2021-03-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Precis som här i Sverige. Huspriserna iaf för villor har rusat som fan i år, och förra året. Och de senaste 20 åren.

Kidsen har inte råd med hus på samma vis som förra generationen.
Medelklassen har blivit utraderade av inflationen. Och nu trycks ännu mer pengar.

Därför jag ligger tungt i råvaror.
Kanske en dum fråga men kommer inte en ekonomisk kris orsaka mindre råvaruefterfrågan? Färre kommer köpa bilar, smycken, hushållsapparater etc då väl?
Citera
2021-03-05, 14:58
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Kanske en dum fråga men kommer inte en ekonomisk kris orsaka mindre råvaruefterfrågan? Färre kommer köpa bilar, smycken, hushållsapparater etc då väl?
Det blir inte ekonomisk kris för alla, bara de stackare som inte har någonstans att bo.
För övriga stiger husen i värde så att lånekarusellen kan fortsätta.
Tror att anledningen till att vi inte såg någon direkt nergång på bopriserna under corona är att de som blev av med jobben i mindre utsträckning äger sitt boende. Ungdomar och låginkomsstagare.

Det är självklart en tråkig samhällsutveckling. Men det är så det är.

Pengatryckandet och efterfrågan kommer att skicka råvarupriserna till månen. Det är min teori iallafall.
Citera
2021-03-05, 15:10
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Pengatryckandet och efterfrågan kommer att skicka råvarupriserna till månen. Det är min teori iallafall.
Har du lagt en slant på Nordic Iron Ore ännu då?
Citera
2021-03-05, 15:20
Medlem
desertwayss avatar
Är det någon som förstår ifall man bör göra sig av med Thunderful innan den rasar mer eller kommer den vända som man förutspådde?
Citera
2021-03-05, 15:29
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Har du lagt en slant på Nordic Iron Ore ännu då?
Järnmalm i Dalarna, dra på trissor. Undrar om det där projektet hinner producera innan boomen är över.
Det finns gott om arbetslösa i Ludvika, så det skulle vara en bra grej.
Citera
2021-03-05, 16:45
Medlem
My ni**a GEVO how much beating can you take? Känns som nekrofileri på stackarn.
Citera
2021-03-05, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
När det lyser rött västerut så kompenserar swemet så det blir lite balans i kassan. Swemet har en egen tråd men imorgon blir det rapport och då äter vi swemetägare räkmacka.

Vilken tråkig räkmacka du fick, tyvärr 🥺
Swemet sjönk som en sten efter rapporten idag!
Citera
2021-03-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasteX
Vilken tråkig räkmacka du fick, tyvärr 🥺
Swemet sjönk som en sten efter rapporten idag!
Blev burkräkor och gammalt bröd. Rapporten var väl efter omständigheterna helt ok eller till och med bra men sämre än jag väntat mig och uppenbart så även marknaden. Läser man den i sin helhet så finns det dock mycket ljus. Jag ligger stadigt kvar men hade hoppats och verkligen trott på mer.
Citera
2021-03-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Vad är det som händer med Thunderful egentligen?

Vad syftar du på? Nedgången?
Citera
2021-03-05, 20:43
Medlem
bajssprutans avatar
Stålverk

Om man vill in i $CLF är det nog nu som gäller. Aktien har toktankat sedan bytet av index.
Insiders köper loss idag.
De köpte ArcelorMittals verksamhet i USA, äger malmgruvorna
(vilket är svindyrt nu) och producerar stål (vilket också är svindyrt nu och framöver).
Alltså producerar de stål med malm till produktionspris med ett eskalerande pris på järnmalm och stål.

Analytiker räknar i snitt med en EPS på $0.99 nästa kvartal. Och som jag ser det kommer det inte att avta. Köpt mer idag och vore jag inte så balls deep i kronjuvelerna $MT och $VALE hade jag köpt ännu mer.

CEO Goncalves själv köpte 100k aktier och CEO för Natrual cliffs resources köpte 100k.

Alla gör sin egen bedömning men jag kan inte se något dåligt här. Goncalvez har i princip förutspått allt det här sedan 2016. Jag har nog skrivit om det tidigare.

På lång sikt är det nog den här reken jag kan stå mest för. I nivå med Dustin och PEAB.

Visserligen är det grönt miljöstål som ska produceras. Men det är ingen slump att Stenbeck är medfinansiär till det första nya stålverket i Sverige sedan 70-talet. Det luktar pengar om metalllbranschen.

Står just nu i $13.80. Om ni ska köpa rekommenderas en köporder på 13.37 for the memes.
Det funkar ofta för mig och är en rimlig kurs om det blir ett generalhugg inför helgen.

Jag har en order på 300 vi det priset iaf.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-05 kl. 20:48.
Citera
2021-03-05, 20:51
Medlem
Glossuss avatar
MicroStrategy Inc. (MSTR) Varför då, kanske du undrar?

Bitcoin med häv.. Jag vågar, vågar du?
Citera
2021-03-05, 21:23
Medlem
johnthedickholmess avatar
Kika på BHG (Bygghemma) nu. Flera feta köprekar på fundamenta och nu plötsligt börjar det bildas en positiv trend. Väntar alltid in rätt tekniska signaler innan jag kliver in. Målkurs 185. Rejäl uppsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in