2021-03-05, 22:10
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jaså? Så jag får åka utomlands utan att ta "vaccinet" först? Tillåt mig tvivla...
När pandemin är över så försvinner troligtvis kravet på vaccinpass också, det kommer flygindustrin se till.
Citera
2021-03-05, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
När pandemin är över så försvinner troligtvis kravet på vaccinpass också, det kommer flygindustrin se till.

Pandemin, eller snarare pLandemin kommer inte att vara över. Vänta och se, det vill säga om du inte tar "vaccinet" för då lär du inte få se ett skit...
Citera
2021-03-05, 22:18
Medlem
Citat:
Jaså? Så jag får åka utomlands utan att ta "vaccinet" först? Tillåt mig tvivla...

Du lät få lämna Sverige, sedan är ju frågan om du kommer in i det landet resan går.

Jag tror inte Sverige kommer införa vaccinkrav för besökare.
Citera
2021-03-05, 22:21
Medlem
Obegripligt att förskolor och skolor håller öppet som om ingenting ? Barn blir sjuka och smittar vem tror något annat ? Stäng gränserna och stäng skolor och förskolor 1 månad framåt och börja vaccinera på riktigt eftersom det är så många som vill det ändå!

Citat:
Chevron| Med vilket vaccin?

Det finns onekligen tecken på att den brittiska varianten smittar mer bland barn och till vuxna. Inga rejäla och tydliga studier ännu, men Ferguson kopplar den större smittsamheten av den brittiska varianten till att det kan ha att göra med att den infekterar barn mer:

"Early analysis of how and where it is spreading have also given "hints that it has a higher propensity to infect children", according to Prof Neil Ferguson from the MRC Centre for Global Infectious Disease Analysis, who also sits on Nervtag. He stressed the link was still being investigated and was not yet proven. "If it were true, then this might explain a significant proportion, maybe even the majority, of the transmission increase seen," he added.
Källa: https://www.bbc.com/news/uk-55406939

Barns roll i smittspridningen (av den brittiska mutationen) antyds även här: https://www.theguardian.com/world/2021/feb/18/covid-infections-in-england-fall-by-two-thirds-but-spreading-fastest-among-young

Bland annat: "The researchers said the decline in prevalence in England was seen across all age groups, with Covid now most commonly found among 5- to 12-year-olds and 18- to 24-year-olds"
Citera
2021-03-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är ingen som tänker begränsa din rörelsefrihet för att du inte vill vaccinera dig. Lugna dig.
Nej just det. Ska ju bara användas för att få gå på restaurang, butiker, evenemang och förmodligen alla arbetsplatser. Så det är helt valfritt
Citera
2021-03-05, 22:22
Medlem
madchances avatar
Citat:
Pandemin, eller snarare pLandemin kommer inte att vara över. Vänta och se, det vill säga om du inte tar "vaccinet" för då lär du inte få se ett skit...
Jag kommer ta vaccinet så fort jag får chansen, oavsett vilket det blir.
Citera
2021-03-05, 22:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Naturligtvis!

Och jag tror att några större problem har vi inte nu. Möjligtvis lite med den brasilianska och den sydafrikanska varianten.. Men vaccinerna verkar fungera. Det är bara det att viruset fortsätter sin utveckling med escape mutants och kan vi inte begränsa smittspridningen i tid så lär värre mutationer dyka upp så småningom. Sådana som verkligen kan runda immunförsvaret. Jag anser att det finns en påtaglig risk för det då man ser detta i de andra coronavirus som finns bland oss människor.

Det vi behöver göra nu genast, är att sluta låta alla nya mutationer spridas över Världen. Annars kan nya mutationer rasera all immunitet som har byggts upp av infektioner och vaccinationer.

Nästa vinter kan bli en upprepning av nuvarande vinter.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är därför oerhört viktigt att vi bromsar smittspridning nu med hjälp av vacciner. Men det räcker inte med att vi i väst ser till att våra befolkningar blir vaccinerade. Vi måste se till att fattigare länder i tredje världen också vaccinerar sina befolkningar. Där ser det än så länge mörkt ut.

Jag håller med om att även fattiga länders befolkningar behöver vaccineras. Men innan det är gjort, så behöver Europa begränsa inresor från andra kontinenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej, det blir inte övertygande om man klipper och klistrar i det jag skriver..

Jag brukar klippa i inläggen som jag svarar på, för att det ska bli tydligt vilken del av ett inlägg jag svarar på.

I det här fallet, så gällde mitt svar den del där du anklagade en annan skribent för att vara efterbliven.

Ifall jag inte hade delat upp ditt inlägg, så hade det sett ut som att jag protesterade mot ditt resonemang om Öresundsbron.

Ofta tar jag bort dom delar av ett citat som jag inte avser besvara. Men i det här fallet, så behöll jag resten av citatet, men placerade det lite längre ner.
Citera
2021-03-05, 22:30
Avslutad
Citat:
Jag kommer ta vaccinet så fort jag får chansen, oavsett vilket det blir.

Helt okay, vuxna människor ska själva få fatta sina beslut. Jag tror och kämpar för frihet, mot ashål och skitstövlar som tror sig veta vad som är bäst för andra...
Citera
2021-03-05, 22:30
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Självklart kommer ingen hindra dig från att åka dock är det ju upp till varje land att välja om de vill släppa in dig eller inte.

Du får försöka hitta ladyboys på hemmaplan nu när gränsen till Thailand kommer förbli stängd för dig
Citera
2021-03-05, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Självklart kommer ingen hindra dig från att åka dock är det ju upp till varje land att välja om de vill släppa in dig eller inte.

Du får försöka hitta ladyboys på hemmaplan nu när gränsen till Thailand kommer förbli stängd för dig

Landet och befolkningen vill nog gärna släppa in mig, korrupta politiker är dock en annan sak. Hade alla varit som mig så skulle dessa politiker inte kunna göra ett skit, men eftersom de flesta är punglösa fegisar som dig så ser världen ut som den gör...
Citera
2021-03-05, 22:34
Medlem
madchances avatar
Citat:
Helt okay, vuxna människor ska själva få fatta sina beslut. Jag tror och kämpar för frihet, mot ashål och skitstövlar som tror sig veta vad som är bäst för andra...
Också helt okay att låta bli.
Citera
2021-03-05, 22:43
Avslutad
Citat:
Också helt okay att låta bli.

Säg det till våra politiker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto