2021-03-05, 15:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Dagen - Rött kort för drevet mot Busch.
https://www.dagen.se/ledare/2021/03/05/rott-kort-for-drevet-mot-ebba-busch/
2021-03-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Vari består smutskastningen? Det påstås gång på gång att Esbjörns ombud smutskastar Ebba, men ingen kan redogöra för vari smutskastningen består.

Det där är bara ett dåligt försök att flytta fokus från Ebba och hennes förtal. Det förvånar mig mycket hur en partiledare för ett parti vars namn indikerar att partiet kan vara kristet, beter sig på det viset.

Stryker man t:et i Kristdemokraterna så ligger man väldigt nära sanningen.
https://val.digital/Party-KD/
2021-03-05, 15:40
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Dagen - Rött kort för drevet mot Busch.
https://www.dagen.se/ledare/2021/03/05/rott-kort-for-drevet-mot-ebba-busch/

Ja, det är sjukt att media tror att de kan skriva allt om en människas privatliv bara för att de är politiker. Aftonbladet t ex har ingen hejd på smutskastningen. Det är helt jävla oväsentligt vad som Ebba gör för att genomfra ett köp som finns skrivet på ett kontrakt med en man i sitt sinnefullabruk. Men det skall smutskastas eftersom KD är ett hot mot S regeringen.
2021-03-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det där är bara ett dåligt försök att flytta fokus från Ebba och hennes förtal. Det förvånar mig mycket hur en partiledare för ett parti vars namn indikerar att partiet kan vara kristet, beter sig på det viset.

Förtal? Att Binninge är en smutsig dömd pedofil?
Vet utöver det inte vad tror att vara kristen innebär. Merkel är Kristdemokrat, EU du har säkert koll, eller?
2021-03-05, 15:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Nyhetspanelen om husstriden och förtalsmålet.
https://www.tv4.se/klipp/va/13325234/nyhetspanelen-om-ebba-busch-och-husstriden-fortroendet-rasar
2021-03-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sett till de båda värderingarna så verkar priset vara i något underkant, men det finns anledning till detta som skrotborttagning, inget mäklararvode. Huruvida storleken på detta motsvarar den skillnad som finns mellan värdering och pris vet jag inte, men klart är att det är svårt att se att priset skulle vara oskäligt och tal om ocker är det ju definitivt inte.

Jag kan hålla med om att detta säkert inte är ett vanligt förfaringssätt vid fastighetsköp. Men som Esb själv har berättat har han gått i säljtankar i 7 år och har mottagit flera bud på denna fastighet. Han har avböjd dessa, förmodligen till följd av för små bud. Han hade likaväl kunnat avböja Ebbas bud om han inte hade varit nöjd med hennes bud. Hon lät honom ha betänketid, hade han då velat sälja till annan hade han kunnat lagt upp fastigheten på den öppna marknaden, eller låtit sin brorson sköta den delen.

Att han slipper mäklararvode skall knappast Ebba dra av på priset för, det låter dumt. Det är snarare saneringkostnader som kan dra iväg och man drar av för.
2021-03-05, 16:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Du menar det påstådda förtalet? Senast jag kikade fanns det ingen dom.
2021-03-05, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Att han slipper mäklararvode skall knappast Ebba dra av på priset för, det låter dumt. Det är snarare saneringkostnader som kan dra iväg och man drar av för.

Nej, det är rätt att dra av mäklararvode. Det är en kostnad som Esbjörn i normala fall hade fått stå för.
2021-03-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det är rätt att dra av mäklararvode. Det är en kostnad som Esbjörn i normala fall hade fått stå för.

Men han ville ju inte ha nån mäkare för att det var för dyrt, vill Ebba ha det får väl isåfall hon betala för det? Tror verkligen inte mäklaren är med i avdraget. Möjligtvis skrivuppdraget men det kan inte kostat många tusen.
2021-03-05, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
För att om Esbjörn är glasklar, är det rimligt att anta att han glasklart och analytiskt värderar vad omgivningen säger oxå. Då tänker jag att man kan göra antagandet om att det verkligen är Esbjörn själv som ångrat sig.
Min hypotes är alltså att om man är glasklar vid kontraktsskrivningen är man glasklar i bedömningen om man ångrat sig eller inte.

Detta är ju dock irrelevant för de är ju inte i tingsrätten för att bedöma något angående kontraktet eller Esbjörns hälsa eller hur vida han är under påverkan av någon.

Utan de är ju där för att Ebba anser sig ha bättre rätt till huset. Om Ebba stämt för kontraktsbrott kunde ju Esbjörns eventuella påverkan vara intressant. Men troligtvis har Ebbas jurister bedömt att kontraktet inte håller för en förhandling, så stämningen blev Bättre rätt. Då är det upp till Ebba att bevisa att hon har bättre rätt till Esbjörns släktgård än vad han har.

Han kan ha ångrat sig men det är inte relevant vid husförsäljningar. Mången säljare har nog funderat över vad de gjort efteråt lika mycket som de kan våndas innan en försäljning, men nu är lagen tydlig i detta avseende som tur är. Du kan tänka dig hur många skadeståndsprocesser som skulle drivas i Sverige i annat fall - om man fick ångra fastighetsköp. I synnerhet när värden är som de är idag. Lägg ner detta nu och acceptera att lagen är lika för alla.
2021-03-05, 16:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du hade läst värderingen så skulle du veta om huset har källare. Du låtsas vara stensäker på värdet utan att ens ha läst fastighetsbeskrivningen. Du är inte bara ett troll, du är även lat.
Jag har skummat värderingen, där av min fråga om huset hade källare. Jag tänker att man låtsas vara stensäkert jävligt dåligt om man frågar om det man är osäker på.
2021-03-05, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Men han ville ju inte ha nån mäkare för att det var för dyrt, vill Ebba ha det får väl isåfall hon betala för det? Tror verkligen inte mäklaren är med i avdraget. Möjligtvis skrivuppdraget men det kan inte kostat många tusen.

Narrativet bland trollen är att Ebba försöker blåsa Esbjörn. Men hon är snäll och låter honom genomföra affären utan mäklare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in