Citat:
Jag satte mig på knä en dag och bad. Jag bekände Jesus som min herre och min frälsare - bad om förlåtelse för mina synder och saker som jag gjort (och som jag ångrar hjärtligt). Det tog emot att göra det. Kändes konstigt. Framförallt för en som blivit upplärd att var man klarar sig självt. Men ändå kändes det rätt så jag fortsatte att be varje kväll. Började läsa bibeln med för att ta mig till budskapet. Antar att tron kom att växa till mig för idag tror jag helhjärtat på Jesus kristus.
Antar att man får lämna egot på sidan när man söker gud. Försöka lämna därhän saker som man lärt sig och lämna gamla tankemönster som man tenderar att upprätthålla (av trygghet kanske).
Vi lever i en narcissistisk tid. Mycket handlar om individen - om självet. Vilket gör det svårt för många att leva för annat. Vilket gör det svårt att leva för något större än en självt och leva för gud. Men kan jag finna så kan även du.
Alla snubblar vi på resan till honom. Men ge aldrig upp - om du verkligen vill finna honom.
Antar att man får lämna egot på sidan när man söker gud. Försöka lämna därhän saker som man lärt sig och lämna gamla tankemönster som man tenderar att upprätthålla (av trygghet kanske).
Vi lever i en narcissistisk tid. Mycket handlar om individen - om självet. Vilket gör det svårt för många att leva för annat. Vilket gör det svårt att leva för något större än en självt och leva för gud. Men kan jag finna så kan även du.
Alla snubblar vi på resan till honom. Men ge aldrig upp - om du verkligen vill finna honom.
Du och Jag, tillsammans med alla andra gör denna resa tillsammans. Resan som gå ut på att hitta Jaget. Som liten gör vi alla valet att på egen hand hitta sanningen om oss själva. Vilket gör att vi ta fel vägar som ge känslan av att vara vilsna och ensamma. När vi ge oss till Gud väljer vi att tro på Gud som också är anledningen till att Jaget blivit till. Gud har skapat Jesus och Jesus ha skapat Gud. Varje människa som just nu lever är ett frö som gro, och när vi blomstra ska vi bara som Jesus. Dessa som försöker leva som Jesus är de människor som är mest lyckliga.