Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Nej det uppvisar ett kallt hjärta, och det rimmar dåligt med den image Kd odlar.
Men väljarna är inte dummare än att de genomskådat detta och formligen flyr partiet nu. Förtroendet för henne som partiledare har rasat ännu mer, faktiskt mer än för någon annan partiledare under de 21 år mätningarna gjorts, enligt Ipsos. Det säger något om folkets dom.
Men framhärdar hon och vill ha en juridisk Pyrrhusseger så gärna för mig.
https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-busch-stortdyker-i-matning/
Om kvällsblaskorna är dina källor så lämnar jag debatten med dig därhän - tack.
NB, Jag ids inte ens öppna länken.
Förresten, jag har inte rösträtt i Sverige så jag kan ställa mig objektivt till saken men om man som du har uppenbart närmast hatisk inställning både mot KD-partiet och EB.
Jag kan lova dig att denna sak, om den hänt i Finland, hade inte fått spaltutrymme i media, kanske inte ens i oppositionspartiernas eget media.
Tragiskt dessvärre att Socdem låter åldringar dö i Covid19 utan vård men att ömka för en 81 åring som är fullt frisk ligger högts på prioritetslistan påvisar hur lågt man lagt ribban.
Plötsligt börjar man värna om de gamla - luktar så unket och kan väl anses som ett skolexempel på dubbelmoral.
För en utomstående ser det ut som man man klamrarr sig fast på varendaste halmstrå för att undvika att själv bli synad i sömmarna angående hanteringen av pandemin.
Men som grannen i öster ser jag tragikomiskt på Sverige idag - ett välfärds-Sverige som hör till historieböckerna. Och det är i högsta grad självförvållat.