Citat:
Ursprungligen postat av
teellur
Ja nu kan ju SD glömma ministerposter och regeringsbildning. *Trombonljud.
Tillbaka till att vara kapitalets hantlangare i nedmonteringen av vår välfärd.
Förutsatt då att inte L åker ut ändå.
Ja jag tror att utåkning är det som återstår för ett alltmer splittrat part. Jag sa att jag kände löje. Det är tyvärr värre än så. Nu ska L rädda sej kvar i Riksdán med hjälp av Sverigepartiet. Det visar bara vilken svår sits det lilla L har och vad desperata dom är. Men vissa libertiner skulle säkert hellre dö än att sälja sin själ till ett parti med rötter i Nazismen.
Dessutom har Sabuni fel när hon säger att trots att ”vi har försökt isolera SD och ändå växer dom från val till val”. Det är en väldig osanning. De har blåst upp sej som paddor inför valen men alltid slutat i trakterna runt 17 %. Jag har som flera andra också upptäckt att Sabuni har varit en svag partiledare men att hon var så dåligt uppdaterad förvånar mej.
För nån vecka sen när hon och Åkesson var på tv (var det aktuelltstudion eller i Agenda) så visade Åkesson stort förakt för L:s närmanden. Det undgick nog ingen. Därför är det under galgen som Sabuni fortsätter att uppvakta Jimmy. Detta kommer att kosta L i prestige, väljartapp och självrespekt.
Åkesson är inte dummare än att han förstår att nu kan han driva L framför sig och kanske kan han med hjälp av L:s underkastelse även få sina två andra, borgerliga tillskyndare på knä. Vi får aldrig glömma att det var tyska borgerliga partier som förde fram Hitler till makten genom att lägga sig platta. Och detta trots att herr Hitler hade mindre väljarbas än t.o.m. sd.