2021-03-06, 02:45
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
När han håller på med med opiater eller vad det var för knark han tog. Så öppnar han upp för det andliga och förlorar kontroll.

Knarket han tog var antidepressiva utskriva från läkaren.
Citera
2021-03-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Knarket han tog var antidepressiva utskriva från läkaren.
Hur kan du veta vad han tog?
Citera
2021-03-06, 02:49
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Han kan lika gärna ha sålt skiten men han fick knark utskrivet av läkarn

Sista kartorna som uthämtades var 2021-01-15 kl: 10:22
Troligtvis inte påverkad när han spårade ur
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2021-03-06 kl. 03:26.
Citera
2021-03-06, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
När han håller på med med opiater eller vad det var för knark han tog. Så öppnar han upp för det andliga och förlorar kontroll.
Ja, men jag tycker inte synd om honom. Han är vuxen och har haft möjligheten att söka vård i Sverige, eller lämna Sverige för att få hjälp och stöd av sina anhöriga i Afghanistan. Om jag var hans mor så skulle jag säkert ha mer empati för honom.
Citera
2021-03-06, 03:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Det här med om GM var påverkad av något eller inte har vi väl ännu ingen som helst aning om, eller har det kommit fram något nytt från utredarna rörande den saken?

De enda narkotikabrott GM dömts för tidigare har handlat om cannabis, vilket förstås inte utesluter något annat, men likväl är det väl det enda vi faktiskt vet att han nyttjat.
Citera
2021-03-06, 03:15
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nu gäller det i Sverige och hur ett attentat hanteras beroende på om det är en svensk mot invandrare eller invandrare mot svenskar förhåll dig till det
Det är uppenbart att det är ett rasist brott utfört i terroranda o att han hatar svenskar

Ja vad är det egentligen att diskutera ang detta. Rasism och terror. MSM och sjuklöver vill styra bort fokus från dessa 2 motiv - såklart.
Citera
2021-03-06, 03:18
Medlem
Qassams avatar
Nu ska svenskarna tycka synd och bli sympatiserande sossar. Vi borde hata denna människa som skadar vårat samhälle lika mycket som vi hatar Breivik. Det är utgångspunkten. Ni är välkomna att vilja förklara och sympatisera om ni också gör det med Breivik.
Citera
2021-03-06, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Svenska läkare brukar inte skriva ut opiater mot depression. Afghanen lider av sjukdomen Islam ,mörda västerlänningar är symtomen..
Citera
2021-03-06, 03:30
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Nu ska svenskarna tycka synd och bli sympatiserande sossar. Vi borde hata denna människa som skadar vårat samhälle lika mycket som vi hatar Breivik. Det är utgångspunkten. Ni är välkomna att vilja förklara och sympatisera om ni också gör det med Breivik.

Borde vi inte istället försöka förstå varför han gick loss och arbeta i förebyggande syfte? Eller satsa mer familjerna som blev skadade.

Det känns konstigt att skriva det, men jag tror att det finns folk som gärna offrar ett par landsmän till för att få säga sina politiska åsikter..
Citera
2021-03-06, 03:40
Medlem
Citat:
Han kan lika gärna ha sålt skiten men han fick knark utskrivet av läkarn

Sista kartorna som uthämtades var 2021-01-15 kl: 10:22
Troligtvis inte påverkad när han spårade ur
Han var kraftigt påverkad han greps och sköts, enligt polisen.
Citera
2021-03-06, 03:48
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Borde vi inte istället försöka förstå varför han gick loss och arbeta i förebyggande syfte? Eller satsa mer familjerna som blev skadade.

Det känns konstigt att skriva det, men jag tror att det finns folk som gärna offrar ett par landsmän till för att få säga sina politiska åsikter..

Absolut, det är ju den sunda demokratiska inställngen. Bara förstå vår frustration över att i det här fallet så ska svensken förstå, medan vid ett fall som Breivik så ska svensken mest hata.

Det finns väldigt många nyanser i detta men det som framför allt stör en är hur svensken inte tillåts hata denna man. De kommer inte att göra det så oroa er inte över att jag nämner det här, även om jag själv väljer att hänge mig åt hatet i detta fall.
Citera
2021-03-06, 03:54
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur kan du vara så tvärsäker på detta?

Hört talas om Dunning-Kruger-effekten?
Tyvärr har frågan om terrordåd eller inte blivit en fråga om att släta över invandringsproblem eller inte.

Man kan dock dra paralleller mellan detta fall och till Muhammad Hussaini som knivhögg en polis. Ett psykfall som familjen inte orkade med och som därför blev ivägskickad till Sverige.

Att Sverige inte ska bli en dumpningsplats för människor som varit urspårade i sina hemländer är en god anledning till att avskaffa en frikostig invandring och att genomföra utvisningar även om detta bara skulle förhindra vansinnesdåd och inte terrorism. Terrorism förutsätter att gärningsmannen är tillräckligt klar i huvudet för att ha ett politiskt motiv. Är det politiska motivet bara att han vill få svenskt fängelse för det är bekvämare än att vara fri i Afghanistan skulle jag inte kalla det terrorism.

Som tidigare påpekats på Flashback går det att utvisa personer som inte tas emot av sina hemländer:
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Just det problemet kan man lösa genom att betala ersättning till valfri negerdiktator. Khaddafi arbetade så medans han levde tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in