2021-03-03, 20:36
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Yo dude! Har du kvar KMPH ? Våra knarktabletter blev godkända av FDA! Kempharm
Travis Mickle la ut en bild på pizza igår och alla fattade vad som var på g. Sen kom ett pm.
Min första pharmawin! Om man bortser från lite swingprofit på Tramsera då.

Nåt som är extra roligt är att tydligen 50% av floaten är shortad av folk som tvivlade.
Idag blir det nog raketfart.

Ett företag med en marketcap på $177M får godkänt en ny ADHD-medicin, första nya sen metylfenidat.
Det luktar 10-bagger! Upp 90% i Frankfurt. Premarket blir spännande.

Grattis! Tyvärr hoppade jag ur sent i måndags, och missade dagens race. Dumpade precis min lekpost i AMC och ska klämma mig in nu igen på knarkpillren. FOMO!
Citera
2021-03-03, 21:55
Medlem
CCIV var ju inte det bästa aktietipset om man säger så.
Citera
2021-03-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
CCIV var ju inte det bästa aktietipset om man säger så.
Nej jävlar vad rövknullade vi blev. Jag hoppade in vid $25 den första februari och red up den till $60, kände mig som en kung. Gjorde grundlig DD, överallt stod det att dealvärdet spekulerades till 12 och 15 miljarder, vilket skulle motsvara $50-$80. Resten är historia.

Utan tvekan att det är en bra långsiktig investering, kan absolut tänka mig att man kan skratta gott åt detta elände år 2030.
Citera
2021-03-03, 23:24
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Bra läge att köpa GEVO snart då? AMTX drog iväg bra .

Det är alltid bra läge att köpa GEVO. Sub $10 är vettigt kan jag tycka. Rusningen som sågs tidigare i år var lite väl hypad. Missförstå mig rätt, kursen ska upp utav bara fan, men detta sakta och stadigt.

GEVO är en långliggare.
Citera
2021-03-04, 00:41
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Det kommer. Försäljningen av olika metylfenidatberedningar ökar för varje år.

Kikade in bolaget och köpte in mig då de har en intressant pipeline.
Azstarys i depåtablett är under utveckling vilket är en stor fördel på ADHD-marknaden, och lyckas de med läkemedelskandidaten KP879 som behandlar SUD "Stimulant Use Disorder" blir det nog ett jävla pådrag. Finns i dagsläget inget preparat som är FDA-godkänt i syfte att behandla SUD. Enorm marknad att öppna och fylla upp.

Nedsidan är att det föreligger en stor risk att de blir uppköpta, men pengar blir det i vilket fall
Får hoppas det.
Jag hade väntat mig alla tiders raket i och med att de flesta såna bolag aldrig får något godkänt öht.

Då får jag väl behålla dem, trots att jag i praktiken blir tjackkran via proxy.

Tog en liten powernap och missade handla Gevo.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-04 kl. 00:44.
Citera
2021-03-04, 07:39
Medlem
Som sagt kolla in LIDDS
att man fått foten in hos Johnson&Johnson samt att man har en grym pipeline.
Vore inget konstigt om vi ser 50 kronor inom kort.
VD har lovat avtal 2021 med Liproca och triggerslistan kan göras lång

Triggerlista för 2020 #LIDDS:

- Fullständiga studieresultat från fas IIb LD
- Inlösen av personaloptioner
~ Uppdatering preklinik TLR9
~ Uppdatering Conditional Market Approval (CMA) eller fas III i Kina
- Milstolpebetalning vid godkännande av fas III i Kina
- Uppdatering/Rapportering DTX fas I
- Uppdatering TLR9 fas I
- Uppdatering NZ-IO-003-004
- Slutresultat DTX fas I
- Licensavtal LD fas III
- Licensavtal DTX-001 fas II
- Licensavtal TLR9 fas I
- Licensavtal NZ-IO-003 preklinik
- Licensavtal NZ-IO-004 preklinik
- Uppmärksammande i större tidskrift
- Analys av oberoende/extern analysfirma
- Listbyte till OMX’s huvudlista
- Uppköp är alltid möjligt inom denna sektor
Detta var triggerslistan för 2020 så alltså ligger vi galet mycket närmare nu 2021..
Läs på gör er analys. Ingen köprek
Citera
2021-03-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Som sagt kolla in LIDDS
att man fått foten in hos Johnson&Johnson samt att man har en grym pipeline.
Vore inget konstigt om vi ser 50 kronor inom kort.
VD har lovat avtal 2021 med Liproca och triggerslistan kan göras lång

Men VDn Monica Wallter med lön på 1,7 miljoner kr äger bara aktier för 350 tkr och då har hon ändå varit VD i 6 år. Utav 6 st styrelseledamöter är det bara Daniel Lifveredson som äger aktier för 34 Mkr eller 6,55% av bolaget. Resten av ledamöternas aktieinnehav ligger på mellan 200-700 tkr. Borde inte dessa insatta personer i ftget vara fulladdade om man nu trodde på bolaget?
Citera
2021-03-04, 11:10
Medlem
Ja vad säger man. Min rek om Rocket Companies blev nog förstörd av WSB och dess anhängare. Hade hoppats på en lite mer långsam uppgång fram till den 9e, men nix. Det blev en ren pump n dump av den skiten. Helvete också
Citera
2021-03-04, 11:40
Medlem
I dessa röda dagar behöver vi lite hopp....

Hittade denna lilla pärla som säkert har några år kvar och gro men kan i princip bli hur stort som helst.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/01/24/7612994/ascenium-haper-a-utfordre-intel-med-teknologi-for-datasentre
Citera
2021-03-04, 12:06
Medlem
Trendar något på WSB är det en pump and dump gör det ej det så finns det nog potential för ytterligare uppgång. SKT är ett exempel som säkerligen kommer pumpas upp lite vid öppning men dippa hårt pga den röda marknaden.
Citera
2021-03-04, 12:15
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Ja vad säger man. Min rek om Rocket Companies blev nog förstörd av WSB och dess anhängare. Hade hoppats på en lite mer långsam uppgång fram till den 9e, men nix. Det blev en ren pump n dump av den skiten. Helvete också
Jag tror jag har fattat grejen med RKT och de andra pumparna som var nyss.
Det blev mycket riktigt en shortsqueeze utav det som sedan föll ner till normalkurs.

Frågan ingen ställde sig var varför aktien var 33% shortad.
Vad gör RKT då ? De sysslar med bolån

Varför shorta ett bolånebolag ?
Just det, inkommande kreditförluster eftersom skitmånga kommer defaulta på sina lån i svallvågorna av rona.
Det blinda blankarhatet gör att folk inte fattar det.
Snart får man börja slänga ut de som inte har betalat sina lån i USA. Det är då kreditförlusterna kommer.

Shortselling är ju faktiskt vettigt när det inte missbrukas. Lite som när Burry avlslöjade subprime.

Bara en teori då. Jag vägrar köpa att shorts bara är ondingar ute efter att fördärva.
Minns Fannie Mae och Freddie mac 2008.
Citera
2021-03-04, 12:31
Medlem
När det lyser rött västerut så kompenserar swemet så det blir lite balans i kassan. Swemet har en egen tråd men imorgon blir det rapport och då äter vi swemetägare räkmacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in