perioder krashar rakt ned för att sedan fort vända och krasha rakt upp.

Se t ex S&P under dagen där det på en enda minut kan gå -0.3-0.4%. Det svåra där är att försöka tolka trenderna på kort sikt då dessa väldigt fort kan vända ned och när de vänder ned blir det i princip en typ av krasch på mikronivå där t ex S&P kan gå ned 2% på 1.5 timmar (och då drar med sig alla andra index och då alla andra aktier osv, -2% på 1.5 timmar är väldigt mycket för ett brett index som S&P).

Men tack.
Citera
2021-03-06, 20:37
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jo, det gäller tyvärr att vara med hela tiden. Särskilt nu när det under vissa perioder krashar rakt ned för att sedan fort vända och krasha rakt upp.

Se t ex S&P under dagen där det på en enda minut kan gå -0.3-0.4%. Det svåra där är att försöka tolka trenderna på kort sikt då dessa väldigt fort kan vända ned och när de vänder ned blir det i princip en typ av krasch på mikronivå där t ex S&P kan gå ned 2% på 1.5 timmar (och då drar med sig alla andra index och då alla andra aktier osv, -2% på 1.5 timmar är väldigt mycket för ett brett index som S&P).

Men tack.

Kul att daytrejda. Tar dock en massa tid i anspråk. Fast det gjorde ju kneget också...
Citera
2021-03-06, 21:08
Medlem
Milldues avatar
Blev dissad i våras då oljeaktierna rasade pga coronan. Köpte ex. 16000 enquest för 1.29 st. I fredags så låg enquest på 2.85 och lär gå upp till 3,5 inom en snar framtid. Dubblade insatsen och lite till än så länge. Även Norska oljeaktier är på väg upp igen.. Man skall inte underskatta oljebolagens makt ute i världen.
Citera
2021-03-06, 21:41
Medlem
Paatiences avatar
Det har väl gått helt ok med tanke på hur sur börsen har varit på sistone, men borde bli bull-dag på måndag med tanke på det rekordstora krisstödet som kom idag.
Citera
2021-03-08, 17:56
Medlem
Tammers avatar
Märkligt fenomen - OMX går som tåget, upp 9% i år. Medan Nasdaq ligger runt noll. Hur kommer det sig? De brukar väl följas åt ganska bra, vad skiljer Stockholm och New York idag?
Citera
2021-03-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Märkligt fenomen - OMX går som tåget, upp 9% i år. Medan Nasdaq ligger runt noll. Hur kommer det sig? De brukar väl följas åt ganska bra, vad skiljer Stockholm och New York idag?

Nasdaq är tekniktungt.
Citera
2021-03-08, 18:00
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Som Koshar säger. Nasdaq är bara tech och trams, OMX är tung industri, DAX upp 3.31% Industri.

Går skitbra för mig som gillar just stål och tung industri.
Citera
2021-03-08, 18:02
Bannlyst
Det går åt skogen!

Inhemska fonden, där jag köpte för 10 000 spänn 11/2 i år, har förlorat 10% i värde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in