2021-03-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kollade upp på migrationsverket hemsida angående regler för svenskt medborgarskap:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Medborgarskap-for-vuxna.html

Läser vi vidare vad som definierar ett skötsamt liv så finns mer information här:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Medborgarskap-for-vuxna/Skotsamhet.html

Om vederbörande döms till särskilt vård, vilket i nuläget ter sig realistiskt, så är det detta som ska gälla:

Således har denna unge man teoretisk möjlighet att bli svensk medborgare, även om det kan dröja ett tag.

Det här är förklaringen till varför afghanen kan få svenskt medborgarskap (eller i varje fall permanent uppehållstillstånd) just därför att han har begått ett allvarligt brott:

Efter terrordådet elfte september i USA var många i Sverige rädda för islamistiska terrorister i Sverige. Också regeringen var orolig. Därför beslöt regeringen att utvisa en egyptisk man från Sverige till Egypten, eftersom man misstänkte att han var terrorist.

Men olika människorättsgrupper varnade regeringen för att mannen skulle kunna bli illa behandlad i Egypten. Och mycket riktigt. Han greps i Egypten och torterades. Sverige blev utskällt av FN och Amnesty. Det slutade med att Sverige förhandlade loss mannen från Egypten. Han fick komma tillbaka till Sverige, fick medborgarskap och fick ta hit hela sin familj.

Efter den historien utvisar inte Sverige personer som riskerar tortyr eller annan alltför hård behandling i sitt hemland.

Slutsats? Vi blir aldrig av med afghanen som knivhögg sju män i Vetlanda.
Citera
2021-03-05, 12:31
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Om du läste expressen så står det att han har svårt att studierna pga hans tillstånd.
Men stackars då! Bryr mig inte ett dugg om hans tillstånd, är mer intresserad i offrens tillstånd och mående. Han kan ruttna i helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Blev du tyst nu när det visade att han hade rätt och du fel? Dvs att det faktiskt handlar om psykisk ohälsa och ingenting om terrorism?
Ja, ni hade verkligen rätt att det inte var en sandneger igen. Eller?
Citera
Medlem
Citat:
Hör kristna afghaner hemma här? Eller kristna etioper som IKEA-mördaren?

Nej. Etiopier hör hemma på Savannen.

Negrer hör hemma i Afrika. De har ingen plats i Sverige

Och IKEA-mördaren var inte kristen. Det pulveriserades när man såg hans islamism-inlägg och moskébesök. Han sa att han var kristen för att slippa utvisning. Vilket motbevisades. Han är muslim.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-03-05 kl. 12:35.
Citera
2021-03-05, 12:33
Medlem
kubuns avatar
Såg på SVTs nyheter nu kl 12 att han nekar till brott. Slog näven i bordet och påstod att han har varit hemma när folk blev nedhuggna. Hur är det möjligt? Hade han inte kniven på sig när han greps? Kan polisen ha tagit fel man och skjutit ned en oskyldig?
Citera
2021-03-05, 12:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Okej, då är vi på samma spår och tankebana.

Sorry, missade den delen. Googla "NMR terrordåd Göteborg 2017". Postade länk förut med den blev borttagen.

Tack för svar. Jag googlade och det var obekvämt lite att hitta om dessa får faktiskt. Även om jag kan hålla med om att det var ett politiskt hatmotiv bakom det så här ju faktiskt ingen media benämnt det som ett terrordåd, inte heller någon brottsrubricering har rört vid det. Så då sprider ju du, likt dom du anklagar, desinformation? Eller missar jag något?
Citera
2021-03-05, 12:34
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Medel IQ i afghanistan ligger på 80, den här terroristen likt övriga afghaner studerar på gymnasiet med att lära sig alfapetet, trots år av hårda studier så klarar han och övriga afghaner ej alfapetet Svenska barn klarar alfapetet när de går på dagis/åk1

Afghanistans befolkning består av i huvudsak av pashtuner, hazarer, usbeker och tadjiker. De som kommit till Sverige är hazarer, ett mogolfolk med rötter i Djingis khans horder.
IQ lär skilja sig mellan dessa grupper där pashtunerna sticker ut som de mest försigkomna. Hazarerna är ofta lågutbildade och många gånger analfabeter. Hazarena bor i norra Afghanistan och har en låg samhällsstatus hos pashtunerna som utgör cirka hälften av Afghanistans befolkning, hazarerna utgör bara 10 - 15 % av befolkningen.
Citera
2021-03-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Men är folk efterblivna? Nja. Detta är MSM-medias modus op.
De fokuserar på ett udda initiativ från några psyksjuka foliehattar på liberalvänsterhögersidan, mentalt släkt med tokan numero uno Dennert. Så att Flashback ska gå i taket och att debatten ska handla om dessa FÅTAL efterblivna. Avledning! Debatt kring denna pyttelilla foliehattsföreteelse... hundra trådar på Flashback och MSM kan pusta ut.

Men att intervjua random Svensson i Vetlanda vågar de inte! ”Varför finns de här överhuvudtaget? Vi orkar inte mer! Sverige är förstört!”
De vågar heller inte intervjua random afghaner och muslimer. Usch tänk vad de skulle krossa narrativet om de med stapplande tolkhjälp skulle säga ”asso jak kan faktiss fatta detta varför han gjorde. Sverige otrogna hundar. Mörda man måste!”

Hahahhahaha du är ju fan helt hjärntvättad. Kolla på Aftonbladet, finns intervjuer med tiotals svenskar och flera afghaner och invandrare också. Där sprack din lilla bubbla. Ett tips, undvik att knarka i dig fria tider och liknande skräp.
Citera
2021-03-05, 12:35
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Mord och terrorism är inte heller samma sak, din invalida fisansikte.

Psyksjuk och terrorism är samma sak, som afghanen/hazaren i Vetlanda visade som högg ner 7 personer.

https://files.catbox.moe/6ziixh.mp4

https://files.catbox.moe/uh3phv.mp4
Citera
2021-03-05, 12:36
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det här påståendet har jag svårt med eftersom det inte verkar gälla tjejerna. Afghanska tjejer lär sig svenska, är trevliga, glada, presterar helt OK i skolan med tanke på omständigheterna, är inte våldsamma o.s.v.

Är det någon skruvad machokultur som får sådana här saker att hända, eller är killarna helt enkelt dummare än tjejerna?

Sen gifter sig tjejen med sin kusin, föder 10 ungar, varav en del av dessa pojkar...å så börjar det om igen. Feministerna gillar ju att påpeka de patriarkaliska strukturerna men de glömmer märkvärdigt nog alltid bort de här grupperna. Det är tydligen mest vita män som sysslar med patriarkat

Har du nånsin sett en afghansk tjej utan slöja ?
Citera
2021-03-05, 12:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Ja, man undrar vad som ska till för att folk ska kräva en förändring. Själv trodde jag att den dagen skulle komma när barn blev utsatta för våld av olika slag pga en oansvarig invandring. Men så kom den ena rapporteringen efter den andra om sexuellt våld och förnedrings-rån mot barn utan att svenskarna satte ner foten. Inte ens kyrkogårds-våldtäkten, där barn begravdes levande, fick svensken att tappa besinningen.

Jag tror att de flesta av oss är ena riktiga mähän. Vi gillar inte våld och konflikter, utan som du säger så trivs vi med nånannanismen. Vi är rädda för att ta ställning. Rädda för att bli utfrysta.

Jag tror vi svenskar, iallafall vi som är SD-medlemmar, kommer sluta våra dagar i ett land som blivit en kopia av Hunger Games. Att föreställa sig Ylva Johansson och Annika Strandhäll i en Hunger Game regering är inte särskilt svårt. Kanske blir det sista man ser i livet Morgan Johansson, iklädd en glansig ljusblå kostym, hög hatt och platåskor, innan man måste springa som fan för att inte bli skjuten av en trupp IS-kvinnor, som regeringen har skickat efter en. Jakten filmas och blir en show, ledd av Wahlgren-familjen, som direktsänds på SVT.

De senaste två åren har jag gett fan i att deklarera eftersom det känns förnedrande. Jag anser inte att jag behöver uppfylla mitt samhällskontrakt mot en regering som missbrukar skattepengar.

Jag betalar även in medlemsavgift till SD då jag tänker att mina pengar kan bekosta information som gör att fler nås av SD: s budskap.

Jag tror inte att Jimmie kan förvandla Sverige till ett paradis, men jag är fullständigt övertygad om att han inte kan göra landet sämre.

De flesta människor registrerar inte ordentligt, att det egna landet utvecklas i fel riktning - innan de själva drabbas.

George Washington i ett brev till David Humphreys, March 8, 1787:

It is one of the evils, perhaps not the smallest, of democratical governments that the People must feel before they will see or act.
En kommentar på nätet formulerade samma insikt:

Majoriteten av människor, både män och kvinnor, bedömer endast direkt självupplevda realiteter, och först då väger de in dem i sin världsbild, alltid lika självklart och helt utan reflektion över gårdagens uppfattning i frågan.

Förmågan att av iakttagelser göra tankeexperiment om resultatet av dessa i tangentens riktning och vad som krävs för att bryta riktningen är endast ett fåtal förunnat.

Det krävs därför härförare för att en nedtrampad befolkning ska reagera.

Vilket är förklaringen till, att vi idag ser fler fördömanden av SD och en upptrappning av personangreppen på SD från dagens makthavare. De vet ju, att det är kört för dem, om M och KD tar stöd av SD.

-----

I tråden har nämnts, att i den engelskspråkiga världen skulle modus operandi i det fruktansvärda dådet i Vetlanda beskrivas som spree murder/spree killing.

Citat:
Spree Murder

‘Spree murder’ – also sometimes loosely referred to as ‘rampage killing’ – is defined as the killing of three or more people in a single event with no emotional cooling-off period in between, but at two or more different locations. The single event can be of short or long duration.

https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/spree-killing

Citat:
A spree killer is someone who kills two or more victims in a short time, in multiple locations. The U.S. Bureau of Justice Statistics defines a spree killing as "killings at two or more locations with almost no time break between murders".

https://en.wikipedia.org/wiki/Spree_killer

Citat:
The FBI defines mass murder as murdering four or more people during an event with no "cooling-off period" between the murders. A mass murder typically occurs in a single location where one or more people kill several others.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_murder

Finns det ngt svenskt begrepp?

Brottsrubriceringen "försök till mord" fångar inte alls, att det rör sig om försök till massmord.
Citera
2021-03-05, 12:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Vad för drog då sådana fall?

Han var gräsrökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto