2021-03-04, 20:37
Medlem
Rozenkvartss avatar
Finns säkert en tråd gällande detta men orkade inte leta.

Tog några droppar olja efter ett tags uppehåll och noterade att mina bröstvårtor blev ömma och hårda under någon minut. Min olja innehåller ingen thc alls men det kanske inte spelar roll? Någon som varit med om detta och vet vad det kan bero på?
Citera
2021-03-04, 22:04
Medlem
hogerspokets avatar
Styva ömma bröstvårtor av CBD? Nej, det är (så vitt jag kan minnas) inget som drabbat mig.

Vad det kan bero på?
Placebo? Eller att du blev kåt? Eller att du frös?

Samtliga är nog mer troliga än ett par droppar olja, me thinks...
Citera
2021-03-04, 23:21
Medlem
CBD är bara flumtrams. Skiten fungerar inte, kör på THC istället.
Citera
2021-03-04, 23:22
Medlem
Glömde att svara på din fråga.. Nej det låter underligt, där emot har mina bröstvårtor blivit hårda av tjack.
Citera
2021-03-05, 08:10
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaraadona

Mm lutar åt det va.

Typiskt mänskligt att det uppstår en enorm placebo-hype kring CBD bara för att det blir i praktiken lagligt.

Däremot borde CBD-röka kunna användas för att justera ruset genom att ändra CBD/THC-halten. Har dock aldrig märkt skillnad mellan "sativa" och "indica" heller ärligt talat. Är det där med uppåt och nedåt kanske mest något som tråkiga stoners utan fantasi gillar att tjata om när de är bänga?
Citera
2021-03-05, 19:41
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Styva ömma bröstvårtor av CBD? Nej, det är (så vitt jag kan minnas) inget som drabbat mig.

Vad det kan bero på?
Placebo? Eller att du blev kåt? Eller att du frös?

Samtliga är nog mer troliga än ett par droppar olja, me thinks...

Jag vet inte! Är dock väldigt säker på att det inte var placebo. Tog liksom mina droppar och tänkte inte mer på det. Sen kände jag hur bröstvårtorna drogs åt och blev känsliga och styva. Detta är de inte i vanliga fall och detta händer typ aldrig, därför jag absolut inte tror det är placebo.
Har också varit med om att jag blivit sjukt avslappnad när jag tagit lite för många droppar. Det kan man väl inte inbilla sig? Typ blivit dåsig...men den ska ju vara THC fri...samtidigt kan väl ingen olja vara helt utan THC? Och är man riktigt light weight så...
Citera
2021-03-05, 22:41
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Jag vet inte! Är dock väldigt säker på att det inte var placebo. Tog liksom mina droppar och tänkte inte mer på det. Sen kände jag hur bröstvårtorna drogs åt och blev känsliga och styva. Detta är de inte i vanliga fall och detta händer typ aldrig, därför jag absolut inte tror det är placebo.
Har också varit med om att jag blivit sjukt avslappnad när jag tagit lite för många droppar. Det kan man väl inte inbilla sig? Typ blivit dåsig...men den ska ju vara THC fri...samtidigt kan väl ingen olja vara helt utan THC? Och är man riktigt light weight så...

Kanske en bit rosenkvarts som spökar. Det öppnar ju hjärt-chakrat...
--
Jag har stoppat i mig ohemula mängder cannabis med, såväl som utan thc, och och kan inte dra mig till minnes någon 'stiff nipples'-episod.

Men, cbd är ju ganska avsvällande/antiinflammatoriskt/muskelavslappnande -- kan ju vara som så att du haft någon lymfknuta eller svullnad någonstans som lagt sig.

När jag för en drös år sedan när jag, av olika anledningar, ville vara helt ren använde cbd-olja tog jag en inte försumbar mängd 2 timmar före jag gick och la mig. Hade lättare (eller ja, mindre svårt) att somna, och sov lite bättre (eller ja, mindre dåligt). Märkte dock aldrig av någon dåsighet.
:/
Citera
2021-05-29, 20:37
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaraadona

Jag provade CBD-olja och jag blev väldigt påverkad av det. Ett mycket påtagligt nedåtrus som varade i kanske 5-10 minuter.

Jag förstår mig inte på ni som inte märker av något. Antingen är ni immuna efter mycket intag av thc sedan tidigare. Eller så påverkas olika individer olika mycket.

Jag är i Norge och här är det lagligt. Jag ska gå och köpa CDB olja och flumma, det är tanken.
Citera
2021-05-29, 23:57
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag provade CBD-olja och jag blev väldigt påverkad av det. Ett mycket påtagligt nedåtrus som varade i kanske 5-10 minuter.

Jag förstår mig inte på ni som inte märker av något. Antingen är ni immuna efter mycket intag av thc sedan tidigare. Eller så påverkas olika individer olika mycket.

Jag är i Norge och här är det lagligt. Jag ska gå och köpa CDB olja och flumma, det är tanken.
Lagligt i Sverige också men inte i butik. Man måste köpa på nätet. Dock så känns det som det är svårt att motivera sig att köpa tex olja för typ +700 SEK om effekterna är mediokra. Har inte testat just CBD men man måste väl ta rätt mycket och det funkar väl bra för att bli väldigt chill på?
Vet att några tar det för att sova djupare och bättre.
Citera
2021-05-30, 15:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Har inte testat just CBD men man måste väl ta rätt mycket och det funkar väl bra för att bli väldigt chill på?
Vet att några tar det för att sova djupare och bättre.

Det var vattenlöslig CBD-olja. En droppe. Jag vet ej vad CBD-olja påverkar. Det innehåller 0% thc. Jag undrar om det är kroppens nervsystem som påverkas. Eller något annat. Men jag kände en djup högst påtaglig känsla, ungefär som att vara kraftigt berusad utan att vara påverkad av alkohol.

Jag undrar också om det verkligen har några hälsoeffekter? Vilka de nu skulle vara. Jag kan ej förstå hur CBD-olja skulle påverka kroppen positivt. Jo, jag förstår de som har reumatisk, att de upplever mindre smärta, likaså de med ångest. Men helt klart positiv upplevelse. Det var ett märke de har i Norge och vattenlöslighet är viktigt då kroppen tar upp mera av det verksamma ämnet. All CBD-olja är inte vattenlöslig.
Citera
2021-05-30, 19:56
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det var vattenlöslig CBD-olja. En droppe. Jag vet ej vad CBD-olja påverkar. Det innehåller 0% thc. Jag undrar om det är kroppens nervsystem som påverkas. Eller något annat. Men jag kände en djup högst påtaglig känsla, ungefär som att vara kraftigt berusad utan att vara påverkad av alkohol.

Jag undrar också om det verkligen har några hälsoeffekter? Vilka de nu skulle vara. Jag kan ej förstå hur CBD-olja skulle påverka kroppen positivt. Jo, jag förstår de som har reumatisk, att de upplever mindre smärta, likaså de med ångest. Men helt klart positiv upplevelse. Det var ett märke de har i Norge och vattenlöslighet är viktigt då kroppen tar upp mera av det verksamma ämnet. All CBD-olja är inte vattenlöslig.

Låt mig se om jag förstår dig rätt:
Du tar en (1) droppe 'vattenlöslig' (the fuck???) CBD-olja och blir väldigt snabbt kraftigt påverkad, men ruset släpper efter 5-10 minuter?

Finns ett ord för det där.
Placebo.
Citera
2021-05-30, 23:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Låt mig se om jag förstår dig rätt:
Du tar en (1) droppe 'vattenlöslig' (the fuck???) CBD-olja och blir väldigt snabbt kraftigt påverkad, men ruset släpper efter 5-10 minuter?

Finns ett ord för det där.
Placebo.

Nej, det är inte placebo. Det hade varit väldigt konstigt om jag inte märkte av någonting. Jag tycker det är urfånigt ni som säger allt är placebo. Placebo är ett begrepp som gäller sockerpiller och det kändes inte alls som sockerpiller.

Jag tycker också det är konstigt ni skriker PLACEBO när jag intagit CBD och märkt av en effekt. Det var vattenlöslig CBD-olja, en droppe, vilket motsvarar mycket mera om det inte varit vattenlöslig CBD-olja.

Jag ska köpa samma produkt/märke och prova igen. Så dum är jag inte att jag misstar en kraftig fysisk påverkan med placebo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in