2021-01-23, 21:31
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Kanske tolkar det fel, men tror han skänkte 100k för att visa alla att han är beredd att hjälpa LHC och att det inte bara är snack.

Så tror mycket väl att han hjälper till med en målvakt om han är nöjd med den målvakten LHC ger förslag på att värva.

Ja 22k är enormt lite mot hans förmögenhet även om han gör o har gjort en hel del för klubben pengamässigt.

Han skänkte 100k för att han visste att det skulle hamna i pressen. Hockeyfans är sannolikt inga som följer j&j så det var billig reklam för att nå en ny publik.
Citera
2021-01-23, 21:53
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
I Jockes senaste video "Vem tatuerar sig mest?" har Joakim ingen aning om hur hans nyfödda sons namn stavas (Lionel). Hans har också fel angående när Lionel är född. Han dubbelkollar dock med Jonna, annars hade han haft ett felstavat namn och ett slumpmässigt datum tatuerat på halsen.
Varför valde han inte att klippa bort just den delen? Men så långt kanske han inte tänkte.
Citera
2021-01-30, 03:34
Medlem
Fin gest, 100.000 var ändå en jävligt bra summa, med tanke på hur mycket cash som sprutat till höger och vänster till noll nytta de senaste åren för familjen.

En "svensson" med liknande plånbok som Lundell hade till 99/100 aldrig kastat iväg 100.000kr bara sådär, trots att man pengamässigt nog lätt kunna gjort det, vi människor styrs av egoismen betydligt mer än vi tror. Så riktigt fint av Joakim Lundell må jag säga!
Citera
2021-01-30, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Fin gest, 100.000 var ändå en jävligt bra summa, med tanke på hur mycket cash som sprutat till höger och vänster till noll nytta de senaste åren för familjen.

En "svensson" med liknande plånbok som Lundell hade till 99/100 aldrig kastat iväg 100.000kr bara sådär, trots att man pengamässigt nog lätt kunna gjort det, vi människor styrs av egoismen betydligt mer än vi tror. Så riktigt fint av Joakim Lundell må jag säga!

Handlar väl mer om att "Svenssons" faktiskt jobbar och inte leker youtuber på nätet för att få ihop dom 100k, det är ju inte riktigt hans pengar.

Sen kan "svenssons" faktiskt donera pengar för att dom vill, Jocke har ju en baktanke, gratis PR, fler vet vem han är, fler följare = mer reklampengar från Youtube. Sånt är ju bara falskt och ruttet beteende, men så är det ju med 99% av alla instagram/youtubers, dom skulle sälja sin egen mamma för 100k visningar.
Citera
2021-02-05, 19:51
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag fattar inte vad han vill med sitt hus. Har sett säsong ett och ser nu säsong två. Han har pengar och jag förstår inte hur i helvete han väljer att köpa ett hus och renovera när han med sina pengar kan egentligen bygga ett nytt från grunden. Egentligen förstår jag, ett redan köpt hus ger mer tittare och nya säsonger mer än vad ett nybygge ger.

Jonna. Jag skulle aldrig palla att leva ihop med Joakim om jag var kvinna. Tror att Jonna skulle trivas med i en familj som kör 7-16 måndag till fredag. Hon ser väldigt bekväm ut ändå tycker jag och skulle lätt klara av ett "svensson-liv".

Skulle jag haft så mycket pengar som han har och inse hur mycket skador ett hus har som jag köpt, då skulle jag sälja skiten och köpa tomt och bygga nytt istället.
Citera
2021-02-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken

100k är ingen summa, när man dar in över en halv miljon i månaden
Citera
2021-02-23, 18:01
Medlem
Niklas941s avatar
Någon som sett senaste avsnittet av lundellhuset 2?

6-7 mkr för muren?
3-4 mkr för köket?

Är detta rimligt verkligen?
Citera
2021-02-24, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas941

6-7 mkr för muren?
3-4 mkr för köket?

Nä han kryddar nog rätt bra för det ska bli bättre tv
Citera
2021-02-26, 18:33
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

6-7 mkr för muren?
3-4 mkr för köket?

Arbetskostnader är väl inräknat men ändå, jag håller med dig. Det låter orimligt.
Citera
2021-03-02, 07:53
Medlem
Senaste avsnittet så pratas det om att budgeten är slut. Pengarna sinar och alla måste dra.
Kollar man deras bolag så ska det finnas en anmärkning/ansökan till Kronofogden senaste 3 åren. Rätt säker på att den inte varit där förut.
Kan det vara så att pengarna verkligen är slut?
Citera
2021-03-02, 09:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

6-7 mkr för muren?
3-4 mkr för köket?

Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Senaste avsnittet så pratas det om att budgeten är slut. Pengarna sinar och alla måste dra.
Kollar man deras bolag så ska det finnas en anmärkning/ansökan till Kronofogden senaste 3 åren. Rätt säker på att den inte varit där förut.
Kan det vara så att pengarna verkligen är slut?

dom vill göra tv fattar ni inte
Citera
2021-03-03, 13:56
Avstängd
Är detta den Martin Jocke umgicks med förr och som var med i hans Youtube-serier?

https://mrkoll.se/person/Kent-Martin-Fldt-Ekhagsringen-20-Jnkping/kyqRaQuerAsqqkcYfrkyqRaQpuhQbTAQmcYfrkyqRaQdYQakyq RaQuerA

Om sådana fall, varför är adressen okänd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in