2021-03-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så nu har det kommit fram att du hade fel med de flesta av din "gissningar". Du har dessutom inte förklarat vad du menade med alla NMR-terrorsprängningar du pratade om.

Du känner inte att du förstår oss som varit emot dig i tråden lite bättre nu, eftersom du till största delen stått för desinformation?

Vad hade jag exakt fel om? Det enda jag hade fel om var när jag sa att den där bilden var fake. Däremot hade ni enormt fel när ni sa att det var terrorism, när det i sjävla verket har med psykisk ohälsa att göra och absolut ingenting med terrorism. Det är nästan som att säga att Anders Eklund var en terrorist. Eller den där svensken som mördade folk på perrongen i Umeå.

Förstår du lite bättre nu själv att man inte ska sprida desinformation innan man har hela bilden?
Citera
2021-03-05, 12:13
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Låter som den indiska borgmästaren av Londons (Sadik Khan) berömda uttalande efter något av alla de dussin terrordåd den staden haft;

"It's part and parcel of living in a big city.."

Bara för Svenskarna att vänja sig, tar man in IQ65 araber så får man IQ65 standard.

Han är inte klok, Sadiq Kahn. Och ungefär så resonerar det överbetalda nollorna till liberalhögervänstermitten-politiker också. Från att ihärdigt förneka att det var tryggare i Sverige förr (det går inte riktigt att förneka det längre) till att ”Nä men svenskar - detta är det nya Sverige. Så här ser det ut globalt. Varför skulle just Sverige vara förskonat?”

De offrar oss svenskar på altaret och har INGA problem med det. Själva ser de till att vara långt borta från kaoset. Fy fan vad vidrigt allt är.
Citera
2021-03-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vad är skillnaden?

Är alla skolskjutare i USA terrorister? Är Anders Eklund en terrorist? Är svensken som sköt ner folk på perrongen i Umeå en terrorist? Där har du skillnaden.
Citera
2021-03-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Vilken framtid tror du att någon har i Afghanistan? Är det rättfärdigt att utvisa någon dit? Är det konstigt att ett sådant hot får någon enstaka av dessa tusentals redan sköra människor att tippa över?
Just därför som de aldrig skulle fått stanna från första början i Sverige. Får de inte som de vill så går de till attack. Det var väntat att gymnasielagen skulle ge negativa konsekvenser. Om man tycker att man är human när man väljer att ta emot massvis med människor men hjälpen slutar med det då är man inte human. Att ta emot människor från dessa länder kräver enormt mycket pengar och insatser från alla håll som Sverige inte har. Mer humant att inte först ge dem hopp och sen ta det ifrån dem. Ett nej direkt och ut härifrån för allas bästa.
Citera
2021-03-05, 12:20
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, inte enligt sedvanligt bruk utan säpo följer det däremot. Men om det fanns något hade säpo tagit över utredningen. En vanlig åklagare har begärt honom häktad på flertalet mordförsök på sannolika skäl. Så ser det ut just nu, och det kommer nog inte ändras för har säpo inte mer koll bör dom avgå allihop.

Du har fel, det utreds fortfarande om det rör sig om ett terrorbrott. Stod igår i Aftonbladet.
Citera
2021-03-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Väldigt märklig reaktion från er vänstermänniskor.
7 st smålänningar har blivit knivade av en afghan som ej skulle ha varit i det här landet.
Den normala reaktionen vore ut med fanskapet oavsett hans eventuella psykiska status.
I stället skriver ni spaltmeter där ni försöker tona ner, förringa handlingen.
Skuldbelägger bl.a. Sverige för dess flyktingmottagning. Herre Jesus, vilken planet kommer ni ifrån?

Ni visar tydligt att ni har noll sympati för offren och deras anhöriga.
Hemska tanke om Sverige befunnit sig i krig, att ha sådana personer som er vid sin sida.
Är ni svenska medborgare?

Bra post och bra poänger! Kanske kan allt detta hemska i vart fall få några svenskar att förstå att vänstern / liberalerna (inte enbart partiet) är människofientliga rörelser / idéer.

Oskyldiga människor attackeras med kniv på öppen gata, mitt på ljusa dagen av en utländsk bedragare som aldrig skulle ha fått sätta sin fot i landet från första början. Hur reagerar företrädarna för den sk. " Humanitära stormakten"? - Stackars kille!; Han hade det inte lätt i skolan; Han mådde inte bra!

...samtidigt som det är nära på noll sympati för och fokus på de riktiga offren!

Det är på det stora hela samma visa som när sosseäcklet Eliasson satt och tyckte synd om just ännu en utländsk bedragare som hade knivat ihjäl en ung kvinna.

Det finns egentligen inte ord för detta absolut vedervärdiga beteende!!
Citera
2021-03-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du har fel, det utreds fortfarande om det rör sig om ett terrorbrott. Stod igår i Aftonbladet.

Nej, det finns inte längre misstankar och terrorbrott sedan igår.
Citera
2021-03-05, 12:23
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Vad hade jag exakt fel om? Det enda jag hade fel om var när jag sa att den där bilden var fake. Däremot hade ni enormt fel när ni sa att det var terrorism, när det i sjävla verket har med psykisk ohälsa att göra och absolut ingenting med terrorism. Det är nästan som att säga att Anders Eklund var en terrorist. Eller den där svensken som mördade folk på perrongen i Umeå.

Förstår du lite bättre nu själv att man inte ska sprida desinformation innan man har hela bilden?

Jag har inte sagt någon om terrorism men förstår att du klumpar ihop mig med dom andra. Lik som du håller jag med om att man måste ha hela bilden.

Jag ville ha svar på det du sa om att NMR hade utfört 3 terrorattacker i Sverige. Men du valde att inte återkomma.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Anders Eklund var kristen. IKEA-mördaren var kristen. Hagamannen var kristen. Han som körde på folk med en lastbil i Kanada var kristen. Han som gjorde samma sak i USA var kristen. Påstår du att kristendomen är den röda tråden?

På vilket sätt än indier en gudagåva jämfört med Pakistanier? De är ju likadana nästan, lite värre i Indien dock.

Ikeamördaren : valde sina offer för att de "såg svenska ut"
Resonerade precis som vilken galen extremistmuslim som helst alltså, egentligen
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Är alla skolskjutare i USA terrorister? Är Anders Eklund en terrorist? Är svensken som sköt ner folk på perrongen i Umeå en terrorist? Där har du skillnaden.

Japp, ställ upp dem alla mot en vägg och skjut av dem..

Varför ska vi ta in fler terrorister/psyksjuka till Sverige?
Citera
2021-03-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Har det varit en demonstration i Eksjö mot att polisen sköt GM?
Det stämmer bra det.

Hörde på P4 Jönköping att något är på gång "kramkalas" i Vetlanda nackdelen är bara att det pågår en pandemi.
Citera
2021-03-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Just därför som de aldrig skulle fått stanna från första början i Sverige. Får de inte som de vill så går de till attack. Det var väntat att gymnasielagen skulle ge negativa konsekvenser. Om man tycker att man är human när man väljer att ta emot massvis med människor men hjälpen slutar med det då är man inte human. Att ta emot människor från dessa länder kräver enormt mycket pengar och insatser från alla håll som Sverige inte har. Mer humant att inte först ge dem hopp och sen ta det ifrån dem. Ett nej direkt och ut härifrån för allas bästa.
Exakt, det är inte bara ett ineffektivt sätt att hjälpa folk på utan det är inhumant att basunera ut refugees welcome sen inte kunna integrera och ta hand om dem.

Även den nu bortgångne professorn i världshälsa Hans Rosling gav Åkesson rätt på att hjälp på plats hjälper 10 ggr fler än om vi tar hit folk. De som tycker det nuvarande systemet är bra vill bara sola sig i vad de låtsas är moralisk överhöghet och skiter i afghanerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in