2021-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Brottet utfördes av en invandrare
Förövaren var inte svensk medborgare
Han hade inte giltigt uppehållstillstånd i Sverige
Motivet var möjligen att han som asylinvandrare nekats uppehållstillstånd
Slutligen hade brottet inte ens ägt rum om han inte invandrat till landet

Löfven: "Brottet har inte med invandring att göra"
Alla dessa 1000tals politiker och tjänstemän, kommunikatörer och journalister: detta är deras ansvar och deras fel.
Citera
2021-03-05, 22:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jisses va uppgiven du låter?

Det kommer troligen finnas god möjlighet att motbevisa Lamotte. Det finns hela 7 BO och flertal vittnen..

Polisen går väl egentligen ut med nånting om vad som sägs i förhör, förundersökningssekretess råder väl hårdare än någonsin om det råkar vara en åldersbluffande och efterbliven afghan som råkar vara GM? Valet är bara såå långt borta och detta är sprängstoff.

Jag förstår vad du menar och hur du tänker... skulle smuts-afghanen möjligen blivit hånad före attacken så är det fullt förståeligt att han begick ett liknande dåd.

Du är ju större rasse än mig, kudos!

Han kanske skrek Allahu Akbar endast till ett BO, den som kontaktade Lamotte? Vittnen behöver väl inte sett just det?

Du förstår inte poängen med det sista. Förmildrande eller försvårande - oavsett vad skulle jag ta uppgiften med en nypa salt.
Citera
2021-03-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Undrar hur skolan och skolbarnen sett ut, dit terroristen var på väg när han sköts. Den poliskulan stoppade sannolikt en masslakt av svenska skolbarn.
Det är alltid tonvis med ungar på skolgården varje gång man går förbi så det var nog en del som såg honom, ifall det var så att han sprang förbi skolan först på väg till Kyrkogatan 44 (vilket jag har skäl att tro) där han sköts. Har barn till bekanta som tydligen var livrädda och sa att de trodde att de skulle dö så något kanske har hänt, men det verkar som att han alltså sprang förbi skolgården utan att göra något för att sedan bli skjuten precis efter att han passerat den sydvästra änden av skolan.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En journalist som är beroende av sina läsares donationer riskerar att försöka ligga sina läsare till lags. Ganska mänskligt på ett sätt. Jag tror inte jag kommer få läsa något avslöjande av Lamotte om rasismen inom SD, exempelvis.

Du har en poäng, men skulle inte säga det gått riktigt så långt. Skillnad på medier och medier också. Nyheter24 handlar mer om klick än SVD.

Jag menar att man bör vara mer kritisk mot Lamotte än DN, till exempel. Jag menar att DN oftast är en mer trovärdig källa. Men beror ju på sammanhang och så med. Vad det handlar om för uppgifter.
DN är helt agendastyrt och gör allt för tona ner terrorbrottet till ett vansinnesdåd. Du verkar helt sakna kritiskt tänkande när du drar upp fakemedia nr1. Skulle LaMotte komma med lögner är han körd som journalist. Han kommer inte få någon talkshow på SVT som reträttpost.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerbajsMohammed
Finns det på tal när han säger deT?

Möjligen sa han inte precis den formuleringen men med den meningen. Åtminstone finns det i skrift.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om polisen har hans vittnesmål så kan det styrkas eller avfärdas. Bara vänta på fupen, om den någonsin ser offentlighetens ljus.

Som sagt, han behöver inte uppge de för polisen. Eller polisen kan strunta i att anteckna det.
Citera
2021-03-05, 22:24
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jaså dom ledde utredningen mot Akilov, och alla mål som handhas av säpo så är det riksenheten för säkerhetsmål som tillhandahåller åklagare.

Ja du förstår väl inte att när ett terrorbrott hamnar i domstol och åtal väcks så släpps även en FU.
Det skedde alltså i Akilovfallet. Så nu har du lärt dig något nytt i dag.
Du länkar till gamla fakenyheter på AB och tror att terrorbrottet är avskrivet. Kanske dags att uppdatera dig och läsa någon källa som är trovärdig.
Citera
2021-03-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Ja det är ju för jävligt!

Trots att han bara högg ner etniska svenskar (per utseende) och trots att han skrek "allahu akbar" klassas det inte om ett terrordåd.

Sverige i ett nötskal.

Ja som vanligt skyddar socialdemokraterna sina väljare, naturligtvis döljer även media sanningen.
Citera
2021-03-05, 22:25
Medlem
Hur kan GM förneka brott och dessutom i samband med detta slå näven i bordet i vrede? Han säger sig enligt uppgift vara oskyldig... Menar han detta i någon bildlig bemärkelse?
Citera
2021-03-05, 22:25
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Det är alltid tonvis med ungar på skolgården varje gång man går förbi så det var nog en del som såg honom, ifall det var så att han sprang förbi skolan först på väg till Kyrkogatan 44 (vilket jag har skäl att tro) där han sköts. Har barn till bekanta som tydligen var livrädda och sa att de trodde att de skulle dö så något kanske har hänt, men det verkar som att han alltså sprang förbi skolgården utan att göra något för att sedan bli skjuten precis efter att han passerat den sydvästra änden av skolan.
Var skolbarnen ute på rast? Skulle tro att han var stressad när sökte efter nya offer.
Citera
2021-03-05, 22:26
Medlem
Citat:
Du länkar till gamla fakenyheter på AB och tror att terrorbrottet är avskrivet. Kanske dags att uppdatera dig och läsa någon källa som är trovärdig.

Jaha, jag utgick ifrån att du kände till vad som sker när det är ett terroristbrott, men det har du helt missat. Du har alltså ingen som helst aning om att säpo utredde Akilov för det har du inte sett. Du kan inte svensk lagstiftning gällande terrorbrott men du tror på Lamotte. Bra då vet jag.
Citera
2021-03-05, 22:26
Medlem
Yatsys avatar
Förfärligt att regeringen tar in person i landet som utför sådan skada mot andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in