2021-03-05, 12:28
Medlem
Pilla74s avatar
[quote=Fjodor1000|74923892]
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Öhh, för att det inte finns bevis?? Räcker inte det?

Det är snarare ni vargälskare som utmärker er med att ni verkligen vill sätta åt Hedin.

Nä efter kronvittnets plötsliga avhopp fanns inte tillräckligt. Men du tycker den historian verkar helt normal?
Jag är ingen vargälskare, jag är jägare, naturvän, chef, pappa och en massa saker. Är lite småtrött när alla dessa John Waynes springer kring i skogen och får oss alla framstå som mindre begåvade. Jag hyser inga personliga agg mot KH. Men detta måste få ett stopp, KH är ju på långa vägar inte ensam varghatare och tjuvjägare.
Citera
2021-03-05, 12:34
Medlem
[quote=Pilla74|74924008]
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000

Nä efter kronvittnets plötsliga avhopp fanns inte tillräckligt. Men du tycker den historian verkar helt normal?
Jag är ingen vargälskare, jag är jägare, naturvän, chef, pappa och en massa saker. Är lite småtrött när alla dessa John Waynes springer kring i skogen och får oss alla framstå som mindre begåvade. Jag hyser inga personliga agg mot KH. Men detta måste få ett stopp, KH är ju på långa vägar inte ensam varghatare och tjuvjägare.

Ärligt talat har jag väldigt svårt att tro att du är nån större jägare. Och fram tills att du anmälde mig så jag var tvungen att kolla på din historik vad du skrivit här så trodde jag att du var en vilsen tjej som satt på södermalm.

Även om du är jägare så kan du knappast bo nära där vargar finns.

Det som stör mig är att folk sitter och mästrar om saker som de inte har en aning om. Vargen är inplanterad på 80-talet och att utöka dess mängd ser jag ingen som helst mening med. Däremot vill jag inte utrota den. Så jag tror att en licensjakt på den skulle vara det allra bästa. Håll stammen på en låg nivå.
Citera
2021-03-05, 13:02
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:

¨Nej åklagarna tappade målet när deras kronvittnen plötsligt ändrade sig. Så det som finns kvar ska inte räcka för fällande dem.
Men det som är intressant är att du med flera så skarpt vill ha en friande dom. Vilka incitament har man till det förutom att man hatar varg? Eller det kanske räcker så?

Märker att du är väldigt dåligt påläst vad gäller Karl Hedin. Han har ju gjort otroligt mycket mera för landsbygden än det som handlar om varg. Han är framförallt en person som skapat framgång genom seriösa metoder. Om du nu verkligen vore jägare så skulle du känt till det. Tyvärr utgår du i dina resonemang väldigt mycket från känslor och tycks tro att andra gör det också. Försök tänka lite förnuftigt istället så förstår du lättare vad rättvisa betyder.
Citera
2021-03-05, 13:12
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Märker att du är väldigt dåligt påläst vad gäller Karl Hedin. Han har ju gjort otroligt mycket mera för landsbygden än det som handlar om varg. Han är framförallt en person som skapat framgång genom seriösa metoder. Om du nu verkligen vore jägare så skulle du känt till det. Tyvärr utgår du i dina resonemang väldigt mycket från känslor och tycks tro att andra gör det också. Försök tänka lite förnuftigt istället så förstår du lättare vad rättvisa betyder.

Snygg avatar du har. Vad menar du att han gjort för landsbygden?
Citera
2021-03-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ja kan jag tex köra för fort, skjuta björn olovligt eller nåt annat? Eller är det varg som är ok?
`

Du verkar vilja komma bort från ämnet då du inser att du är körd? Menar du att som arbetsgivare så är det ok att en anställd kör för fort. Fattar inte riktigt ditt resonemang men förstår att du får slut på diskussionen då du redan vet att du kommer att förlora.

Kontentan är att en person blivit anklagad för att ha skjutit varg och det finns inte det minsta bevis för det. Sen har det visat sig att huvudvittnet är ett stolpskott och då föll det än mer. Men ändå har åklagaren av ren stolthet försökt bevisa det och det har kostat skattebetalarna sjusiffrigt belopp.
Jag tycker det är för jävligt.
Citera
2021-03-05, 14:09
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Enligt den medåtalades advokat ligger utredningskostnaden för detta påstådda brott på minst 20 miljoner
Det verkar finnas oändliga resurser för att utreda nonsens.
Så blir det när aktivister utses till åklagare
Citera
2021-03-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
Enligt den medåtalades advokat ligger utredningskostnaden för detta påstådda brott på minst 20 miljoner
Det verkar finnas oändliga resurser för att utreda nonsens.
Så blir det när aktivister utses till åklagare

Fatta vad de pengarna hade kunnat användas på bättre sätt. Men nu är det att försöka hålla fanan högt. Rätt sorgligt då man ser hur de prioriterar vargar före människor.
Citera
2021-03-05, 16:55
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Jag känner inte Karl Hedin personligen men vet vad han gör för landsbygden
När de stora bolagen lägger ner sågverken i inlandet och bygger nya sågverk vid kusten satsar Karl Hedin på sina lokala sågverk där skogen finns , Han har satsat på vidareförädling av virket som ger många jobb i glesbygd när storbolagen istället snabbt säljer oförädlde trävaror till världsmarknadspris.
Med egen bygghandel på 48 orter kan Karl Hedins ha kontroll på hela kedjan från stocken till slutkunden och ge arbete för 1000 personer. Inte undra på att han har stort stöd från de bygder han verkar i.
Citera
2021-03-05, 17:29
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Det vi diskutterat och kommit fram till att vad han har gjort tidigare inom yrkeslivet inte har en liten uns med detta att göra. Jag sitter och ifrågarsätter dig och 2-3 till här inne som oavsetts vad som sägs tar KH i skydd, trots att ni förmodligen inte träffat honom heller.

Det var ju du själv som frågade - men när du fick svar så vill du ändra på frågan??
"Men det som är intressant är att du med flera så skarpt vill ha en friande dom. Vilka incitament har man till det förutom att man hatar varg? Eller det kanske räcker så?"

Vet inte vilka andra här som har träffat KH eller inte men förstår inte varför det skulle ha betydelse heller? Främsta anledningen till att man vill se en friande dom är ju naturligtvis att man anser det mest rättvist då bevisen inte håller. Inget konstigt alls..
För övrigt väldigt tröttsamt att du tjatar om känslor som varghat osv vilket gör att du inte fattar när andra svarar dig med förnuftiga och logiska förklaringar
Senast redigerad av Eldpuma 2021-03-05 kl. 17:34.
Citera
2021-03-05, 17:53
Medlem
Eldpumas avatar
52-åringens advokat från slutpläderingen sammanfattar ganska väl vad det hela handlar om:

"- Det här målet rör en problematik som är en politisk fråga och skär rakt genom samhället. Att det demonstrerats utanför tingsrätten är en sak som visar det.
- Nu har vi folk i en utredningsapparat som inte förstår jakt."

Det är så här det ser ut och därför kommer säkerligen vissa vargivrare, även efter en friande dom, ändå att envist fortsätta med sin häxprocess-propaganda mot oskyldiga jägare.
Citera
2021-03-05, 19:35
Medlem
orrtupps avatar
Yrkesjägaren Karl-Henry Lundin skrev i sina memoarer om problemet med att poliser och åklagare som inte själva var jägare skulle utreda jaktbrott.

Han var själv jakttillsyningsman i sin yrkesroll och retade sig på att dessa om jakt och djur okunniga poliser var så lätta för en tjuvjägare att lura eller snacka omkull och därför gick fria från uppenbara brott som han anmälde.

Nu kan vi se hur tokigt det kan slå om dessa okunniga personer leds av en lika okunnig och dessutom hämndlysten åklagare.
Citera
2021-03-05, 20:41
Medlem
Draken55s avatar
Hedin är ju skyldig , det är ju solklart.

Frågan är om det finns starka bevis nog för att fälla honom.

Fattar inte folk som stödjer honom , anser ni att folk har rätt att utrota vissa arter?
era neandertalare!! Svenska Talibaner!
Senast redigerad av Draken55 2021-03-05 kl. 20:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in