2021-03-05, 16:29
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Däremot har flera miljoner svenskar antikroppar idag, varför i helvete ska dom tvingas ta en spruta?
Det hade nog varit smartare att ge dem ett antikroppstest istället för två sprutor, för det fåtal som varken har ett positivt PCR-test eller gjort antikroppstest sedan tidigare. Då hade man sluppit att betala för några miljoner sprutor och allt hade gått snabbare...
Citera
2021-03-05, 16:29
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Däremot har flera miljoner svenskar antikroppar idag, varför i helvete ska dom tvingas ta en spruta?

De är väl inte tvingade. Dessutom gör det inte speciellt ont, extremt liten risk för biverkningar och ger en längre immunitet mot smitta. De allra flesta har ju inga problem med att få ett bättre skydd med hjälp av en liten spruta. Det är fortfarande bara ett litet fåtal foliehattar som tror de ska bli sterila, få ett microchip inplanterat eller dödade av 5G som är upprörda och har problem.

De flesta små barn klarar av en vaccination utan allt för mycket skrik
Citera
2021-03-05, 16:34
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det hade nog varit smartare att ge dem ett antikroppstest istället för två sprutor, för det fåtal som varken har ett positivt PCR-test eller gjort antikroppstest sedan tidigare. Då hade man sluppit att betala för några miljoner sprutor och allt hade gått snabbare...

Njä, att administrera 5 000 000 antikroppstest och analysera dessa hade tagit onödigt mycket tid än att sätta sprutor. Dock kan man ju själv, om man vet att man nyligen varit smittad, välja att avstå den andra dosen.
Citera
2021-03-05, 16:34
Medlem
knut_1s avatar
Tydligen undergår hundar just nu träning för att identifiera infekterade individer. Något säger mig att de ganska omgående i aktiv tjänst, efter månader av träning, kommer insjukna och förlora sitt luktsinne.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/nu-tr%c3%a4nas-hundar-i-sverige-%e2%80%93-f%c3%b6r-att-identifiera-corona/ar-BB1ehjsH?li=BBqxCu3
Citera
2021-03-05, 16:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vaccin mot den brasilianska varianten är redan under utveckling och finns sannolikt redan på flaska. Den sydafrikanska och brittiska varianten täcks av vaccin som är klart och redan ligger i Fas 1. Finns gissningsvis tillgängligt innan sommaren. Förvänta dig att vaccin mot brasilianaren finns på marknaden någon gång Juli-Augusti.

Jag gissar att det kommer krävas en booster varje år i två-tre år framåt innan pandemin är utraderad.

Läste här om dagen att man ej skall ge två doser av vaccin pga. av biverkningar!?

Då lär det ej heller fungera med upprepade vaccinationer.
Citera
2021-03-05, 16:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Vi är nog fan så många fler än vad du och andra försöker göra gällande. Och det VET ni också, det är därför ni gör allt i er makt för att lura tveksamma till att ta giftet eftersom "så gott som alla" ska ta det.

Dra åt helvete med dig...

Jag bryr mig ju knappast om ett par tusen idioter väljer att inte vaccinera sig. Det gör, som sagt, ingen skillnad.
Citera
2021-03-05, 16:38
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Läste här om dagen att man ej skall ge två doser av vaccin pga. av biverkningar!?

Då lär det ej heller fungera med upprepade vaccinationer.

Är ingen större fara. Kanske lite starkare immunrespons och feber en dag. Klarar man inte en dags feber är man nog i princip redan död, eller en extremt gnällig liten fitta.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De är väl inte tvingade. Dessutom gör det inte speciellt ont, extremt liten risk för biverkningar och ger en längre immunitet mot smitta. De allra flesta har ju inga problem med att få ett bättre skydd med hjälp av en liten spruta. Det är fortfarande bara ett litet fåtal foliehattar som tror de ska bli sterila, få ett microchip inplanterat eller dödade av 5G som är upprörda och har problem.

De flesta små barn klarar av en vaccination utan allt för mycket skrik

Du är tyvärr felunderättad, naturlig smitta ger såväl längre som bredare immunitet. I övrigt är jag i allra högsta grad för vaccinering för de som verkligen behöver. Så ta ditt fjantiga foliesnack och kör upp det långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Förhoppningsvis inser de nyttan av att faktiskt vara med och dra sin del av lasset när de inte kan flyga internationellt utan att ha vaccinerat sig.

Det är denna typ av påverkanskampanjer som får folk som sett "faran" med sars cov2 bland de normala, arbetande i samhället att inse att något är fel på riktigt, när inte ens immunitet genom tidigare infektion är anledning till att inte vaccineras trots att den är helt avgörande för att vaccinet överhuvudtaget skall fungera, som får folk att avstå och vänta.

Ökar pressen genom utestängande från samhället så stärks endast insikten att man ska ducka vaccineringen så länge det bara går.

Jag har sett till att jag klarar mig i tre år nu så restrikera bort från mig från min tjänst om Ni vill, jag överlever till minst 2024 utan inkomst.
Citera
2021-03-05, 16:39
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Njä, att administrera 5 000 000 antikroppstest och analysera dessa hade tagit onödigt mycket tid än att sätta sprutor. Dock kan man ju själv, om man vet att man nyligen varit smittad, välja att avstå den andra dosen.
De absolut flesta som haft Covid-19 har redan testat sig tror jag.
Citera
2021-03-05, 16:40
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Du är tyvärr felunderättad, naturlig smitta ger såväl längre som bredare immunitet. I övrigt är jag i allra högsta grad för vaccinering för de som verkligen behöver. Så ta ditt fjantiga foliesnack och kör upp det långt.

Har du redan antikroppar och får en spruta förlänger du med all sannolikhet immuniteten.

Det enda jag ska sticka upp är en spruta med vaccin i din överarm!
Citera
2021-03-05, 16:43
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
De absolut flesta som haft Covid-19 har redan testat sig tror jag.

Ja, de som haft covid de senaste månaderna kan ju självmant hoppa över en spruta. Dock är de flesta i arbetsför ålder och inte riskgrupp så tror varken det gör från eller till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in