Citat:
Ursprungligen postat av
Antialles
Ashål som dig skulle jag gärna ge en smäll på käften. Ta din jävla giftspruta och sluta hota folk som inte vill ta skitet. Ditt satans äckliga kräk...
Du har tagit för mycket intryck av "Swan65"s retorik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Hade nog inte gått att göra som Taiwan med tanke på att halva Europa hade smitta när någon ens började reagera.
Det är just den långsamma reaktionen som är det stora problemet.
Det borde ha funnits smittskyddsmyndigheter i Europa som håller uppsikt över hotande epidemier i omvärlden. Jag trodde att det fanns sådana smittskyddsmyndigheter, men det vi har sett, har gjort mig besviken.
Myndigheterna förmådde inte ens reagera när krisen i Wuhan blev känd för Världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Dock borde man, naturligtvis, gjort som Danmark och stängt ner direkt. Danmark körde sin melodifestival utan publik och stängde ner och en vecka senare samlades tiotusentals människor i Globen för att lyssna på skräpmusik, många från olika delar av landet.
Det kan finnas fog för det. Men vi vet att nerstängningarna är smärtsamma för befolkningen och samhället. Därför hade det varit mycket bättre att reagera snabbt, medan smittan ännu hade kunnat bekämpas med någorlunda lindriga åtgärder.
Vi har kunnat se att såvida smittan har hunnit få stadigt fäste i befolkningen, så går den inte längre att eliminera med hjälp av nerstängningar. I det skedet så kan nerstängningarna bara dämpa smittspridningen under en period. När samhället sedan öppnar upp, så blossar smittan upp igen.
Den stora skandalen är att smittan tilläts få stadigt fäste till att börja med.